• Girle

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Emma: ja, det ändras! Det ploppar upp ett meddelande med grattis och hur mkt du numera får äta när du reggar målvikten.
    Lovebuz: jag brukar ta 1 dl yoghurt, 1 dl vatten, en halv banan och valfri fryst frukt/bär ca 1 dl o mixa ihop. Mums!

• Girle

lovebuz: Ta den som du har "råd" med, absolut godast blir det med grekisk, men den är ju fet och "dyr"

Här kommer ex på matchema som vi äter farmöver då fläskfilé, färsk torsk och kyckling finns på extrapris samt att vi har väääldigt mkt köttfärs kvar:

Helger
    Fläskfilé, klyftpotatis & bea här kan man ju anpassa, mer kött, lite sås o potatis plus mer sallad för att få rätt kcal
    Fajitas mkt kyckling och grönt, mindre av gräddfil och tortilla
    Chicken nuggets med dippsås Gör egna på en panering med 1 dl ströbröd och 1 dl permesanost, den klassiska färdigrivna på påse, såsen blir nog ailoi men för ett smalare alternativ går det ju alltid bra med någon yoghurtdipp. Äter bara sallad till, ev lite klyftpotatis
    Hamburgare med klyftpotatis
    Bakad potatis o biff

V-dag
    Örttorsk i foliepaket med romsås och kokt potatis Torsken är billig, behövs ju inte ens fett till tillagning, Stoppa i massor av kryddor o lite lök. 
    Fisksoppa med torsk och saffran Jag använder saffran/tomatfriachen och spär resten med buljong/vatten och har i lök, vitlök, färnkål
    Bakad potatis med kycklincurryröra Bakpotatisen är oxå billig Kycklingröran gör jag på mezeyoghurt
    Fläskfilé i sås och ris Har inte riktigt bestämt vilken sås, kanske champinjon?
    Köttfärsås o spagetti
    Lasagne
    Spenatsoppa med kokt ägg Billigt kcal-mässigt!
    Torsk med frasigt täcke och citronsås Recept finns på ica.se

Den 4 oktober kom en prinsessa som förändrade mitt liv
  • Girle

Sommarnatt: inte ska du dras med magen om du inte vill! Har du testat plankan? Den "smälter" bort magen som tusan. Min mage är, trots målvikt, fortfarande lite putig, men jag tycker att den är vackert kvinnlig. Jag menar, en tvättbrädemage kommer jag aldrig att få så länge bubbel och choklad ingår i helgkosten - men vad för det? Den är snygg ändå och har inte så himla mkt "extra", jag har fött två barn varav ett med snitt. Däremot har jag märkt att min viktnedgång har bidragit till mkt, mkt mindre bröst. Men hellre små bröst och smal en minilite större bröst och dallring i övrigt jag tror att du kan forma kroppen med ganska mkt vilja, det gäller bara att hitta rätt övningar som hjälper just dig.

• Girle

Sommarnatt: jag gör plankan varje gång jag tränar, dvs ca 2 ggr/vecka och jag har märkt skillnad över tre månader. Min mage ser oxå ut så där, "platt" upp till troskanten och sedan en liten bulle. Men det är väl så kvinnomagar ser ut om man inte är superdeffad (eller inte haft ballongmage i nio månader). Jag känner hårda magmuskler men det är ju så klart lite hull över. Vad skönt föresten att bröllopet gick fint! Vi var på skamsen igår och där är det ju inte helt enkelt att hålla igen, men det blev en liten fika, en ordentlig lunch (alltså hälsosam, ingen burgare - kan rek gubbhyllans restaurang för er som ska dit i sommar, bra mat och lungt) och jag var så mätt att jag inte ens var sugen på glass när de andra åt!

• Girle

Femininum: hihi. Jag försökte få till pilates med hängande ettåring på magen. INTE lätt, haha!

• Girle

Wihooo sommarnatt! Bra jobbat! Vad heter sidan?

Lovebuz: grattis till minus!

• Girle

Go goatess och alla andra som tränar!
    Mitt inlägg försvann igår. Jag försöker köra 2-3 f

• Girle

Äsch alla mina inlägg verkar försvinna. Vågen visade -0,3, alltså 67,7 nu på morgonen. Så då var det ju ingen fara att jag reg målvikten på 68 i fredags Wihoo! Enligt Appen ska jag numera trycka i mig 2150 kcal för att behålla vikten. Något som jag inte vill göra. 17-1800 kcal i veckorna och fritt på helgerna är nog mer min melodi.

• Girle

Sommarnatt: jag stod still lääänge, 1 hg ner ens veckan, 1 hg ner nästa. Ge inte upp! Din kropp kanske vänjer sig vid ditt nya mönster, prova att chocka den lite! Du drar redan ner på kolisarna va? Testa att lägga till lite styrka till promenaderna. Intervallöpning ska ju göra susen för förbränningen, om du inte vill springa så kan du ju köra gångintervaller, kör olika tempon. Prova att sänk eller höj målet, då kanske det rasslar till för att du gör något annorlunda? Pepp pepp!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!