• sunnydays

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej,
    Ny här på fm, men hoppar gärna in i den här tråden.
    Använt shape up förut, men kört på nytt sen i Måndags. Har inte skött mig under sommaren Skäms
    Håller mig på underskott tills på Fredag för både Lördag och Måndag kommer bli syndardagar. Så då blir iaf snittet bra.
    Min räddning när jag är sugen på något är Piggelin. Bara 55 kcal så fyllt upp en låda i frysen Skrattande

• sunnydays

Jag har haft en jätte dålig helg, kalas och middagar varje dag så inte räknat alls. Varken Fredag, Lördag eller idag. Men bara ta nya tag imorn.
    Har ingen koll på vikten alls, men har skaffat batterier till vågen nu så imorn blir det dags för "domen" så jag kan göra en riktig profil på appen. Den här veckan vart lite mer av tjuvstart, ja iaf fram tills helgen kom Skäms
    Hur mycket räknar ni med att gå ner i veckan?

• sunnydays

Jag räknar inte med träningskalorierna,  försöker mer hålla övriga veckan och kanske helglunchen lägre på kcal om jag vill ha något onyttigare på helgen.

Skriver man in pasta och ris som kokt eller okokt?

• sunnydays
    bonsai skrev 2012-08-03 23:12:35 följande:

Sök i appen, finns både som kokt o okokt. Jag tar alltid kokt eftersom vi är fler som äter o jag har ju ingen aning hur mycket det blir annars.
    Tack, nu hittade jag. :)
    När det bara står spagetti 100 g så är det svårt att veta vilket de menar. Och samma här, omöjligt att veta hur mycket okokt :)
  • sunnydays
    ElinGBG skrev 2012-08-07 13:17:45 följande:
    Idag har jag på mig mina favoritjeans för första gången på ett år! Vilken härlig känsla, och allt som krävdes var drygt 6 kg, vet ju inte hur mkt jag tappat sedan förra veckan Tungan ute. Får njuta nu, för tanken är ju att de ska bli förstora igen då jag fortfarande har 16 kg att tappa!
    grattis till jeansen! Underbar känsla att komma i favorijeansen :)
  • sunnydays

Ush, jag har varit borta över 1 vecka och varit galet onyttig. Men kommer hem ikväll så nya tag imorn!

Solstråle: Grattis till att komma i kjolen igen! Bra jobbat! Skrattande

• sunnydays
    bonsai skrev 2012-08-20 18:00:40 följande:
    Idag har det gått lite bättre. Har inte skrivit in i appen men gissar på att jag tom har kalorier kvar. I morgon hoppas jag på liknande resultat! Vill nå mitt mål till julafton.
    Bra där! Det är svårt när man hamnar i en sprial, men bara man tar sig ur den 1 dag så blir det lättare igen.
  • sunnydays
    Fannypack skrev 2012-08-21 10:02:28 följande:
    Efter två veckor har jag gått ner 1,4 kg, mer en målet. Hurra!
    woho, bra jobbat!
  • sunnydays

Råkade radera mina inställningar på shape up för några dar sen och minns inte helt vad vågen stog på så fick "börja" om. Hade inte hållt på så länge och skött mig första veckan och inte ås mycke andra veckan så var väl nästan på +- 0. Men får se vad den visar på Tisdag när det gått 1 v.

Grattis emma, grymt jobbat!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!