Inlägg från: Sommarnatt10 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt10

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Det håller jag med om... Byxorna sitter inte speciellt snyggt längre. Men vill inte lägga pengar på jeans förens jag nått målet... Förhoppningen är ju att denna stl oxå kommer vara för stor om ett tag :) men jag ska nog komma på nått!

• Sommarnatt10
    4ungar skrev 2012-06-06 08:11:20 följande:
    Enligt min profil på shapeup så ska jag käka 1130 kalorier, är inte det på TOK för lite ? Jag höjde till 1200 nu på morgonen, men är inte det ganska lite också ? jag vill gå ner ca 1 kg i veckan så det är ju ingen hetsbantning jag håller på med heller...

Jag ligger på 1200 o det fungerar bra...de dagar jag tränar blir jag mer hungrig i tullar då av träningskalorierna. Jag har gått ner 8 kg på drygt 7 veckor
  • Sommarnatt10
    4ungar skrev 2012-06-06 20:10:02 följande:
    Äter ni kvällsmat ? Vad och hur sent i såfall ? Jag har överskridigt min gräns med 130 kalorier idag :( Jag kan bara inte gå och lägga mig hungerig... 

Här äter vi middag vid fem... Innan brukade jag bli hungrig vid nio halv tio o då äta digestivekex eller macka o annat mindre nyttigt. Nu brukar jag i stället ta två riskkakor vid 8. Då är jag inte hungrig, så mer behövs inte o det gör att jag inte är hungrig vid 10 när jag lägger mig!

Men det beror väl på hur hungrig du/man är...
  • Sommarnatt10

blöjor: Du får tänka att det var ju minus även om du tycker det var för lite...Så har jag försökt tänka de veckor det har varit så lite...Det är - inte + kanon bra ju!!!

• Sommarnatt10
    bonsai skrev 2012-06-08 21:15:16 följande:
    Tack! Trodde jag var helt knäpp:) räknar den kalorier nu då med?

Ja, det gör min iaf... Sen kan man logga in på nätet o ställa in vikt om man vill, vet inte om det har någon betydelse.
  • Sommarnatt10

Någon som vet kalorimängd i räkchips sånna där som man kan äta på thai restauranger... Försökte hålla mig något så när nyttig men dom va svåra att låta bli :/

• Sommarnatt10

Grattis lovebuz, Underbart!! Själv fattar jag ingenting...trodde jag sett 7:an (70) för sista gången då jag gått stadigt neråt hela veckan...i lördags var det drygt 1kg - vet att det aldrig brukar landa där när jag kikar på vecko vävningen, men tänkte att det iaf kommer vara -0,5. Men nä idag när jag ställer mig på vågen är det 70.3 +0.2 mot förra måndagen...har aldrig hänt innan (stilla har det stått, men aldrig +). Känns fruktansvärt surt då jag kört på som vanligt under veckan o tom gått långpromenad ensam fredag och lördag. Kände mig så duktig. Idag är allt bara skit :( inget speciellt i helgen bortsett från att vi var ute o åt med svärföräldrarna igår (ska min inte ens kunna äta ute längre:( ) försökte ju ändå hålla mig lite nyttig, med någon marinerade kycklingfilé o minimalt med ris. Vilken dag har ni som officiell vägdag??? Måste försöka ta tag i det där o bara väga mig en gång i veckan (har så svårt att låta vågen vara, varje morgon står jag där) det är ju sporrande när det visar - men idag vill jag bara skita i allt... :(

• Sommarnatt10

Jo en fundering, jag köper ofta sånna där färdiga salladsblandningar....oftast italiensk, hur hade ni skrivit upp det, jag har bara kört allt under sallad men det kanske ör fel??? Tänkte att det skiljer nog inte så mycket kalorier från sallads sort till sallads sort...

• Sommarnatt10

Nä det gör inte det... Jag kollar oxå allt :) lyckades dock tom köpa korv förra veckan där det inte stod något...men men sallad känns inte som en katastrof. Det kan ju inte vara en massa kalorier.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!