Inlägg från: Solstråle0001 |Visa alla inlägg
  • Solstråle0001

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Gothicca: när jag lagar spagetti och köttfärssås brukar jag se till att ha samma mängd köttfärs som krossade tomater. När jag väger räknar jag det som 50/50 köttfärs och tomater. Sen har jag även i lök vitlök soya men det räknar jag inte för det är ju så lite och dessutom färre kalorier än köttfärsen ändå. Har inget fett i heller.

• Solstråle0001

När jag räknade som bäst åt jag 1200 en period och sen 1600. Åt i princip upp alla kalorier och hade 1-2 dagar då jag gick åt mycket mer än 2000 kcal. Gick ner bra ändå. Sen har jag alltid räknat i underkant på min aktivitetsnivå och då jag tränar för jag är osäker på hur mycket jag förbränner.

Jag tror att det är genomsnittet på en vecka som räknas!

• Solstråle0001

Idag har jag ätit tacos för första gången på länge. Det är ju faktiskt både gott och kalorisnålt. Kan nog dricka några glas vin sen och hamna på grönt! Har ni några goda nyttiga mattips? Vi grillar nästan jämt känns det som, har fastnat lite där. Men visst är det gott med kött och nån typ av potatis... Andra tips?

• Solstråle0001

Tinis: har i en lök, röd paprika, squash, krossade tomater, förkokta lasagneplattor (valfri sort t.ex fullkorn eller spenat), mjölk el crème fraîche, riven ost och kryddor! Fräser grönsakerna och kokar ett tag sedan varvar jag såsen och lasagneoplattorna. Ost och cremefraiche på. Har inne det i ugnen 250 grader ca 15 min tills lasagneplattorna är mjuka.
    Jättegott!

Idag har jag ätit squashlasagne. Som vanlig köttfärslasagne med squash istället för pasta! Också gott!

• Solstråle0001

Lottis: grattis till dig och appen! Jag har också svårt att släppa den!

Förresten på tal om träningskalorier: jag äter upp dem. Man behöver ju fylla på med extra då man har tränat hårt.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!