• MiaIa 90

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej jag hoppar gärna in här.
    Jag har använt appen i två veckor men vet inte hur mycket jag ska äta eller så jätte jobbigt:/.
    Jag vill gå ner 20kg men har mycket mer en de att gå ner men vill ta de lite i taget.
    Jag har inte gått ner mer en ett kg på dom här veckorna och äter 2100kcal  vet inte om de är för mycket.
    Har svårt att få i mig bra frukost också:/.
    Några tipps på hur jag ska äta och vad i så fall?
    Mvh Mia 

• MiaIa 90
    Tant Groda skrev 2012-07-21 15:16:29 följande:
    Miala: välkommen! 1 kg på 2 veckor är bra. Man ska egentligen inte gå ner mer än 0,5/vecka för att kroppen ska må bra och hinna med. Sen vill man ju gärna tappa mera. Kolla så att din aktivitet stämmer i appen och lite sånt.
    Jo de är rätt bra men vill gå ner fortare,längtar så efter att få bli gravid har försökt i 15månader snart och inget plus:(.
    För 6veckor sedan så gick jag på pulver i två veckor och gick ner 6kg,de kan väl inte bara ha varit vatten?!
    Men jag är 164cm lång och väger nu 139-40står och hoppar där i mellan och i början av veckan var jag nere på 137kg fattar inte varför jag gick upp igen.
    Jag har den gratis varianten på appen och skrev ju in längd och viktstarten sedan räknade den ut att ajg kunde gå ner 1kg i veckan.
    Men jag tror den räknade ut att jag kan äta för mycket mat en vad jag ska?!
    Irriterande också att all mat inte är med där på.

• MiaIa 90
    Tant Groda skrev 2012-07-21 15:54:41 följande:
    Miala: klart du kan gå ner mer än0,5 kg/veckan, men jag vill att du ska vara med på att det inte är det mest optimala för kroppen.
    Förstår hur det är att längta efter pluset, vi är nog inne på vårt 6e år nu. Men det är inte för pluset jag går ner utan för mig själv.
    Jag kör också gratisvarienten och man kan ändra inställningarna på profil. Fick också i början att jag skulle äta 2000 kcal men de kommer gå ner lite mer på vågen snart.
    Oj 6år vad jobbigt:/ har ni fått göra utredning och allt?
    Här väntar vi på att de ska bli september så man får gå till läkaren.
    Men då ska jag gå in och ändra de gör man de själv eller ställer den om sig själv sen?

• MiaIa 90
    Tant Groda skrev 2012-07-21 16:38:45 följande:
    Vi ska starta vår ivf på onsdag utredning och allt är gjort. Tror det står spara i ena hörnet. Det finns något ställe man kan skriva in hur mycket man vill gå ner i veckan. Kolla runt lite. Inget kan hända, men märker tydligt var man får vara och inte får vara
    Ska kolla upp de tack för tippset.
    Vad skönt att ni kommer i gång med IVF hoppas de blir bebis snart:). 
  • MiaIa 90

Gud i dag låg man över sträcket som jag skulle äta för,nya tag i morgon hoppas de kommer gå bättre.
    Men de här med maten är inte lätt när man blir bjuden på mat.
    Jag har ju svårt för pasta och potatis:/. 

• MiaIa 90
    Tant Groda skrev 2012-07-22 05:59:53 följande:
    Miala: blev din dag godkänd eller den blev ett icke godkänd? Blev den grön så är det ok. Nu i början är det svårt att hitta hur man ska äta och vad man ska äta för att hålla sig mätt.
    Blev inte godkänd i dag de blev rött:/. Men bara att ta nya tag och kämpa vidare. 
    Ska nog börja med några pulver i morgon,har jätte mycket kvar från när jag drack de sist. 
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!