• Girle

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Sommarnatt: jag är också en mejerijunkie, hihi. Vad sägs om ägg till frukost? Gör en omelett/äggröra på 2 ägg och vatten(eller en msk mjölk/grädde- det är ju inte mkt), ät grönsaker och kanske någon skiva skinka till. Eller frukt/bärsallad. Jordgubbarna är ju sååå goda nu. Blanda i lite frön eller nötter så blir det matigare.

• Girle

Bdknapp: du kanske har fel skor? Stretchar du ordentligt efter passet?

• Girle

Bdknapp: Har du löplabbet hos dig? Isåfall kanske den butiken är värt ett besök? De är ju proffs!

Är det fler än jag som tycker att det är lite skönt att det är vardag igen efter långhelg. Nu kan man få ordning o reda på kosten igen. Idag har det blivit smoothie med mango, banan och mynta, ägg, finncrisp med skinka och brie +latte

• Girle

Gud vad irriterande att halva texten försvann igår, men vad roligt att så många håller med mig.

Jag är lite sugen på att börja springa. Ni som kan, vad kostar ett par vettiga löpskor? Jag skulle behöva ett par sådana plus ett par inneskor till Friskis, mina jag har nu fick jag låna av mamma 2007 och hon hade säkert haft dem i 3-4 år då. Jag får superont i ryggen av dem. Har funderat på hur jag ska belöna mig när jag går i mål, men träningsskor och ev lite nya träningskläder vore ju en perfekt belöning - som en symbol på min nya vardag.

• Girle

Blöjor: jag har läst på flera ställen att du ska lägga på 500 kcal när du ammar, gör du det? Till lunch kan jag rekommendera omelett (gör den på två ägg+1 msk grädde) med något magert protein typ skinka eller kyckling+stor sallad. Drick mycket vatten till, det mättar. Koka buljongsoppa med kyckling och grönsaker, mättar som tusan och kostar nästan inga kcal. Om du vill bli ordentligt mätt kan du komplettera med en hård smörgås till. Annars äter jag för det mesta rester till lunch - kolhydrater+massa sallad. Ät superregelbundet och drick ordentligt med vatten. Frukost, mellis, lunch, mellis, middag och ev ett litet kvällsmål. Små portioner ofta. En parentes: du gör ju just nu din magsäck mindre så du får nog stå ut med lite hunger ett tag, det är ju inte farligt jag brukar dricka en kopp te när jag är sugen/känner hunger mellan målen.

• Girle

Blöjor: spontant tycker jag din matdag ser bra ut, men lunchen kanske inte är lite snål, nu har du ju ganska mkt att äta upp med amningskcal så satsa på mer fett och protein som mättar. Kanske något rejälare mellis på em? Jag brukar äta en smörgås med mkt pålägg (inte ost då, helt galet mkt kcal, men tex 3 skivor skinka o en skiva ost plus massor av grönt). Eller yoghurt naturell o bär/müsli.

Bdknapp: jag läste en jättebra artikel i senaste wellness (aftonbladets hälsotidning) om hur man fixar till sitt onda löparknä (det var bild på bra övningar). Kanske något att titta på.

Jag är så nervös inför imorgon. Vill så gärna gå i mål! Har ju bara ynka 3 hg kvar.

• Girle

Blöjor: tack tack. Men du, kyckling ( utan skinn) är magert, så det kan du äta med gott samvete.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!