• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Gud va kul att vi är så bra o aktiva och att vi kommer lyckas med shapeup! Kom igen allihopa! Idag gick jag en långsam promenad på 20 min. Kändes sådär, tappade rösten när jag kom hem o fick ta Ipren o bafucin. Får nog hålla mig lite till. Inte kunde jag leka tjuv o polis på förskolan heller. Lite svårt att låta bli att springa i den leken. Så fort jag får flås kommer hostan.

• bonsai

Mamma Mia: visst är det härligt när man FÅR äta det man suktat efter! Ja jag blir galen snart. Tvär täppt i näsan varje morgon, hostar massor med slem o ont i halsen på kvällen. Ska det aldrig sluta? Jag vill ju verkligen kunna träna i påsk så jag kan äta allt jag vill. Är jag fortfarande sjuk då så tänker jag äta ändå! Hela släkten kommer hit o firar. Inte kul att titta på när dom äter. Jag får ta igen det efter i så fall men jag hoppas på det bästa!

• bonsai

Glad påsk på dig med! Vad är fuego för något? Jag saknar gym ibland men har inte tid. Vill inte ta tid från min dotter och jag bor två mil från närmsta gym så jag orkar inte åka dit när hon sover. När hon blir äldre kanske jag kan åka efter jobbet ett par dagar i veckan för då är hon vaken när jag kommer hem.

• bonsai

Fast allra mest saknar jag hästlivet med hela konceptet. Bättre träning finns faktiskt inte. Vägde inte ett gram över 50 kg så länge jag hade häst och var sjukt stark o vältränad. Men har tyvärr inte råd längre.

• bonsai

Jag har vägt mig varje fredag. Nu har jag ju fått feber igen så nu skiter jag i appen lite till. Blir så deppig när jag inte kan träna bort påsk mat o godis så jag satsar på att börja med appen igen när jag är helt frisk. Lycka till i påsk allihopa! Kram på er!!

• bonsai
    stinabj skrev 2012-04-05 10:58:14 följande:
    Hejsan!  Vad roligt att jag hittade denna tråd!  Jag har kört Shape-Up i 6 månader och har gått ner 20 kilo. Jag har en del sjukdomar i kroppen som gör det svårt att träna, så jag har gått ner detta helt utan träning.  Jag tycker att denna app är underbar och det är inte så svårt att hålla mängden kalorier om man bara tänker efter. Någon borde få Nobelpris!  

Wow!! Nu fick jag verkligen en gnista mitt i sjukdomstiderna!! Stort grattis till dig!! Jag ska verkligen ge järnet så fort jag är frisk igen. Du är min nya hjälte!
  • bonsai
    stinabj skrev 2012-04-06 14:08:30 följande:
    Jag hejar på dig!  Ett bra tips från mig är att byta ut sås och dylikt mot Philadelphia. Finns många goda smaker på runt 11 % fetthalt. Att ta en klick av det till köttet blir väldigt lite kalorier, men är toppengott!  

Tack för tipset! Så fort jag är feberfri tar jag nya krafter. Har 38.7 idag. Hela släkten är här också. I morgon ska jag ta igen mig o vila.
  • bonsai

Innehåller kanel några kalorier? Försökte hitta det men det finns inte på appen, har det ofta på filen. Allt som bullar innehåller har mkt kalorier: vetemjöl, smör, socker, mjölk det blir säkert minst 300 kcal. Säkert mer om man väger Bullen i stället för att ta per styck. Tyvärr.. Men ät mums mums, innehåller bara 80 kcal!

• bonsai
    eliten skrev 2012-04-08 23:10:07 följande:
    Nej kanel behöver du verkligen inte räkna om det inte är blandat med socker :)
    Skönt! Jag kör utan socker. Jättegott på filen med banan och flingor också.
  • bonsai

Hej alla duktiga kämpare! Jag har fortfarande feber. Läkaren sa att jag har åkt på ett nytt virus direkt efter det förra o att det bara är till och vila. Så här ligger jag ner bäddad o vilar.. Längtar tills jag kan få anstränga mig igen. Som ovan: vi går mot smalare tider!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!