Inlägg från: Sommarnatt10 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt10

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Lovesmammi: välkommen hit!

Kan någon hjälpa mig. Det här är knäckande... Förra veckan gick jag mina långpromenader som vanligt, lite blandad längd och hastighet, jag överskrider inte kaloriintaget en enda dag (ev i söndags då vi var ute o åt, hittade inte allt, men jag hade ganska många träningskalorier att ta av) jag nallar lite träningskalorier de dagar jag tränar ca 100 av 400. Vikten såg ut så här

Mån 70.1

Tis 69.8

Ons 69.6

Tor 69.5

Fre 69.2

Lör 69.1

Sön 69.3

Det kändes så himla bra o jag var säker på att jag sett 7:an för sista gången. Men så när jag vägde mig igår var det 70.3 kände mig deppig över det, men tänkte att det hade med söndagen att göra o den sena jätte koppen te. Men idag när jag vägde mig hade inte så mycket som jag hoppats på försvunnit. 69.8 Hela förra veckan känns ju helt ogjord jag har ju liksom fått börja om.

Varför??? Någon som varit med om samma :( känner mig helt Depp av detta.

• Sommarnatt10
    4ungar skrev 2012-06-12 09:01:58 följande:
    Hur känner du dig i kroppen ? Jag tycker inte man ska bry sig så mycket om vad vågen visar utan mer hur kroppen känns. Jag förstår ändå känslan när man går upp i vikt och jag vet inte vad du har gjort för "fel"  men du kanske väljer att äta fel kalorier som inte ger musklerna tillräckligt med energi ?

Rent spontant skulle jag säga att magen känns lite svullen, men vet inte om det beror på att jag vet att vågen visar + jag äter mycket protein, keso, yoggy, ägg, makrill...vanlig middag, fast mindre kolhydrater...*suck* jaja får väl hoppas på bra resultat i morgon el nått...man blir ju inte direkt taggad
  • Sommarnatt10

Lovesmamma: Jag betalar inte för guld, klararig bra!

Bonsai: ska försöka med det, fast även om jag bara vägt mig en gång, hade det varit + denna vecka. Men jag kämpar på!

• Sommarnatt10

För mig går det sakta men säkert neråt, men väger fortfarande mer än förra veckan :( hur kan ett så plötsligt + från en dag till en annan ta sån tid att bli av med?! (vet ju inte ens vad som blivit fel)

• Sommarnatt10

*girle:* jag tror oxå på att chocka kroppen vet bara inte hur jag ska göra det. Sist drog jag ner på kolhydrater, har inte fungerat denna gången :( går långpromenad varje dag varierar rundorna...men får väl försöka lägga in intervall el nått *Lovesmamma:* jag mäter en gång i veckan o har sett tydliga resultat där o det är bra att ha när "vågen" jävlas :) *Solkatten:* välkommen! Vi gick in på samma vikt, det där med delmål är toppen :) känns så himla bra när man nått dem! Att då kunna belöna sig med något nytt klädesplagg, massage eller vad man önskar gör att det känns lite extra bra :) *I morgon* är det skolavslutning o några kollegor tycker jag ska komma (är ju mammaledig) är sugen på att åka faktiskt, men vet inte vad jag ska ha på mig...äger mest tunikor o klänningar som är skurna under brösten, men nu när jag gått ner vill jag ju ha nått tajtare. Visa hur fin jag känner mig...väger ju trots allt drygt 5kg mindre än innan jag blev gravid (de har alltså aldrig sett mig så här "smal")

• Sommarnatt10

Va duktiga alla är!!! GRATTIS till alla minus!!

Solkatten:

Jag brukar ligga lite under, har nästan alltid träningskalorier kvar, men tänker inte att jag sparar till nästa dag. Tror inte det skulle fungera för mig!

Jag ligger på 1200 o det går jättebra ätit så i 8 veckor nu. Jag brukar gå en långpromenad varje morgon 300-400kal o äter ca 100 av dom så ligger för det mesta på 1300, men vilar jag någon dag så klarar jag mig på 1200

Tror vin finns med i appen...

Det som jag tycker är lite jobbigt är att mitt huvud kört fast lite på att inte äta senare än 8 o att jag har svårt att unna mig saker. Är liksom rädd att gå upp, Få nästan dåligt samvete. måste försöka jobba bort det!

• Sommarnatt10

Lovebuz: det går säkert bra!!!

Efter förra veckans bottennapp med vikten (trots gula staplar) känner jag lite rädsla för att samma sak ska hända i mon igen :/

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!