• Misshyde

Vi som går ner i vikt med shapeup!

God dagens allihop, har reggat mig på familjeliv.se enbart för att kunna ta del av detta!Hjärta
    Jag har använt shape up till och från, och nu har jag äntligen bestämt mig för att satsa 100%
    Har använt appen i ca 10 dagar nu. I början gick jag ner ca 3kg väldigt fort så som jag alltid gör när jag påbörjar en diet (har tidigare gått ner i vikt genom b.la LCHF, men det passade inte mig i och med att jag älskar kolhydrater och socker och då blev det att man hela tiden fuska) nu har vågen stått still i några dagar, t.o.m gått upp ca 1kg.
    Jag har som mål att gå ner ~20kg, -1,5kg i veckan, det ska gå fort och man ska kunna se resultat. Baby steps är inget för mig. Då tappar jag motivationen.

Får äta ca 1000kCal /dag men i och med att jag använder min motionscykel 1h om dagen 25km/h så förbränner jag enligt cykeln ~1000kCal. brukar jag lägga på runt 350kCal = 1350kCal äter jag om dagen.

Jag äter allt, men ser till så att jag inte överskrider 1350kCal.
    Som sagt så ÄLSKAR jag kolhydrater och socker, kan inte leva utan pasta, ris, godis, choklad med mera.
    Är det därför jag inte går ner i vikt?

I och med att jag väger så pass mycket så går det att se på vågen från dag till dag om jag gått ner nått eller ej men just nu så visar den bara fel. Min motivation håller på att försvinna, känns onödigt att cykla varje dag som en idiot och sen se att jag istället gått upp i vikt.
    Har inte heller något med muskler att göra, har ett måttband som jag använder titt som tätt men den har inte heller visat bra resultat. 

Tips vad det kan bero på? Kan man inte äta vad man vill varje dag även fast jag håller mig till mina kalorier?Gråter

P.S va duktiga alla är!! blir jätte sotis när jag läserGlad

• Misshyde

Nu visar vågen + igen för 3e dagen i rad.. Kan någon snälla förklara för mig, kan man äta kolhydrater eller måste man äta fullkorn och GI.

Om det finns nån tabell som man bör följa, dvs x antal g protein, fett och kolhydrater.

• Misshyde

sambon påstår att kolhydrater binder fett och vatten vilket leder till att jag inte går ner i vikt. Så med andra ord så kan jag fortsätta äta ris pasta med mera varje dag/måltid bara jag håller mig till mina kalorier?

• Misshyde

Tänkte kolla en sak mer er. Brukar er våg också visa + efter att ni tränat?

Har varit grymt duktig och tränat hårt i 2 dagar nu och under dessa 2 dagar har jag "lagt på mig" 1kg. Är det bara vätska som bundits? Det kan inte vara muskler, för att bygga 1kg muskler tar längre tid än 2 dagar. Jag brukar även kolla på mina cm, så att inte vågen bara luras men till och med där står det still. Känns ju nästan värt att inte träna:s

• Misshyde

Måste verkligen tipsa om en riiiiiktigt god grej! Keso mini med lite russin och kanel i, MUMS! Smakar som efterrätt för mig. Proteinrik dessutom!

Fråga: väger man oftast mer eller mindre när man har mens?:)

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!