Inlägg från: Solstråle0001 |Visa alla inlägg
  • Solstråle0001

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har följt tråden litegrann men utan att skriva! Tack för det, det har gett mig motivation! Jag är 166 lång och har gått ner 15 kg i år, gick från 78 till 63! Är glad att ha kommit ner på ett normalt BMI men skulle gärna gå ner mer. Vet inte hur jag ska göra för motivationen börjar tryta. Vad som än händer vill jag ju inte gå upp i alla fall! Lätt att falla för frestelser nu när sommaren snart är här med grillat, vin å glass! Nån som känner likadant?

• Solstråle0001

Jag äter 1600 kcal. Men har börjat synda massor nu... Är lite dum på det sättet att om jag äter för mycket så stapeln blir röd syndar jag ännu mer. Fast egentligen är det ju ok bara jag inte kommer upp i 2000 kcal och går upp... Hm... Svårt!

• Solstråle0001

Grattis till era delmål! En belöning som är gratis är i alla fall när gamla kläder börjar passa igen och man får frågan om man inte gått ner lite

• Solstråle0001

Jag har verkligen varit jätteduktig och ätit bra detta året. Men nu vet jag inte vad som har hänt. Känns som jag faller för alla frestelser och om jag står emot så äter jag onyttigt på kvällen i stället... Idag ville sambon ha pizza men då köpte jag kräftor istället. Det är ju nyttigt men så blev det vin, baguette och aioli också. Dumma mig Ätet era sambos nyttigt eller onyttigt?

• Solstråle0001

Ja.. Det är ju alltid lättast om man är två som strävar mot samma mål! Men visst är det svårt att motivera någon som inte vill, att den ska gå ner i vikt! Det måste komma inifrån...

• Solstråle0001

4ungar: 1200 cal är ju ganska lite. JAg åt så de första veckorna men höjde upp efter ett tag då jag kommit en bit på väg. Tror absolut du kan nå ditt mål till jul!

• Solstråle0001

Är det nån mer än jag som varit med ett tag och inte måste gå ner mer även om det hade varit trevligt? Mitt BMI är nu på 22,8 dvs 15 kg ner i år... Jag vill gå ner mer men har inte samma motivation som i början men samtidigt har jag svårt att släppa taget om min älskade app. Känner mig ganska beroende... Har hållit på hela året... Nån som känner likadant? Men samtidigt har jag svårt att äta lagom...

• Solstråle0001

Visst är det härligt med dessa kommentarer. Har tänkt på det mycket senaste att det Aldrig är nån som kommenterar när man gått upp Kanske skulle behövas, då kanske man inte skulle gå upp!

Funderar på om jag ska börja tänka lite på gi istället för kcal... Men jag är ju som sagt lite beroende, får väl se. Tänker ni på gi-värdet?

• Solstråle0001

Har inte fyllt i nåt på shapeup på nästan en vecka nu. Tänkte jag skulle försöka hålla vikten (el gå ner) på egen hand eftersom jag börjar tröttna plus att jag känner mig fixerad. Nu efter en vecka har jag gått upp 0,1 kg. Inte mycket men ändå på väg uppåt... Suck.... Vill inte gå runt och vara besatt av mat hela livet. Men att det ska vara så svårt att äta lagom

• Solstråle0001

Har inte räknat på 1,5 v nu och har gått upp ett helt kg Det sista kilot tog sån tid att gå ner och nu är det tillbaka igen Fast jag vet ju vad jag gjort för fel. Min dotter fyllde 5 i veckan och det har varit flera kalas och sommarfester på jobb och förskola. Jag är dålig på att bara smaka lite utan syndar rejält istället. Inte bra!!!

Grattis till Er andra som gått ner! Tycker jag blir motiverad av att läsa!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!