• tinis

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej!
    Jag har precis hittat ShapeUp o är taggad att prova Cool
    Jag väger 74 men vill ner till ca 60. Är 160 cm..

Jag har valt att äta 1200 kcal/per, vad tror ni om det? Hur mycket äter ni? Och hur mycket tränar ni?
    Jag ska börja simma, 40 min simning (ca 1 km) var ca -400 kcal.

Berätta gärna hur det gått för er Drömmer

Har ni ngn speciell diet? Lågkolhydrat?

Hoppas verkligen att det funkar Äpple

• tinis

Tack så mycket! Jag har skrivit in lite innan jag bestämde mig för att köra mer seriöst, då på 1200/dag. Men, som idag då har jag hunnit äta frukost och lunch. Jag är redan nu uppe på 49g protein av 65g och 31g fett av 49g. Hur har ni det med det?

Frukost: Gröt, två glas mjölk och ½ msk honung
    Luch: Sallad med tzatziki och 3 skivor rostbiff.

Det jag kan dra ner på är väl mjölken, som är ganska dålig.

Eftersom att jag var o tränade förut så ligger jag nu, efter båda måltiderna på 1013 kvar att äta men då typ bara kolhydrater.. Känns lite skevt liksom Drömmer

• tinis

Oj 172 bara!! Jag tror det är mjölken som spökar, 1,5 glas är 198 kcal o hela min frukost idag landade på 370 Obestämd

Hur ändrar man på kolh-, fett- och proteinstaplarna? Koolhyraterna är på 73 av 262g medans dom andra bara har ngr gram kvar till fullt..

• tinis
    JLD1979 skrev 2012-07-16 14:06:31 följande:
    Tinis: jag äter gröt m önos lågkalorisylt. Spar många kalorier. Tzatziki gör jag egen på lättyoghurt som jag silar igenom ett kaffefilter för att göra den tjockare.

Bara lite tips på att 'spara in på kalorier'
    Jag är gravid så jag bantar inte men har koll på mitt matintag för näring å inte gå upp onödigt mycke i vikt
    Toppentips! Ska kolla in sylten Cool
  • tinis

Har hört att rött vin är "nyttigast", vodka o dyl är mycket kolydrater i, samt öl förstås. Men det finna ju lightöl med mindre i :) jag ska festa på lördag o jag tror det blir mosserand vitt :) får se till att spara ngr kalorier till dess, yummie :)

• tinis

Tillbaka från semester!! Cirka <1,5 kilo upp men tycker inte det var så farlig iaf med tanke på det jag ätit o druckit Drömmer
    Men nu bilr det nya tag!!! Har köpt en brustablett som ska öka förbränningen, är lite skeptisk men TÄNK om det funkar Oskyldig Och så tänkte jag bil mer vegetarisk, får så dåligt samvete så tycker inte det är värt det. Har dock superdålig fantasi så kom gärna med förslag på nyttiga, goda vetetariska rätter

Så på´t igen bara.. Ska simma o Zumba, hoppas att det ger resultat!

Hejja hejja allihopa Kyss

• tinis
    Solstråle0001 skrev 2012-08-13 10:11:02 följande:
    Tinis: vegetarisk lasagne är väldigt gott! Heja på, härligt med en massa ny motivation!
    Det låter jättegott!! Vad har du i den? Har du vanlig pasta eller typ lchf/GI-liknande?
  • tinis
    Solstråle0001 skrev 2012-08-13 17:43:37 följande:
    Tinis: har i en lök, röd paprika, squash, krossade tomater, förkokta lasagneplattor (valfri sort t.ex fullkorn eller spenat), mjölk el crème fraîche, riven ost och kryddor! Fräser grönsakerna och kokar ett tag sedan varvar jag såsen och lasagneoplattorna. Ost och cremefraiche på. Har inne det i ugnen 250 grader ca 15 min tills lasagneplattorna är mjuka.
    Jättegott!

Idag har jag ätit squashlasagne. Som vanlig köttfärslasagne med squash istället för pasta! Också gott!
    Mumsigt!! Det ska jag göra en gång :) Idag blev det linsgryta, mycket godare än jag kom ihåg det!
    Jag är inte mycket för squash eller äggplanta men det finns nog ngt alternativ till det också. Vad har du istället för köttfärs?
    Lottis77 skrev 2012-08-13 11:49:21 följande:
    Har bara läst i tråden hittills, men vill göra ett inlägg just idag!

Jag och appen firar nämligen ett år tillsammans idag. Med det sagt - den är lätt beroendeframkallande.
    Grattis på 1-årsdagen Lottis Glad

• tinis

Vad har ni för vågar? Digitala eller den vanliga? Jag har en vanlig  så det är svårt att se grammen Obestämd

• tinis
    Fannypack skrev 2012-08-14 13:43:18 följande:
    Jag har också undrat över den funktionen i Shape Up, som visar hur man ligger till för andel fett/kolhydrater/protein. Den ser mer ut att gå efter den klassiska tallriksmodellen, än LCHF, om man säger så.... Jag ligger i stort sett alltid för högt i fett och för lågt i kolhydrater enligt den, och då är jag inte alls någon LCHF:are! (Men har dragit ner på pasta, för det känns inte bra). Kan man stäla om den? Ni som kör aktivt låg kolhydratskoster, hur ser den ut för er?
    Jag får också högre fett än kolydrater! Jag är försiktig med pasta, potatis, ris o bröd men kör in GI eller LCHF. Men det ska gå att ändra dom "spalterna" om man går in på hemsidan tror jag.
  • tinis
    ElinGBG skrev 2012-08-16 06:32:22 följande:
    Bara ner 0,3 kg denna vecka, men magen är tung och hård så ett toabesök hade kanske ändrat på det ;)
  • tinis
    Solstråle0001 skrev 2012-08-14 22:27:43 följande:
    Måste bara få skryta för någon!!!! Skryter väldigt sällan för de jag känner, men för okända är det okej (lite jante lag kanske?)
    Jo det jag skulle säga var i alla fall att min korta tajta jeanskjol jag använde för 7 år sen då jag var vältränad och smal passar äntligen!!! Kroppsformen är visserligen annorlunda nu. Lite sladdrig och småtjock men skit samma Har provat kjolen så många gånger och den har inte gått över höfterna ens. Så i morgon kan jag ha den på mig till jobbet! Jag vill aldrig mer bli tjock!!!!
    Woho!!
  • tinis

Jag är förvirrad!! Jag har ställt in på att äta 1200 kcal om dagen o min vanliga träning ger ca 400 kcal minus . Men ska jag äta upp till 1200 ändå, blir inte det 1200+ 400 isånna fall? Eller ..Ojoj va virrig jag blir :P

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!