• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Då trampade jag på cykeln idag också! Plus att jag har rensat jordgubbslandet o klippt gräsmattan o bytt sängkläder o tvättat o klockan är bara 13:15! Kom igen nu! Mot badsäsong 2012! Mitt nya mål är att gå ner till 75, sen 70, 65, 60 o sen får vi se:)

• bonsai

Apropå bristningar så fick jag ingen på magen men däremot på insidan av låren vilket inte stör mig det minsta. Men jag undrar om celluliter försvinner med vikten eller om man behandlar det på något sätt? Innan jag var gravid så hade jag bestämt att om jag fick störande bristningar på magen så skulle jag ta bort dom till varje pris då jag som 30 åring vill kunna visa mig naken/bikini osv utan att skämmas. Tack och lov slipper jag det nu men jag antar att man hade vant sig så småningom.. Ta absolut inte illa upp nu ni som har bristningar, detta är enbart vad JAG hade tänkt för min skull. Nu skäms man ju i bikini pga vikten men det går ju att fixa gratis o smärtfritt!

• bonsai
    Sommarnatt10 skrev 2012-05-06 22:31:24 följande:
    Bonsai; går det få bort bristningar??? Jag trodde det var kört :( fast det är klart, ingen mening till denna sommar är väl bäst att få de barn man vill ha förs kanske....

- Effekten är dramatisk, säger läkaren Sverker Hybbinette. Majoriteten av alla kvinnor som genomgår en graviditet får bristningar på mage och/eller bröst. När kroppen växer snabbt hinner huden inte med och "spricker". Viktuppgång, viss träning och snabb muskeltillväxt kan också ge hudbristningar. Många tonåringar, både killar och tjejer, får bristningar när kroppen förändras i puberteten. För de flesta är ränderna inga problem alls. Men för andra är bristningarna ett allvarligt kosmetiskt bekymmer. Dessvärre är bristningar mycket svåra att få bort. Den enda behandling som i vetenskapliga studier visat sig kunna hjälpa är laser som kan bleka ränderna. Men nu lanseras en ny metod, elektroporofores, vid flera skönhetskliniker i Sverige. Elektroporofores går ut på att med hjälp av svag elektricitet föra in ämnen som C-vitamin, hyaluronsyra och silikon, i huden för att påskynda läkning och stimulera huden att bilda nya celler för att "fylla upp" bristningarna. Läkaren Sverker Hybbinette är medicinskt ansvarig vid Paul de Vance-kliniken i Stockholm som använder den nya metoden. Han har tidigare forskat kring odling av hud för brännskadade och var först tveksam till elektroporofores. - Men nu ser jag ju att den fungerar, minst 60 procent av bristningarna försvinner, säger han. Det finns inga stora, välgjorda, studier publicerade om elektroporofores. Hudprofessor Olle Larkö och plastikkirurgen Carl Troilius har aldrig hört talas om den nya behandlingen. Båda är mycket skeptiska. - Sådana här metoder brukar inte hålla vad de lovar. Men de är knappast farliga, det enda som händer är att det blir hål i plånboken, säger Olle Larkö. - Om det kommit en behandling mot bristningar som verkligen fungerar skulle det vara en sensation. Och då hade jag vetat om det, säger Carl Troilius. Hittade den här artikeln!
  • bonsai

Nu ska jag hoppa upp på spinning cykeln o köra ett tag. Får se om det blir något mer innan fredag då jag är ensam med dottern tisd onsd torsd. Brukar bli efter åtta på kvällen då o då vill jag sitta i soffan med tvn o varva ner innan jag går o lägger mig. Men på onsdag kanske jag får tillfälle då jag slutar tidigt. På torsdag är det begravning.. Inte kul, undrar om man går ner i vikt av att gråta? Välkommen förresten bdknapp! Kul med ännu fler kämpare! Nu jävlar kör vi!! Wohooooooo!!!!!

• bonsai

Det här med bristningar, det är klart att dom bleknar o så men det är väl svårare att magen stramar till sig så att det "degiga" försvinner? Märkena blir väl ofta vita i stället för röda? Jag undrar förresten om jag törs väga mig idag. Har egentligen vägdag på fredag;). Ni som inte hittar mat på appen kan söka på dreamfix. Där finns mycket saker man äter. Sen kopierade jag kaloriuträkning på alla gb glassar! Ett måste i solen!

• bonsai

Nytt o gammalt: så gör jag oxå! Kanske ska skärpa mig oxå. Igår åt jag honungsmelon till efterrätt! Mums!

• bonsai
    romlen skrev 2012-05-09 08:31:39 följande:
    Jag hänger gärna på här! Blev medlem i appen i dag och har som mål att nå min vikt på 55 kg som jag hade när jag mådde som bäst. Väger nu 59,6 och fick uppgift att jag kan nå målvikten på 9 veckor. Ska dock på ett antal semesterresor så vi får se hur det går men tänkte testa iaf

Välkommen! Kul med ännu fler i tråden! Skönt med ett så nära mål. Det brukar gå fort i början, sen segar det lite. Det bästa är att man FÅR äta vad man vill men det bästa är ju förstås att undvika sötsaker på veckodagarna i alla fall något som jag har riktigt svårt med. Försöker byta ut mot melon o ananas o annan god frukt!
  • bonsai
    K L A R A skrev 2012-05-09 18:52:15 följande:
    Hej! Jag har precis börjat med appen, men är den inte lite snål med kalorier per dag? Jag ska äta 1362 per dag, är 170 cm lång och väger 62. Men jag överskrider mitt kaloriintag redan till lunch typ... Inte konstigt att jag ökar i vikt kanske. Men måste äta ofta och inte bli hungrig pga ett bråck i magmunnen.

Välj snåla mål hela dagen så får du äta mer. Tex knäckebröd i stället för mjukt bröd, keso i stället för vanlig ost, rökt skinka som pålägg, lätt produkter o mycket kalorifattig frukt som melon o jordgubbar o ananas osv. Det tar ett tag innan man hittar sånt man gillar som har få kalorier. Ta dig tid att kolla igenom mat basen i appen så får du en överblick. Tränar du också så får du äta dom kalorierna du tränar bort. Lycka till!
  • bonsai
    romlen skrev 2012-05-09 21:39:35 följande:
    Måste man äta upp alla kalorier? Jag har 500 kalorier kvar till 1393 som är mitt dagliga "mål".

Varför har du så många kvar? Har du tränat eller ätit lite? Har du ätit så lite kan det vara farligt. Om det är pga träning måste du inte äta upp kalorierna. Vad har du ätit o har du vägt o räknat rätt? Var försiktig så du inte svälter dig själv.
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!