Inlägg från: Veronica76 |Visa alla inlägg
  • Veronica76

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej!

Gör er sällskap! Jag är inne på v 2 med shape up appen och fick -1 första veckan och får se vad som händer denna vecka.

Har 5,5 kg som ska bort och satsar på både mat och träning, men främst maten.
    Blev verkligen en väckarklocka att regga allt man äter, trodde ju jag åt bra innan.
    Men icke.... helt sjukt vad man stoppar i sig, men nu när man har koll är det lättare att stå emot. Hoppas jag bara inte blir helt 'hjärntvättad' och inte unnar mig något.

Har kört måltidsersättning i form av Allevo på lunherna för annars har jag svårt att få 1600 kcal att räcka till under dagen då det lätt bär iväg per måltid fastän man inte tycker man äter så mkt.

• Veronica76

Tjoho! -1,3 kg denna vecka. Sen den 15/7 då jag startade med shape up så har jag tappat -2,5 kg, känns härligt!
    4,5 kg var till målvikten!

Veckan som gick så var jag väldigt duktig på att motionera, hoppas på att vara flitig även denna vecka.

Jag kör med påsluncher, dvs Allevo för tillfället. De dagar jag inte gör det så har jag väldigt svårt att hålla mig inom tänkt kaloriintag. Så äter för mycket det har man gjort trots att man tyckt att man ätit bra mat.
    Så det är väl inte så konstigt att man har en del kilon att gå ner.

• Veronica76
    Solstråle0001 skrev 2012-08-01 08:32:15 följande:
    Jag undrar lite hur kroppen funkar egentligen... Nu har jag gått ner ett kilo den senaste veckan så jag väger 61 som jag gjorde precis innan semestern Men jag har bara skött mig 2-3 dagar, de övriga dagarna har jag syndat rejält och fått i mig mer än 2000 kcal. Jag borde ju ha gått upp i vikt. Jag har inte heller tränat något...
    Är det bara vätska man lägger på sig och tappar? Och visst magen var ju ganska tom när jag vägde mig eftersom jag åt lagom igår... Brukar alltid väga mig innan frukost för övrigt. Fattar inte riktigt hur det funkar ibland...

Hur mycket ligger ditt grundbehov på?
    För även om du nu missköter dig flera dagar i veckan så ska det ju ändå rätt mycket till för att gå upp (7000kcal/kg) så det är nog som så att du snittar på det grundbehov du har så du ligger kvar på samma vikt och går varken upp/ner. Vilket är jättebra om du hittar balansen = )
    Och även om man inte tränar under semestern så brukar man röra sig en hel del ändå som man inte tänker på!

Eller så krävs det helt enkelt mer slarv under längre tid för att det ska visa sig som sagt 7000 kcal extra är ju rätt mycket.... eller iaf när dom ska bort!

Tog en lång cykeltur på dagen till å från jobb (ca 4 mil) och det brände ca 1100 kcal tog ca 2 timmar, på kvällen mumsade jag på popcorn och det tog mig väl ca 20 min att svulla i mig 600 kcal.....
  • Veronica76

Hur gör ni andra om ni tränar en dag.... äter ni upp de förbrukade kcal eller blir det extra bonus?

Själv blir det en blandning, ska man passa på att unna sig ngt så försöker jag ta det dessa dagar men ibland räcker dagens kvot till även om man har tränat.... speciellt de dagar jag inte dricker ngn form av måltidsersättning....

• Veronica76

-0,6 denna vecka. totalt 5,5kg sen 15/7 så jag är mkt nöjd med mitt resultat!

Har nu 1,5 kg kvar till målet men det finns en risk/chans att jag kommer att flytta detta till 3,5kg istället då det gått över förväntan samt att jag fortfarande känner mig 'sladdrig'.

Men så skoj det är att kunna ta fram lite andra kläder som inte passat på ett tag!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!