Inlägg från: majasmamma |Visa alla inlägg
  • majasmamma

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Jag har precis börjat med shapeup och har som mål att gå ner ca 25 kg, har tappat 2 kg på knappt 1 vecka. Har en ca 48 veckor lång resa framför mig, men kommer nog gå fortare eftersom jag aldrig äter upp min dagsranson och dessutom tränar en del. 

• majasmamma
    Ortolana skrev 2012-06-05 09:23:19 följande:
    Oj.. Hade ingen aning om att en pizza innehöll bort mot 1500 kalorier.. Däremot om man bara äter en hamburgare, kan väl inte vara så farligt? Eller? Tänker att de mesta av kalorierna finns i läsk och pommes?

Ni har ju pratat om att ni inte nallar av träningslalorierna? Är det inte
    Meningen att man ska ligga på 1200 oavsett om man tränar eller inte? Annars blir det väl ett för litet kaloriintag? Skulle man träna bort 300 kalorier och inte ersätta dem, har man bara fått i sig 900 kalorier och det är ju på tok för lite? Eller?
    En Big Mac från donken innehåller tex 500kcal, tar man sallad och vatten/lightläsk till så blir det inte så farligt. Nuggetsen är inte särskilt farliga heller. På Max finns det en delifresh kycklingburgare (400kcal) som är riktigt god och mättande! Inte för att jag äter ute särskilt ofta, men det är ändå skönt att veta vilka alternativ som finns och veta vad man ska välja. Och precis som du säger så sitter de flesta kalorierna i pommesen och läsken.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!