• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Jag äter rut knäcke med keso o läckö skinka på. Riktigt mättande o dödligt gott! Saft är ju väldigt olika, tror någon här skrev ngt om fun light? Kolla i appen så får du jämföra!

• bonsai

Mmm jordgubbar är såå gott! Ska köpa i veckan på Coop, 1 kg för 29.9kr det är bra pris! Nu är jag rätt frisk så idag började jag räkna igen. Hoppas jag orkar börja träna snart också!

• bonsai
    Trollius skrev 2012-04-16 21:34:56 följande:
    Hej. Har nyss börjat med hjälp av den här appen. har hållit på sen i fredags och har redan börjat tappa suget lite :) ser kalorier i allt och känner mig ganska fånig :) Behöver lite pepp och bra tips på bra mat. Nån som sitter inne på bra mat ideer?  

Jag äter vanlig husmanskost mån- tors. Till frukost två rågrut med olika pålägg och lättmjölk, lunch lättfil med banan och flingor, mellis smörgås eller frukt beror lite på. Jag äter bara 1250 kalorier om dagen. Prova ett tag till och känner du att du inte orkar hålla på kan du använda appen som ett stöd i stället så du har ett hum om vad du får i dig samt tråden som hjälp med tips. Kyckling är ju bra mat o kalkon och sallad! Glömde att hälsa alla nya välkomna;)
  • bonsai

Trollius: kan du inte äta jordgubbar eller hallon eller något när du måste få upp blodsockret? Det är väldigt lite kalorier i det! Jag äter 1250 om dagen så man är lite små hungrig i början.

• bonsai
    Liten Karin skrev 2012-04-18 14:34:01 följande:
    Hej, tänkte om ni kan hjälpa med lite frågor. Har kört shape up till och från sedan mitten januari och tycker den funkar kanon! (Har gått ner sju kg och tio cm runt midjan *glad*) Det enda jag tycker är lite svårt är att veta hur mycket saker väger. Ofta väljer jag 1 "serving" om det finns men det känns lite vagt. På vissa få livsmedel går det ju att ändra till dl men det är inte särskilt många. Och på vårt müslipaket stod det faktiskt att 1 dl väger ca 35 g. Så, hur gör ni med ris och pasta? Och det som anges på shape up är det okokt eller kokt vikt? Har funderat på om det finns någon tabell där man kan se tex hur mycket en dl kokt ris väger... Sen har jag funderat på vad det där lilla hjärtat och USDA som står på viss livsmedel betyder? Har bara läst lite i tråden men måste säga att ni verkar jättepeppade och fokuserade! Grattis till alla tappade kilon!

Jag väger allt. Ofta finns ju fler alternativ till samma mat o på någon brukar man alltid hitta gram. Hjärtat finns om maten redan är inlagd av shapeup. Du kan söka på kokt ris o pasta, den förprogrammerade är okokt. USDA vet jag inte vad det betyder. Hoppas det hjälper lite!
  • bonsai

Haha ojdå! Jag spinnade igår för första gången på 1 månad. Orkade 6,7 km. Känns bra ändå! Nästa fredag ska jag väga Ig. Har inte vågat än..

• bonsai
    Chaklata skrev 2012-04-22 14:46:55 följande:
    Gått ner 6,5Kg på 6 veckor med hjälp av shape up. Min målvikt är 55 kg och väger nu 58.6
    bra jobbat!
  • bonsai
    nilelind skrev 2012-04-22 20:33:25 följande:
    Ja vilken bra tråd! Behöver verkligen lite peppning och hoppar in här om det är ok!? Yngsta dottern är snart åtta månader och nu ammar hon i princip ingenting längre, känner verkligen att jag vill bli av med de där sista 5kg NU! Kört shapeup på 1500kcal ett tag nu och det går bra på veckorna men fredag-lördag-söndag... brukar landa på ca 17-1800kcal då *suck*. Det är visserligen inte massor och tycker att jag borde gå ner NÅT i alla fall men icke...  Kör en löpartävling en gång i veckan och ett intervall/flex-pass på fs i veckan. Utöver det försöker jag ta någon promenad då och då när stora tjejjerna är på förskolan men det händer ingenting! Tror väl att det är helgerna som sabbar mycket för mig, någon som har något bra tips? Är riktigt nära att köra en nutrilett-kur nu men är av princip emot det, har just lovat mig själv att försöka köra hårt i veckan och om inte det heller funkar så testar jag en kur. Man blir så deppad när man kämpar och kämpar och det ändå inte händer nåt alls! Tänkte försöka stiga upp innan maken åker på jobbet och ta mig en långpromenad de dagar jag inte har träning, hoppas att jag tar mig upp i morgon! Kan tillägga att jag har för låg ämnesomsättning (hypothyreos) och äter medicin för detta, jag är dock ganska välreglerad nu så jag tycker inte att det borde spela så stor roll egentligen.

Välkommen!! Kul med nya! Ett tips på helgen är att äta lättfil eller liknande med bär o lite flingor till lunch. Det är mättande o kalorisnålt, ta också en ordentlig snabb promenad så du blir svettig. Då har du fler kalorier "över" till godsakerna:) jag äter bara 1250 kalorier per dag så jag äter denna lunch 7 dagar i veckan för att få äta vad jag vill till middag. Dessutom äter jag knäckebröd till frukost med keso o skinka vilket är väldigt mättande o kalorisnålt. Äter frukt som mellis. Vatten till lunch o lite lättmjölk till frukost o middag.
  • bonsai

Vart hittar man bredbar brie? Jag vågade väga mig igår, tack o lov hade jag inte gått upp utan stått still fast jag fuskade hela tiden när jag var sjuk! Skönt för då är det lättare med motivationen att fortsätta och att det ska gå!

• bonsai

Jag provade precis fun light sötad med stevia. Den smakar väldigt mycket o jag gillar den inte. Känns precis som vanligt äckligt sötningsmedel. Blä!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!