• seafree

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej hej
    Jag började använda appen den 28/7 så jag är nybörjare, men väldigt taggad och motiverad.
    Jag ska gå ned ca 35kg, så jag har en lång tid framför mig.
    Jag har börjat gå av bussen 2,3km från jobbet så att jag får en "automatisk" promenad till jobbet plus att jag ska försöka ta mig ut på promenader så ofta det går Glad 
    Vi har Xbox 360 kinect hemma och jag har köpt ett träningsspel som jag provat en gång innan (trodde jag skulle dö) , men nu så ska jag boka in ett pass MINST 3 kvällar/mornar i veckan + promenader och kcal räkning.
    Känns som om jag är på G nu efter MASSOR med misslyckade försök.
    Hoppas på lite pepp och tips här!
    Första målet är 5kg!Solig
    Ha det gott allesamman! 

• seafree

Idag vaknade jag med sötsug..... kändes tungt att sätta sig och äta havregrynsgröt dåRynkar på näsan (Jag kämpar på med mitt sockerberoende, och hoppas att jag har den järnviljan som jag behöver för att ta mig igenom abstinensbesvären). Nu känns det lite bättre, tog en banan till kaffet ... vilket tog udden av suget. Nu blir det tuggummi och vatten 

I övrigt så känns det bra, ska bli kul att väga sig på torsdag!! Hoppas att det har gett lite resultat.

Jag tycker att detta är nog det enklaste sättet som jag "bantat" på , man kan direkt se hur många kcal något innehåller (inte bara med appen utan också i innehållsförteckningen).

Jag har två grabbar (2,5år och 4 år), träningen får komma i andra hand. Jag fokuserar på maten och tränar om jag hinner med (promenader eftersom jag precis blivit bättre från en i hållande tendinos i hälsenan) 

Pepp pepp till alla!! Shape up  

• seafree

TRE E: GRATTIS!!!!! Gud vad kul, bra kämpat!Skrattande
    Sitter och funderar vad som är rikt på kolhydrater, jag verkar alltid få i mig för mycket Protein och fett men alltid för lite kolhydrater. Jag tycker att den balasen som man ska försöka hålla är så svår att få till.
    Hur gör ni? Vad brukar ni äta? 

ShapeUp
  • seafree

Har hållit på i 4 veckor nu... -3,7kg är super nöjd! Jag har börjat gå 6km/dag, men det ställer till det med kcal. Hur ska jag göra? Ska de ätas upp eller kan de skippas? Antar att det viktigaste är att äta minst 1200 kcal, eller? Hur gör ni?

• seafree

G0thicca: Det är nog så att när man "höftar" till det så blir det tyvärr så att man äter lite mer än vad man tror. Du kanske ska försöka väga maten/mäta upp den i en vecka eller två och se om det blir någon skillnad?
    Lycka till (och de "extra" kilon du har sitter nog hårdare än för någon som är överviktig !)  

ShapeUp
  • seafree

Jag tränar för att det är kul plus att jag kan "lyxa" till det med en god youhurt eller annat gott som jag inte skulle haft kcal till annars Men jag äter inte upp dem om jag inte är hungrig eller sugen på något.
    Igår blev det lite väl många intjänade kcal dock och kunde inte äta upp dem. (tränade intervall i 30min + promenad 45min  + Zumba i 1,5h det blev tot 1515kcal)...kunde inte äta upp alla  

ShapeUp
  • seafree

Heja, heja till alla, för hur det än är så har vi inte slutat erkänna våra snedsteg Oskyldig
    Jag vet att jag är på fel väg när jag slutar erkänna att jag ätit för mycket eller tagit snedsteg!!

Jag har nu hållit på i 6v och har minskat 5kg, har inte ätit godis eller kaffebröd under hela tiden, för jag måste komma tillrätta med mitt socker/godisberoende som jag lät löpa amok under mina graviditeter (innan har jag hållit dem i schack).
    Jag går en lunchpromenad på 6-7km varje dag i snabbare eller långsammare tempo, vilket nu har blivit en vana...känns fantastiskt!

Jag har haft lite bekymmer med bråkande våg (väger olika om jag väger mig två gånger på raken, kan diffa 1,4kg) vilket är väldigt frustrerande. Så nu har måttbandet kommit fram; -6cm i midjan!! Det är så skönt!

Som ni märker är jag grymt motiverad och positiv idag, och det är jag glad och tacksam för så länge det håller i sig Skrattande

HEJA OSS vad vi är bra!!!

ShapeUp
  • seafree

Jag har faktiskt fått lära mig något nytt (jag som trodde jag visste allt om viktminskning :-P) när man kommer till platåer beror det oftast på att det "tomrum" som uppstår när fett depåerna minskar fylls med vatten, vilket kroppen sedan absorberar eller så kissas det ut. Helt otroligt, för jag har märkt att det stämmer!!

Misshyde: Jag märker att jag väger mer när jag tränar för jag samlar på mig vatten, håll i så ska du se att det försvinner (oftast brukar första veckan med träning innebära liten eller ingen nedgång för mig, men det blir oftast större nedgång veckan där på, så vida man sköter kalori intaget alltså )

Jag är inne på min 10:de vecka med Shape up och utan godis och fikabröd! Jag har haft ett seriöst sockerberoende som jag kämpar med, men nu 10 veckor utan så är det underbart för sötsuget är borta Hoppas att det håller i sig!!

ShapeUp
  • seafree

Jag hittade den lättmjölken, liiiite galet. Finns en som säger 1320kcal per glas också på lättmjölk. Antar att det kan vara checkt att kolla på näringsvärdet på mjölkpaketet.
    Jag favoritat en som säger 40kcal/dl vilket stämmer med näringsvärdet Skrattande 

ShapeUp
  • seafree

Hej hej!
    Vägning: -0,8kg (precis enligt Shape up clubSolig)!
    Jag har nu hållit på med Shape up i 12v,  resultatet är -9,5kg och totalt 30,5cm på kroppen (9,5cm i midjanSkrattande) .
    Det känns som veckorna har sprungit iväg, kan inte fatta att 12v redan gått,, inga dippar eller "överätning" än så länge! 
    Jag "gjorde slut" med godis och fika bröd i samma veva som jag började med Shape up, detta har hjälpt mig enormt mycket med mitt sockerberoende. Det har varit tufft till och från, men nu är jag inte särskilt sugen på godis och fika längre, kan t.o.m.  plocka lösgodis till barnens lördagsgodis utan att sörja.
    Kämpa på alla tappra!! 

ShapeUp
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!