• Kroken

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej allihopa Jag hoppar in här jag med Är inne på min andra vecka nu. Blev inspirerad av min kusin som nu gått ner 16 kilo med shape up-appen 
    Har fått nog efter att jag samlat på mig en hel del sambokilon under de senaste åren :-/ Så nu jävlar
    Har de senaste månaderna vägt 89 kilo till mina 178 cm.
    Vägde mig imorse och vågen stannade på 85 kg!!  I söndags stod den på 89 kg!!
    Jag vet att mycket är vätska (fast jag försöker hinka i mig massa vatten) och att det inte kommer att se ut så här följande veckor. Men jag är sporrad att fortsätta kan jag säga
    Jag följer appen och målet är att röra på mig dagligen. Det har tyvärr inte blivit så mycket av det nu då jag dragits med en förkylning inkl. halsfluss. Men snart så borde jag vara på banan med motionen också

• Kroken

Jag får äta ca.1250 kcal/dag och för mig är det faktiskt inga problem. Trodde att det skulle bli problem men skönt att det fungerar bra
    Det som är frustrerande nu är de förbannade jäkla förkylningarna som avlöser varandra Först halsfluss och deckad i nån vecka, nu ytterligare en förkylning på det. Gick en promenad på fem km med hunden i går och jag trodde jag skulle dö när jag kom hem. Svettades som en gnu och slängde mig på soffan, somnade omgående. Inser ju att jag inte ska anstränga mig alls på ett tag nu men fan vad svårt det är! Jag vill ju!

• Kroken

Idag har jag nog överskridit mitt intag en aning....... Har inte brytt mig om att fylla i appen men med en grov överslagsräkning såhär i efterhand så hamnade jag en bit över mitt dagliga intag. Men vi har grillat hos svärföräldrarna och jag kan inte riktigt med svärmors min när hon ansträngt sig och gjort mat och efterrätt och så ska jag tacka nej, så jag åt lite jag med Och så mår jag ju inte helt hundra så liiiiiite självömkan fanns det med i det goda jag åt

På tal om mellanmål så brukar jag ta lidls kvarg med en skvätt funlight (den nya med stevia) och lite tinade hallon till eller en banan.

• Kroken

Grattis till alla som går ner Och en peppspark i rumpan till alla som kämpar
    Igår ballade jag ur! Frukost gick bra, även lunchen. Sen ville barnen ha plättar till middag och jag tänkte äta rester från kylen. Men jag hamnade vid plättarna jag med och åt gladeligen några med sylt och grädde. Hittade lite överblivet lördagsgodis i skåpet också och tryckte i mig några nappar. Sen slank det ner tre stycken ballerinakakor också. Fan vilken ångest jag hade igår kväll!
    Men idag är jag back on track igen Snart första promenaden med hunden och sen tänkte jag nog ställa mig på crosstrainern en stund på eftermiddagen.
    Imorgon ska jag med barnen till Gröna lund så då lär det bli lite halvdant med maten under dagen misstänker jag. Och på fredag åker vi till Kolmården och det blir nog lika illa då. Men jag får skärpa mig de dagar vi är hemma istället.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!