• kissecat

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hallå! här är en till som precis har börjat med appen :) Är 162 cm och tror att jag väger runt 57-58 kg (har ingen våg men ska skaffa en). Min målvikt är 52 kg och det kan jag tydligen nå inom 7 veckor. Men jag ska bara äta 1009 kalorier per dag?? Har inte ens kommit upp i det sen jag började för två dagar sen så jag brukar väl inte äta så mycket då.. Men det låter ju jättelite? Men jag lär ju gå upp istället om jag äter mer än jag brukar.

Är ganska säker på att min viktuppgång beror på allt godis jag har tryckt i mig (varje dag) och jag älskar mjukt bröd. Men försöker hålla mig borta från godis så gott jag kan nu och har bytt ut mjukt bröd till hårdbröd, fast tycker inte att det mättar i längden. Men jag tycker att jag borde gå ner en hel del bara genom att välja bort godiset  och det mjuka brödet.. 

Tränar inte så mycket men jag cyklar kortare sträckor flera ggr i veckan och har börjat med lite hemmaträning som situps och rumpövningar bara för att få nån slags träning.

• kissecat
    Girle skrev 2012-04-24 06:24:42 följande:
    Vad kul att allt fler hittar hit!
    Kissecat: 1000 kcal låter väldigt, väldigt lite. Min App säger till om mitt mål blir under 1200 kcal/dag, det är inte bra för hälsan. Du kan reglera hur mkt du får äta genom att ändra hur mycket du vill gå per vecka i profilen. Du får inte ligga i svältläge, då kommer kroppen bränna musklerna ist för fettet. Prova att dra ner på viktminskningstakten och se till att magen får regelbundet med mat - då håller den igång hela tiden och bränner. Tänk inte "men jag åt ju mindre förut" - det finns väl en anledning till att du började med Appen som är ett hjälpmedel till att hitta en kostbalans livet ut

Eliten: ååå vad roligt att den passar! Nu får målet vara att du måste sy in den innan bröllopet när gifter ni er?
    Jag har nu ändrat till 1200 kalorier och jag kan fortfarande gå ner mina kg på 7 veckor. Får verkligen försöka få i mig mat. Men det blir lätt att man tar någon chokladbit eller liknande för att "fylla ut". När vet man om man är i svältläge då? Jag äter väldigt sällan lunch så det kanske inte är så konstigt att jag inte får i mig allt jag ska.
    Det brukar bli en sen frukost, kanske någon macka innan middagen och sen middag och sen nåt senare på kvällen. 
  • kissecat

Det är svårt när man göra maträtter efter recept med många ingredienser. Jag brukar mest höfta då och det borde ju inte göra så mycket när man ändå vet att man håller sig under sitt dagliga kalorimål? Har varken tid eller lust att hålla på och mäta och väga hur mycket som helst. Jag skulle tröttna snabbt om jag var tvungen att hålla på så.

Brukar ni räkna med smöret på mackorna oxå? hur många kalorier är ett normalt lager med smör? 

• kissecat

Kunde inte motstå lite (eller okej ganska mycket) ben & jerrys så nu är det rööööd stapel. Får försöka träna bort det men det är sjukt mycket kalorier i den glassen.. Men tycker att man borde få unna sig lite på helgen iaf när man har varit duktig hela veckan ;)

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!