• EmmaE86

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Halloj! Har haft shape up ca 1 år! Och den har hjälpt mej att gå ner alla grav kilon! Nu är det dock tre kg kvar att kämpa med!!! Tycker appen är grym!! Det är så smidigt att lägga in i telefon, för den har man alltid med!!!

• EmmaE86

Girlie: jag har gått ner 17 kg och har som sagt 3 kg kvar. Har gått lite upp och ner, men har siktat på 0,5 kg i veckan. Gillar att man alltid har det med sej, bara att lägga in direkt det man ätit

• EmmaE86

Goatess82: samma sak för mej! Har tränat stenhårt med spinning 4 pass och tre långa promenader per vecka tidigare men för tre veckor sen tog tränings kortet slut och tänkte att jag skulle fixa det med bara kosten. Första veckan gick jag ner 2(!!) kg och andra veckan -0,8. När jag tränar hårt har det vart i snitt -0,3 kg per vecka.
    Känns som kroppen håller emot lite mer när man tränar hårt!! Man tycker ju de borde va tvärtom

• EmmaE86

Usch vad det har gått dåligt för mej ett tag nu... Suck.. Har varit riktigt otaggad, men imorron blir det andra bulllar igen och ordning och reda! Snart är ju sommaren här och dags att ta fram bikinin! Heja alla som kämpar på!!!

• EmmaE86

Vågen visade -2,3 kg denna vecka!! 0,2 kg kvar till mål!!

Nån dom vet om kalori antalet ökas automatiskt när man är på målvikt, eller måste man ändra det själv?

• EmmaE86

Sommarnatt: Vad heter den sidan?
    Skulle vilja räkna ut lite hur mkt kalorier man hamnar på när man hamnar på målvikt.

Helgen har gått bra här, överskridit liite på kalorierna lör å söndag men inget jag mår dåligt över!

När det blir så varmt som det varit ute nu så finns verkligen ingen lust att laga mat. Här blir det nästan varje dag nån form av ihop slängd sallad! Eller bara goda frukter till lunch!

• EmmaE86

I fredags gick jag i mål på min målvikt!! Känns otroligt bra. 19 kilo totalt har jag gått ner sen sonen föddes!! Känns så skönt!!

Tycker man ska äta så många kalorier/dag när man bara ska hålla kvar samma vikt. Fick över 3000 per dag, känns på tok för mycket!
    Men jag tänker fortsätta på 1400 per dag för några extra minus kilon gör inget, dessutom blir det alltid mer mat på semestern!! Så kan vara skönt att ha lite tillgodo då!! :)
    Kämpa på alla!

• EmmaE86

Idag är det nystart för mej!!! Fem veckors semester är slut och har under den tiden inte ens öppnat appen, och resultatet av det och dessutom mycket, mycket god mat, godis och alkohol vart plus 2,5 kilo!! Så arg på mej själv men nu är jag jätte taggad att ta tag i kalorierna igen!!!

Uppdaterade appen och vart glatt överraskad att man kan scanna streckkoder nu! Det är kanon bra ju!!

• EmmaE86

Lite skönt att höra att det är flera som inte bryr sig så mycket om att räkna när det är semester!

Sommarnatt10: jag tycker konditionen kommer tillbaka på en vecka om man kör hårt igen!

Jag ska oxå börja jobba igen nu efter lång mammaledighet och det känns jobbigt men samtidigt skönt att komma in i alla rutiner igen, även om det ställer höga krav på min disciplin, jobbar på bageri. Där blir frukosten med nybakat bröd inte alls samma som jag ätit på länge.
    Ska köra järnet nu fram till jobb starten och hoppas jag kommer vara klar då!

• EmmaE86

Minus 1,3 förra veckan och minus 1,4 denna!! Såå skönt! Har haft en dag i veckan då jag inte räknar utan äter det jag vill, inom rimliga gränser och det verkar ju som det funkar jätte bra!!!
    Shape up är så grymt bra app!!! :)

• EmmaE86

Nya tag idag!! Nu måste det bli skärpning allt, har fuskats allt för mkt här på sistone!!

Nån som kör Indoor walking på Friskis? Vad lägger ni in det som?

• EmmaE86

Känns så skönt att första veckan är avklarad med fina siffror på vågen! Har inte överskridit kalorierna nån dag, inte ens i helgen som brukar vara svårast!! Är verkligen en godisråtta, ska försöka ha godis förbud ett tag :)
    Har dock inte kommit iväg på träning än, har en dryg förkylning som suttit i över en månad, men fått penicillin så när det hjälper så blir det tillbaka till min älskade spinning och IW!!!!!
    Vad tränar ni?

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!