• s fia

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej hej! Hittade precis denna tråden o tänkte att de vore kul att följa med Jag har precis börjat använda mig av appen, i måndags.. Än sålänge går det bra att följa kalorimängden... Ska hålla mig till 1200kcal om dagen.. Mitt mål är att gå ner från 62.8kg till ca 55kg... Väntar med spänning på första vägningen... Se om appen gjort någon nytta

• s fia

hej hejj   Idag kunde jag inte hålla mig.. o var tvungen att ställa mig på vågen... är inne på min sjätte dag med shape up... o den visade glädjande nog -1,8kg... så nu känns det extra taggande att fortsätta Har ni uppdaterat till Gold? Jag planerar alltid in morgondagen,redan dagen innan så jag vet vad jag ska äta o kan då ändra, trixa lite med gram o.s.v så de stämmer med procenten... men de blir lite krångligt för jag får ta en dag så långt bak som inte är ifylld o sen flytta fram allt till rätt dag... hade varit smidigare om man kunde fylla i rätt dag även om man gjorde de i förväg

• s fia

Hejsan! De va ett bra tag sen ja skrev här,,
    jag började med Shape Up i slutet av mars o tyckte de va toppen..
    men sen blev de sommar , o vi åkte utomlands o det blev även många kalas o mycket bakning... så jag gav upp... Men nu tänkte ja ta nya tag.. startade i måndags och har 5,1kg kvar till mitt mål

Jag "dokumenterar" allt på min blogg... o skriver där lite matdagbok på vad jag ätit och hur många kcal de innehåller mammafia-sofia.blogspot.se

• s fia

Hur gör ni om ni ska ut på krogen någon kväll?

Jag ska ut på fredag med en tjejkompis, har inte festat till de sen sommarn 2010.. så de hade varit kul o kännt av lite berusning när man väl ska ut   MEN va ska man dricka för att inte förstöra hela veckans "arbete" , stämmer det att vin är de som innehåller minst onyttigt?? 

• s fia

Tack så mycket för alla era svar

Jag e nog allt lite kräsen va gäller alkohol.. dricker nästan alltid bara smirnoff ice eller bacardi breezer... eller mjölkdrinkar.. Men får nog hålla mig till vinet just nu  Tips på goda "fruktiga" vita viner ?

Ni som sparar kalorier sparar ni får dagar tidigare i veckan?? Kan man de?? Isåfall har ja tur då jag bara ätit ca 1100kcal... lite tillgodo till helgen

• s fia

Finns de fler än jag som har svårt att fylla ut kolhydraterna? Jag fyller allt som oftast proteiner o fett till full "nivå" men brukar ha många gram kvar på kalorierna innan ja får grön stapel... jag brukar få dricka juice för att inte överskrida proteinet.... tycker det är svårt att hitta mat som innehåller enbart kolhydraterna...

Har ni förslag på vad  man kan fylla ut med, som bara innehåller kohlhydrater? 

• s fia

Jippi, nu har jag bara 0,6kg kvar till mitt mål Har lyckats gå ner 7,2kg... Skulle klä på mig att par byxor som ja köpt för ett år sen då satt de tight o jag har aldrig kunna använda dom.. idag gled de av mig..så nu går de inte ens att använda

• s fia

Jag känner igen det där med att äta sötsaker, så fort vi har de hemma så har jag jättesvårt att motstå, jag bakar även jättegärna o har ja bakat måste ja ju oxå provsmaka ,eller hur?   

Varannan vecka bor mina två största barn hos oss då blir de att man bakar lite o barnen äter lördagsgodis os.v... förra veckan va jag så sugen att ja inte ens klarade av att sitta jämte o höra när de åt godiset... jumla sötsug...

Denna veckan utan barnen är lättare....

Jag försöker oftast äta stora portioner så att jag känner att jag blir mätt... oftast blir de kyckling lax eller tonfisk.. antingen sallader... eller så tycker ja om potatis,rödbetor och morötter i ugnen, egengjord tzatsiki på lätt turkiskyoughurt, o sen lite kyckling  o isbergssallad ,tomat,majs ogurka, ibland fetaost 3%.... Jag gör ofta blomkålsris till rätter som t.ex korvstoganoff, lax o skagenpanna, där jag ivanligafall skulle ha tagit pasta eller ris. När vi gör tacos här hemma skippar jag chipsen o brödet o äter den som en tacosallad... jag försöker även laga sån mat som jag verkligen gillar... för att ha något gott o se framemot...

Ibörjan när jag använde shapeup-appen så tyckte jag det var jätte krånlgit om jag t.ex skulle göra en kycklingpaj o veta vilken typ av kycklingpaj jag skulle välja ,, de skiljer juh mycket i kcal... så när jag väl gör något som inte finns med... brukar jag ta ett recept på tasteline.se... jag tilllagar en paj för t.ex 4pers... sen ändrar jag på deras hemsida och får fram vad en portin innehåller... då kan ja lätt klicka i mina kcal... o även laga samma mat till familjen utan att de blir fel     

• s fia

sassus: Jo blomkålris skulle det stå   Det är jättelätt.. jag brukar ta vanlig färskblomkål, sen river ja den i småbitar i en matberedare. Kokar upp en storgryta vatten, tillsätter den rivna blomkålen o lite salt... kokar i några minuter, sen häller jag av de i ett durkslag.. O så var det klart   Fast blomkålspure är oxå gott iof

• s fia

oj nä just de,, vi får hoppas de går bra för lilltösens mage

• s fia

Senaste tiden har jag tappat motivationen helt, har "njutit" av choklad o bakverk... men istället iaf försökt äta nyttig mat i lagom portioner...docj utan att väga....

Både igår och idag visar vågen 55kg, jag har nått målvikten

Finns lite ny uppdaterade före och efterbilder på bloggen...

mamafia-sofia.blogspot.se

Hur gör man nu för att hålla vikten på en stabilnivå??         

• s fia
    Fannypack skrev 2012-08-31 10:14:54 följande:
    Men gud kvinna! Du hade ju fantastisk kropp innan du började

Hihi tack Men jag har alltid varit väldigt smal, trots at jag ätit som en häst... Så även om jag inte på någotvis såg mig som "överviktig"  innan så trivs jag bättre i den storleken ja nu är nere på... som jag vanligtvis alltid legat på
  • s fia
    Fannypack skrev 2012-08-31 10:27:11 följande:
    Jag förstår, är lite i samma situation själv. Hur lång tid tog det för dig?

Men jag måste säga att det är lite konstigt hur man ser sig själv... Jag kan inte direkt säga att jag "känt" mig smal tidigare.. även om ja t.o.m vägt mindre.... Men just känner jag mig smal o de känns bra :-P

Jag började med appen i slutet av mars.. höll på i en månad.. gick ner några kilon...   ca. 2,5kg .. sen tröttnade ja o började med mina gamla vanor... men denna gången har ja hållt på ca 8veckor.. de sista har jag släppt lite på hur noga ja varit  
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!