• JLD1979

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Shit va duktiga ni är!!!!

Är gravid nu i v24 och har gått upp nånstans mellan 7-9 kilo. All gravvikt och ytterligare 5 kilo ska bort efter förlossningen så vi kommer nog ses här igen :)

Hur mycket gick ni upp under er graviditet?
    Hur mycket av det gick bort av sig själv och på hur lång tid? Hur många kilon fick ni sedan kämpa för att få bort?

Detta är min första grav och jag kommer vara 33 år gammal när bebisen föds.

Min sjukgymnast säger att situps inte hjälper efter en förlossning för att få tillbaka sin mage utan att man ska köra just plankan 3ggr om dagen och stå så länge man bara kan. Magen ska brinna helt enkelt.

Sedan ska man även träna de sneda magmusklerna och glöm inte ryggen så att ni håller bålen i balans styrke och muskelmässigt.

♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979

Jag tycker ju brysselkål, broccoli, spenat och blomkål är grymt. Slänger in det i ugnen bara. Det sköter ju sig själv däri. Man kan äta mycket och få få kalorier av det samtidigt som det är väldigt väldigt näringstätt och fibrer i som mättar bra.

Sås till brukar jag köra creme fraische på 5% blandat med lite dijonsenap. Mycket gott och så nån kött/fiskbit till.

♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979

Tinis: jag äter gröt m önos lågkalorisylt. Spar många kalorier. Tzatziki gör jag egen på lättyoghurt som jag silar igenom ett kaffefilter för att göra den tjockare.

Bara lite tips på att 'spara in på kalorier'
    Jag är gravid så jag bantar inte men har koll på mitt matintag för näring å inte gå upp onödigt mycke i vikt

• JLD1979
    sassus skrev 2012-08-13 19:39:18 följande:
    Nu när jag ammar tänker jag äta upp ev träningskalorier, men sen kanske jag använder dem när jag vill unna mig något extra tänker jag.
    Jag är gravid nu men efter nyår tnkte jag ta tag i vikten.

Såg att du ammar. Det är min plan oxå. Hur har du gjort då du ammar. Hur många kalorier äter du? Hur många har du dragit bort fr ditt rekomenderade intag för att hålla vikten?

Svårt att veta hur lite/mycket man kan äta för att gå ned i vikt men ändå kunna amma ordentligt.
    Har du några bra tips?  
    ♥ BF 121021 ♥
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!