• Storis

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Ny här. Började med shapeup häromdagen bara. Ska gå ner 5 kg till har jag tänkt. Gick ner 2 kg på bara en vecka. Men tänkte höra om det är så illa att en hemmagjord bulle är 300 kalorier? I så fall sparar jag dem till godare saker... Lycka till allihopa, har läst hela tråden!

• Storis

Nja klarar mig utan fikabröd- sparar ihop till lite godis i helgen istället. Det var små bullar som min kompis gjort så det räknas nog knappt som en hel men jag skrev det för att vara på den säkra sidan. Blir nog tyvärr fika idag med med släktingar men snart är ju påsken över.

• Storis

Mens gör ju att det känns tröstlöst, går upp ett par kg bara ab det!

• Storis

Nu hoppar jag också in! Jag har stått still i vikt en vecka nu- blä. De första veckorna gick ju lätt och jag äter samma nu. En platå? Hur länge pågår det? Hoppas på att det kan vara muskler eftersom att jag har börjat röra på mig också i samband med att jag började tänka på maten alldeles i början på april. Började på 67 och väger nu 63. Är 165 cm. Vill ner till61 innan sommaren( vikt innan de två sista barnen). Har kört ungefär samma träning hela tiden kanske måste chocka kroppen med något mer ansträngande nu om den har vant sig? Storis

• Storis

Förra veckan hände ingenting trots att jag följde kaloridelen och tränade.. Den här veckan däremot när jag inte tränat, varit sjuk och slarvat lite med maten så gick jag ner 1,2 kg?! Så start 6 april 67,2 Nu 61,8 61 är målet och är tänkt att hinnas med innan juni, borde gå.

• Storis

4km PW med 3 åring i barnvagn i backig skogsbana. Det känns kan jag lova. Jag brukar inte äta mina träningskalorier förutom på fredagskvällarna när jag äter godis

• Storis

Någon som vet hur mkt 1 dl Corn flakes är i gram? Har ingen våg. Med vänlig hälsning, storis

• Storis

Tänkte bara berätta att appen funkar! Har gått bed 9 kg sedan i april och då var jag bara strikt de två första månaderna. Nu räknar kg inte utan Hr rätt bra koll på vad jag inte bör stoppa i mig och tar tex bara en portion!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!