• Lizzie

Vi som går ner i vikt med shapeup!

hallå! Hittade till shapeup via denna tråd. Signade upp mig direkt (på gratis varianten alltså) och hoppas det ska ge resultat. Äter alldeles för mycket/stora portioner. Har massa gravidkilon som behöver försvinna. Har kommit igång med träning och kör 2-3 (ibland 4) ggr på gymmet/veckan. Och nu är det alltså dags att få ordning på matintaget oxå. Håller på att läsa igenom tråden, så gott det går för lite tips. Ni är säkert många som hållit på sen i mars, då tråden startade?! (då var jag själv höggravid med mitt andra barn) Hoppas några av er nått de resultat ni var ute efter.

• Lizzie

Någon som har namn på en bra app som mäter hur långt och vart man gått om man promenerar, och ev kaloriförbrukning?

• Lizzie

Jag är ju oxå rätt ny här, men håller på att läsa igenom tråden... bra ni jobbar på allihop!

Jag provade på en ny klass på gymmet idag, vipr. Men det var inte nåt för mig. Funkar inte riktigt med kroppen (bäckenet ) efter förlossningen för 3 månader sen, plus att jag inte tyckte det va så roligt. Ska köra lite mer body combat istället, för det är skoj. Och så zumba och promenader. Skönt att va i gång.

Är lite "orolig" över vad kommande semesterresa ska göra med mina nya rutiner. Det är såååå svårt att äta nyttigt och kunna väga maten osv när man är många fler som ska ha samma mat. (Bor hemma hos andra) Får satsa på att äta så nyttigt det går förstås, men ofta när jag åkt iväg så är det så svårt att komma in i de bra vanorna igen när man kommer hem.

Vad har ni alla för plan för att klara av sommarens frestelser och avbrott i rutinerna???

• Lizzie

Jag har varit bortbjuden på kalas och lunch två dagar i rad. Inte lätt att veta vad man stoppar i sig när andra lagat maten.

När jag började med shapeup nyligen, 1 vecka för o va exakt. Hade jag inte ställt mig på vågen på lääänge. Blev rätt glatt överraskad när vågen stod på 76,6 och inte 79 som den gjorde sist. Men av nån konstig anledning så visar vågen nu 78  igen. Inte så himla kul när man varit duktig Har kommit igång med träningen bra sedan ca 2 månader och har varit ännu duktigare sista veckan, plus ätit nyttigars. Hoppas det ändrar sig.
    Väger mig alltid under samma förutsättningar, så där borde det inte va nån skillnad. Hmmm....

Nåja, får kämpa på ett tag till iaf för det borde ju gå neråt med tanke på allt vad jag INTE äter längre.

Har förövrigt två barn, såg att någon frågade om det tidigare. Ett barn som är 3 år och ett som är 3 månader. 

Nu sovdax, för det ska ju oxå va nyttigt *s*        

• Lizzie

Tycker detta att räkna passa mig oxå bättre än GI etc. Just för att jag oxå älskar pasta och bröd och sånt. Man får ju iof äta det både med GI och shapeup, men tror (vet) att jag äter alldeles för stora mängder så nu får man iaf lite koll på vad som är onyttigt och inte.

Tidigare kunde jag lätt sätta i mig en hel chokladkaka (mörk) bara för att det e gott. Men nu vet jag ju hur otroligt onyttigt det är, trots att mörk choklad klassas som "nyttig".  

Klarat av 1 timmas promenad med dubbelbarnvagn oxå, så nu kan jag äta middag ikväll oxå  

I morse visade iaf vågen siffror som tyder på att det går neråt, omän sakta. Hoppas på finare siffror så småningom.

Kämpa på!     

• Lizzie

idag bär det av på semester, skönt o komma iväg, men vet att det blir svårt att väga mat och äta nyttigt när man är borta. Man äter ju mer på restauranger osv. Men har precis skrivit i min förta viktnedgång på shapeup-appen efter två veckor och hoppas slippa se att siffrorna har gått upp. Är nöjd om det "bara" står stilla tills jag är hemma igen.

Dagens motion får bli en promenad till affären och handla lite middag innan vi åker, får ta en lite extra omväg så blir det längre

Lyckades få på mig sommarshortsen (provade innan jag packade ner dem i väskan, lika bra det) *s* Jippiiiii

• Lizzie
    tinis skrev 2012-07-16 13:09:39 följande:
    Tack så mycket! Jag har skrivit in lite innan jag bestämde mig för att köra mer seriöst, då på 1200/dag. Men, som idag då har jag hunnit äta frukost och lunch. Jag är redan nu uppe på 49g protein av 65g och 31g fett av 49g. Hur har ni det med det?

Frukost: Gröt, två glas mjölk och ½ msk honung
    Luch: Sallad med tzatziki och 3 skivor rostbiff.

Det jag kan dra ner på är väl mjölken, som är ganska dålig.

Eftersom att jag var o tränade förut så ligger jag nu, efter båda måltiderna på 1013 kvar att äta men då typ bara kolhydrater.. Känns lite skevt liksom Drömmer
    jag kör havre-quinoa gröt som jag lägger frusna hallon i efter en stund. Då blir de lagom mjuka och varma och det blir inte så mycket kalorier. Med ca 1 dl mjölk landar jag på ca 217 kcal. Ca 95 g hallon eller nåt sånt. Man kan ju egentligen ta vilken frukt som helst. Med äppelbitar som får koka med en stund så antar jag det smakar som äppelmos.
  • Lizzie
    RockaTot skrev 2012-07-25 12:36:21 följande:
    Förresten kan ni synka programmet på er mobil och platta , ni som har? Jag får programmet i båda men ser inte vad jag fyllt i i plattan. Irriternade för jag behöver återställa mobilen titt som tätt..
    synkningen går av sig själv mellan datorn och mobilen iaf, men annars så kan man ju gå in i shapeup-appen och synka på egen hand.
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!