• EmeNo11

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Jag har hållt koll på vad jag ätit med shapeup ett tag nu. Jag började på 1500 kalorier om dagen men det var på tok för mycket, nu är jag nere på 1200 och det verkar va rätt för mig, får se på fredag hur mycket jag tappat. Men min fråga är angående hallon, jag äter hallon i gröten på morgonen och vet inte riktigt vilken av de jag ska välja som finns med från början. Hallonen är frysta från början och kollar man då på frysta hallon så inehåller dom 100 kalorier mer än bara vanliga hallon. Kan de va för att de räknar med att de tillsatt socker? Eller händer det något med hallonen när de vart frysta. Mina hallon är osockrade så vilken ska jag välja?

Nova 110903
  • EmeNo11

Idag är jag 176 cm och väger runt 85, BMI på 27,5 har jag för mig. Vill ner till 73 kilo, BMI på 23,6. Det är då jag har som snyggast kropp, lägre vikt än så blir jag för benig. Fast får väl se hur kroppen blev nu efter dottern föddes, har blivit så tokmycket bredare över höfterna.

• EmeNo11

Jag gick upp 22,7 kilon under graviditeten men har sett på bilder såhär efteråt att mycket var vatten, i vecka 36 gick jag upp fyra kilo på tre dagar :S allt var borta när dottern var 2 1/2 månad (idag 10 månader) men hade 10-12 kilo som jag lagt på mig året innan jag vart gravid som jag ville ha bort.

• EmeNo11

Tog en paus i juni då vi var på semester och åt vad jag ville. Resultatet vart upp 1 kg men trodde det skulle va mer. Började i söndags igen och ska nu köra stenhårt en månad tänkte jag, sen är det semester igen :) kollade vågen idag och den visade -0,6 kg :) prövade även zumba igår, roligt var det men inget jag kommer kunna träna med. Jag är på tok för långsam och okoordinerad :P

• EmeNo11

Bonsai: nej bor inte på Värmdö längre men har hela familjen där. Jag kollade youtube :P kan inte åka iväg och träna på kvällar då sambon jobbar kvällar och dottern är lite dålig på att ta hand om sig själv än ;) hon är tio månader :P

• EmeNo11

Vilket bra tips på kalorisnål mat, letar efter massa sådana tips som jag kan äta till middag när sambon gjort lunch. Han tänker ju som jag och blandar gärna tex pasta med såsen så blir svårt för mig att bli mätt och samtidigt äta få kalorier :)

• EmeNo11

Ja grönsaker överlag i ugnen är smaskens :D vi brukar äta mycket broccoli till det mesta då jag inte är så förtjust i blomkål. Därmed stuvad blomkål är riktigt gott men vet inte riktigt hur det är med kalorierna där :/

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!