• 4ungar

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej ! Jag hänger också gärna på här, jag ska gå ner mellan 15-20 kilo. Väger 80 nu och hoppas på att kunna nå mitt mål till jul... Tror ni det kommer funka ?

Jag har testat olika dieter tidigare som GI och LCHF men tror det bästa för mig är att ha koll på kalorier.  

• 4ungar

Enligt min profil på shapeup så ska jag käka 1130 kalorier, är inte det på TOK för lite ? Jag höjde till 1200 nu på morgonen, men är inte det ganska lite också ? jag vill gå ner ca 1 kg i veckan så det är ju ingen hetsbantning jag håller på med heller...

• 4ungar

Vad käkar ni till frukost föresten ? Brukar äta turkiskyoghurt men den är slut hemma nu så jag vet inte riktigt vad jag ska äta..

• 4ungar
    bonsai skrev 2012-06-06 08:13:01 följande:
    Välkommen! Jag tror absolut att du kommer en lång bit på väg i alla fall! Det man tyvärr får räkna med är att man står still i vikt lite då och då dessutom vid sjukdom orkar man kanske inte hålla på att räkna kalorier och ibland så spårar man ur lite och fuskar:) det viktigaste är att INTE ge upp bara för det, kämpa på och tänk på hur mycket bättre du kommer att må och hur mycket snyggare du kommer att bli! Lägg upp del mål på ca 5 kg så blir det lite skönare att få nå ett mål i taget lite snabbare än att se hur mkt man har kvar! Lycka till!
    Tack ! Ja helt klart kommer det fuskas ibland, jag känner mig själv ;) Men bara man kommer in i tänket och VET vad man ska undvika får man nog ett hyffsat flow i sina rutiner. 

Jag ska ta förebilder som någon annan hade gjort, väldigt peppande att kunna se både framsteg och hur "illa" det var innan ;) 
  • 4ungar
    Sommarnatt10 skrev 2012-06-06 08:33:15 följande:
    Jag ligger på 1200 o det fungerar bra...de dagar jag tränar blir jag mer hungrig i tullar då av träningskalorierna. Jag har gått ner 8 kg på drygt 7 veckor
    Okej, ta alltså igår fick jag ta en lång kvällspromenad för att kunna äta kvällsmat Tungan ute men det är nästan lite roligt , det är ju så det funkar. Hoppas att det ska gå bra med 1200 idag. Såg igår att jag kan välja ett annat mellanmål tex ! 

Vad brukar ni äta till mellanmål ? 
  • 4ungar
    Blöjor111111 skrev 2012-06-06 08:56:25 följande:
    Jag äter som mellanmål, äpple, banan eller ett ägg, ibland en smörgås beroende på hur hungrig jag är.
    Okej Tack... jag brukar inte bli nöjd på frukt och macka undviker jag. Ska käka morot och saltgurka i dag och testa om jag nöjer mig på det. Annars får jag hitta på nått mer mättande mellanmål.

Nu ska jag strax dra iväg och träna lite =) 
  • 4ungar

Nu har jag vart och tränat, käkade en knäckemacka med hårtkokt ägg på och en apelsin. Det känns jättebra, ÄNTLIGEN har jag hittat ett sätt som verkar passa mig bra =) 

• 4ungar

Jag dricker gärna Loka på dagarna, vanligt Loka hittade jag på shapeup och den var helt kalorifri om jag fattade rätt men hur är det med Loka citron ? Borde väl kunna dricka det med gott samvete ?

• 4ungar
    Amy27 skrev 2012-06-06 20:03:26 följande:
    4ungar: all smaksatt mineralvatten är kalorifritt. Så drick på!! :)
    Va bra, skönt att man kan ha någon "last" :)

• 4ungar

Äter ni kvällsmat ? Vad och hur sent i såfall ? Jag har överskridigt min gräns med 130 kalorier idag :( Jag kan bara inte gå och lägga mig hungerig... 

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!