Vi som går ner i vikt med shapeup!
68.5 idag :) det innebär -1.8 den senaste veckan :D o bara 1.5 kg kvar till målvikten... Veckan kunde helt klart startat sämre
68.5 idag :) det innebär -1.8 den senaste veckan :D o bara 1.5 kg kvar till målvikten... Veckan kunde helt klart startat sämre
Jag har en fundering... Jag har inte långt kvar till Målvikten nu. Jag är medveten om att det kan ta tid (men har nästan tre veckor på mig innan jag själv har satt som mål att må den) men fundera på om jag ska stanna där el fortsätta.
Målvikten sattes för att 10kg kändes bra att hå ner. Sen la jag till lite så det skulle bli en jämn siffra... Men hur vet jag att det är rätt vikt??
Kan det vara bra att satsa lite extra innan semester el hur ska jag tänka?!
Tips tack!!
Girle: ja sådär går mina tankar oxå. Men är rädd att gå upp lite över semestern.
Det jag tänkte va om man gick ner två kg extra skulle det inte kännas så tufft om man inte riktigt klara hålla vikten under semestern... Fast o andra sidan använder jag appen i sommar oxå, även om det bara är för att hålla vikten o inte få röda staplar borde det ju gå. Svårt det här
Använder du appen trots att du är i mål?!
När vi är borta äter jag, men försöker tänka lite på hur mycket jag tar o försöker uppskatta så jag kan föra in i appen....bjuds det på efterrätt äter jag den...jag har inget förbud, det hade jag aldrig klarat, men jag försöker tänka på att ta lite mindre, att inte ta om osv... Det kan vara jätte sånt, men jag tycker det fungerar bra. Men har lite ångest inför semester, då det fungerar att vara borta någon gång i bland, (skulle ju inte ens göra något om en stapel blir röd) men det brukar ju bli mycket mer av det under semestern... Därav mina funderingar på att sikta kanske två kg lägre för att ha lite marginal....
4ungar: jag brukar ta 100-150g vaniljjoggy med blåbär (20-30g), gojibär (10g), tranbär (10g), banan. Lite vad jag är sugen på just den morgonen. Ibland lägger jag till en knäckemacka med kalkon.
Keso är ju bra med. Jag äter ofta keso o kesellavanilj till lunch. Det funkar ju lika bra till frukost
Kanonbra 18cm är ju jättemycket!!! Grattis
2hg kvar till målvikt, underbart tänkte jag i morse, kanske få se målvikten i morgon.
Men efter ett besök hos napraparten nu på fm ser jag inte lika ljust på det hela :( promenad förbud till mitten på nästa vecka, då får jag börja lite försiktigt igen. Jag som hade tänkt gå några rejält långa promenader i helgen för att kunna äta midsommarmat, nu känns det som att allt kommer skita sig i helgen o så kan jag inte ens göra något åt det :(
Jag får inte gå mina pw:s, brukar gå 5-8km i rask takt varje morgon. Idag o i morgon ska jag typ inte promenera alls o i helgen fick jag gå någon kort lugn promenad. Typ onsdag nästa vecka fick jag testa gå långpromenaden igen, men lugnt. Funkar det är det väl bara att köra. Gör det inte det har jag en ny tid i början på juli :/
Midsommarhelg utan träning känns tufft
Blöjjor: grattis visst är det en härlig känsla att slippa se 7:an :)
Solstråle: väger man sig varje dag går vikten upp i ner. Kan handla om att du åt lite senare en kväll drack ett glas vatten osv. Jag väger mig varje dag men tittar veckovis på vikten o då går det neråt även om det kan pendla mycket under en vecka.
De där sista två hg som jag hoppades bli av med tills idag är kvar :( skyller allt på träningsförbudet :/ har druckit massa vatten till frukost för att inte behöva äta så mycket. Tänkte nog börja varje måltid med ett stort glas vatten oxå. Vill verkligen inte gå upp nu när jag är så nära :/
GLAD MIDSOMMAR ALLA!!!!
Solstråle: jag tror inte alls du fortfarande är tjock. Men jag tror att huvudet är knasigt, så är det på mig iaf. Jag har gått ner drygt 10kg o tycker när jag ser mig att det har ju inte gett, magen är kvar osv. Men tar jag måttbandet så har det ju försvunnit massor. Jämför med något gammalt kort kanske kan hjälpa?!
Klarade mig ganska bra igår, överskred, men det gav bara 2hg + på vågen idag vilket känns skönt. Hoppas jag klarar hålla mig där nu när jag inte kan träna. Funderar på om cykla är lika dumt som att gå...
Idag gick jag i mål :) med 4hg marginal. Har iofs satt måndag till vägdag (även om jag fortfarande väger mig varje dag) så får väl invänta morgondagens resultat. Har även bestämt att köra på till semestern för att ha lite buffert! Sen gäller det att hålla vikten när jag börjar jobba i höst
Så härligt, 11 kg lättare känns underbart.