• MrsQuitaz

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Får man haka på? Jag tog precis hem appen efter att ha läst några sidor i denna tråd. Har massor att gå ner men satsar på att göra mig av med 20 kg.
    Jag har tidigare gått ner 25 kg med LCHF men nu står det still. Jag ska lägga om tänker och äta bättre och mindre. Jag ska bli bättre på att äta frukost också men mitt problem är att jag inte äter Jag äter fil/kesella så morgonen kommer nog bli jobbig. Har ni några tips?

• MrsQuitaz

Havregryn är jag inte alls förtjust i men ska ge det en chans.
    Ägg älskar jag, helst stekt men kokt är också gott. Vet inte om jag orkar äta frukost idag, är det ok att skippa en måltid?

• MrsQuitaz

Jag fick i mig två finn crisp med smör och ost, kommer ta ett äpple innan lunch.
    Jag är inte uppväxt med mellanmål och är rädd att äta för ofta och för mycket. Jag är en småätare och därför är jag överviktig.
    Jag kanske måste tänka på att äta mindre men ofta men jag känner stor motivation. Jag kommer äta 1200 kcal, vad tycker ni jag ska satsa mest på?

• MrsQuitaz

Förresten, hur mycket kcal är en ostskiva? Hur vet man mängden smör som bres på mackan? Jag har ingen våg hemma och vill inte bli manisk.

• MrsQuitaz

Jag ska testa utan våg och kolla på ex kycklingpåsen och ta mat i dl. Fungerar det inte så köper jag en våg. Tack för alla tips!

• MrsQuitaz

Tack femininum, jag ska investera i en våg snarast!
    Angående frukost så kan jag inte äta fil, youghurt eller keso. Jag tycker det smakar illa och är inte van. En smoothie skulle i så fall göras med mjölk banan och jordgubbar ex, men det är det mycket kcal i.

Jag ska fördela mina kcal men tycker det är svårt. Ett mellanmål har jag tänk ska vara äpple och kaffe, räcker inte det? I morse åt jag två finn crisp med pyttelite smör och en ostskiva på samt kaffe. Tillsammans med ett äpple säger appen att jag använt 65 kcal, kan det stämma?

Jag jobbar hemska tider och lagar ingen mat då så vad skulle kunna vara bra att äta i lunch restaurangen? Kan jag ta som vanligt men mindre? Typ i kycklingfilé, 1 dö potatis/ris och sallad till det?

• MrsQuitaz

Oj är det så mycket? Ja en våg kommer jag verkligen köpa. Jag tog äpplets kcal från appen och där är det inte så många kcal i ett äpple.

• MrsQuitaz

Smart! Jag såg nu att jag sett fel i appen. Detta blir nog svårare än vad jag trodde.
    Har en fråga angående sushi. Enl livsmedelsverket så innehåller 6 bitar sushi och Misosoppa ca 300 kcal, stämmer det?

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!