• bdknapp

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Jag hoppar in här! Jag födde min son i mars och har nu börjat arbeta med dom överflödiga kilona! Startvikt på 71 kg till mina 161 cm och första målvikt blir min inskrivningsvikt på 57 kg. Har lyckats gå ner 3 kg sedan tre veckor tillbaka med att utesluta godis, läsk, vitt bröd, pasta och ris samt promenader och träning på crosstrainer, varav den sista veckan varit en sjukvecka. Men nu är jag frisk och hittade shapeup appen igårkväll. Är mer peppad än någonsin! Denna vecka ska jag ut och flåsa i skogen varje eftermiddag när sambon kommer hem från jobbet :)

• bdknapp

Tack :) nytt eller gammalt, asbra frukosttips! Har mixat ihop ett glas nu till kvällen. Är helt slut i benen, jag tog en PW på 5 km, tog en timme för guds skull, märks att jag legat sjuk en vecka.. Huvudsaken är att jag förbränner!

• bdknapp

Jag har också massor av bristningar på magen efter gravidkulan.. Men med tiden som gått och går så tycker att ränderna är fina på något sätt, är liksom stolt över att ha burit mitt barn och bristningarna visar det.. Vill gå på stranden en dag i bikini och visa upp magen haha.. Fast den måste bli platt först. Den är fortfarande svampig och buktar ut :P

• bdknapp

Hej heja bonsai! :D
    Gudars, la in min träning i shapeup appen nu och kollar på mitt intag av kalorier och pga träningen får jag utrymme för att inta mer föda fast att jag ätit dagens alla mål?? Men är jag bakom flötet eller? Jag ska väl inte äta upp det jag tränat bort?

• bdknapp

Fy bövelen! Att jogga mellan snabbgången som nybörjare gör verkligen ONT i benen! Men är fortfarande grymt peppad! Fjärde veckan är snart avklarad :) är väldigt tacksam över shapeupappen, nu känns det verkligen som att jag har koll på ALLT!

• bdknapp

Jag måste bara berätta att... Jag ORKADE jogga 1,2 km utan uppbehåll idag, sen gav kroppen vika och jag slog om till powerwalk sista biten hem. Är så stolt och märker verkligen hur starkare för varje vecka jag blir! Målet är att kunna löpa fem km utan uppbehåll till sommarens slut :)

• bdknapp

0.6 kg kvar, sen räknas jag äntligen som normalviktig igen! Har lyckats gå ner 1.5 kg på en vecka med runkeeperappen och shapeup, blev så himla glad när jag ställde mig på vågen idag! Det är verkligen tacksamt att räkna kalorier! Än att typ gå på salladsdieter haha. Man kan liksom äta precis som vanligt, men räkna för att inte överstiga, och ta den där chokladrutan när man fredagsmyser i soffan och glor film. Sjukt skönt med ny energi! Blev sjukt peppad om på nytt!

• bdknapp

Humlan, jag har struntat i målvikt och istället kämpat med att få ett hälsosamt BMI, och enligt beräkningarna är det 0.6 kg kvar till min längd, men detta betyder inte att jag släpper kaloriräkningen och träningen! Efter det här målet handlar det inte om bantning längre, utan om ett hälsosamt och aktivt liv. Jag vill att min kropp ska se frisk ut och tajtas till med träningen! Bli muskelslank liksom! Få ett par riktigt starka löparben ;)

• bdknapp

Humlan och sommarnatt, jag vet inte hur era dagar ser ut men mina är fullpackat med att ta hand om världens finaste bebis och galnaste hund, det finns inga utrymmen för egentid förrän sambon kommer hem från jobbet och tar över. Jag har gjort min löprunda till min ensamtid, det är helt underbart, för då får jag tex äntligen lyssna på musik medans jag springer, asbra?! Plus att jag ser till att promenera tio minuter innan jag börjar springa och efteråt, då finns det tid för att tänka igenom livets alla frågor eller planera helgerna, eller titta på folk man går förbi haha ;) det har liksom gått så långt nu att jag verklign längtar tills sambon kommer hem så att får göra allt det här! Det är underbart tacksamt och vet ni? För varje gång jag gör det, blir jag både starkare och snyggare! Det är en riktig boost! Såhär tänkte jag inte för två veckor sedan kan jag säga, det var tufft och tråkigt, det gäller verkligen att passera den där gränsen!

• bdknapp

Ps, måste bara tillägga att jag blev så peppad av resultatet på vågen idag att jag gick ut och sprang 2.5 km utan uppbehåll (rekord) på min VILODAG för att fira det haha. SÅ kul har det blivit att springa ;)

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!