• Girle

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Det är klart du ska sommarnatt! Om du mot all förmodan skulle känna dig för smal sedan kan du ju alltid gå upp i vikt igen, det är ju inte så svårt hihi. Bara du kan känna vilken din trivselvikt är, så länge du har en sund inställning.

• Girle

Härligt bdknapp! Jag gillar att jag dels får resultat som förhoppningsvis är hållbara med kcal-räkning och att jag fått uppvaknande när jag inser hur stor skillnad det är på vissa livsmedel/maträtter. Typ skinksmörgås på surdeg vs ostbaguette. Jag tror verkligen att det här är ett hållbart och hälsosamt att tappa vikt och aldrig mer hitta de där kilona som försvann

• Girle

Jag har också löpardrömmar. Egentligen tycker jag också att det är dötråkigt, men nu har jag bestämt mig för att jag VILL tycka det är kul. Jag har halvt om halvt blivit utmanad att springa tjejfilmen nästa år av en kompis och jag funderar allvarligt på att anta utmaningen. Har blivit tipsad om Appen runkeeper som ska vara toppen.

• Girle

Grattis till alla minus och framförallt grattis till goatess som är i mål!!! Gud vad bra jobbat. Vad säger Appen när du reggar målvikten? Du kanske ska satsa på att hålla den nya vikten i någon månad och känna efter om du är nöjd med den eller om du ska fortsätta neråt?

Jag har vägdag imorgon men vi har planerat än festmåltid ikväll med hummer, musslor, vin, bröd och Aioli. Så det blir nog inte att jag tar de sista hektona i morgon. Kanske nästa vecka? Innan första juni ska de vara borta i alla fall!

• Girle

Jippie humlan!

Här är det oxå vägningsdag och med tanke på förra helgen kryssning och gårdagens orgie med hummer, musslor i vin o grädde, bröd, panacotta och bubbel så är jag mer än nöjd över att vågen visade 68.3, precis som förra veckan. Nu laddar jag om och satsar på att ta de där sista hektona tills nästa vecka. Har tre träningspas inbokade tills nästa vägning så jag hoppas vara i mål då. Även om träningen i sig inte bidrar till viktnedgång så blir jag mkt mer peppad att äta bra när jag tränar.

Välkomna alla nya! Det spelar ju egentligen ingen roll vilket program vi använder, huvudsaken är ju att vi alla går ner med hjälp av kaloriräkning.

• Girle

Lovebus: ang frukosten, testa att äta lite senare. Om du tex går upp vid sex för att åka till jobbet, då kanske du kan äta när du kommer dit? Äta lätta saker, nu på sommaren är det lätt att svänga ihop en fruktsallad. Prova att äta den tillsammans med keso/yoghurt/fil/kesella. Om du får i dig kokt ägg är det toppen, massor av protein. Eller kanske en smoothie på yoghurt, frysta bär och ev banan? Jag äter finncrisp, de är inte så tunga att få i sig. Toppa med mkt pålägg, typ skinka/kalkon och grönt. Jag är också duktig på att äta för fort. Jag läste en gång tipset att lägga ner besticken mellan varje tugga. Ett annat knep är att verkligen titta på tallriken innan du ska äta. Vad ser du? Rabbla allt för dig själv (tyst) och analysera sedan när du stoppar maten i munnen. Vad smakar det? Hur känns texturen? Tänk på att tugga långsamt och mycket. Lycka till!

• Girle

Bonsai: good for you! Ska ni till stadsmuseet? Det är så himla mysigt där! Igår var det träning och idag har jag inte ens träningsvärk då känns det som om det inte tog ordentligt fast jag slet och svettades. Idag har jag rastlös fyraåring och febrig ettåring hemma, great combo

• Girle

Här har vi bakat kanelbullar - måste ju sysselsätta storasyster lite. En bulle blev 81 kcal, det tyckte jag var ganska ok. Då använde jag receptet på baksidan av mjölpaketet. De blev inte så jättestora, en sats skulle ge 48, vi fick 55. Så nu blir det kaffe och bullar! Mums!

• Girle

Femininum: tycker det låter väldigt klokt med bebissteg. Då tappar du ju inte motivationen!

Jag skickar för övrigt virtuella bullar till alla som önskar

• Girle

Jag tycker också att den här tråden är väldigt peppande! Högt till tak, bra stämning och så känns det som om vi gläds åt varandra.
    Sommarnatt: jag har ingen superlösning men dricker du ordentligt? Se till att få i dig din vattenranson så att du kan kissa ut slaggprodukterna. Testa att vara extra noga med att äta på regelbundna tider och testa att ta bort så mkt mejeriprodukter som möjligt (det brukar ju vara lösningen när man äter Lchf).

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!