Vi som går ner i vikt med shapeup!
Jag hoppar in här. Har nyss börjat (en vecka idag). Har provat innan med gott resultat. Äter 1500 kcal om dagen. Och sist gick jag ner ca 0,8kg i veckan. Har appen inställd på 0,5 kg i veckan.
Jag hoppar in här. Har nyss börjat (en vecka idag). Har provat innan med gott resultat. Äter 1500 kcal om dagen. Och sist gick jag ner ca 0,8kg i veckan. Har appen inställd på 0,5 kg i veckan.
Jag brukar ibland (ofta) hoppa över pasta och potatis helt. Beror på vad det är för mat också, men tycker nästan det är godare utan.
Kan nog stämma att vin är bland det "nyttigaste" .
Jag ser ofta till att ha några kcal tillgodo så att man kan unna sig något ibland.
Hur gör ni när ni tränar, skriver ni in motionen och förbrända kcal i shapeup?
Miala: välkommen! 1 kg på 2 veckor är bra. Man ska egentligen inte gå ner mer än 0,5/vecka för att kroppen ska må bra och hinna med. Sen vill man ju gärna tappa mera. Kolla så att din aktivitet stämmer i appen och lite sånt.
Miala: klart du kan gå ner mer än0,5 kg/veckan, men jag vill att du ska vara med på att det inte är det mest optimala för kroppen.
Förstår hur det är att längta efter pluset, vi är nog inne på vårt 6e år nu. Men det är inte för pluset jag går ner utan för mig själv.
Jag kör också gratisvarienten och man kan ändra inställningarna på profil. Fick också i början att jag skulle äta 2000 kcal men efter lite ändringar så fick jag 1500 kcal.
Vi ska starta vår ivf på onsdag
utredning och allt är gjort. Tror det står spara i ena hörnet. Det finns något ställe man kan skriva in hur mycket man vill gå ner i veckan. Kolla runt lite. Inget kan hända, men märker tydligt var man får vara och inte får vara
Miala: blev din dag godkänd eller den blev ett icke godkänd? Blev den grön så är det ok. Nu i början är det svårt att hitta hur man ska äta och vad man ska äta för att hålla sig mätt.
Banditqueen: tycker det låter som du äter alldeles för lite. Risken är att det stjälper mer än det hjälper. Se iaf till att få i dig alla dina kalorier, så kommer du bli piggare och orka mera (gladare också?). Vet ju inte hur mycket du rör dig men motion är en väldigt viktig del när man går ner i vikt.
Tinis: det gör man lite som man vill. Tror tanken är att man ska äta sina träningskalorier, men det behöver man inte. Jag registrerar inte alltid mina träningskalorier i shapeup! Bara när jag tränat extra hårt.