• LinnV

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Jag tror jag tar en paus med kalori räkning. Vi ska åka bort idag i 5 dagar och bo hos min moster! Kommer tänka på vad jag äter och hur mycket men kan inte räkna med att alla ska äta annan mat för att jag vill, vi blir 9 personer där över helgen..

• LinnV

När jag var borta i helgen fick jag Magkatarr och är fortfarande inte riktigt bra.. både sonen och jag är genom förkylda så är dåligt med riktig mat just nu. Kan typ bara få i mig mackor eller soppa så får fortsätta min paus ett tag till

• LinnV

Jag struntar i min förkylning nu. Börjar räkna igen iaf! Men får vänta ett tag med träning.

Vi fick veta idag att vi får nycklarna till vårat hus den 27 April så är bara två veckor kvar får mycket gratis motion då med flytt och renovering. Det blir nog kanon det här!

• LinnV

Jag trotsade förkylningen idag och tog en sväng på stan och uträttade massa ärenden. Men nu är febern tillbaka och med den sötsuget. Fy, jag har inga kalorier kvar.. Hur gör ni när ni är så himla sötsugna? Tar ni något, även om ni inte har kalorier kvar?

• LinnV

Tack för alla tips! Ska börja ta en kopp rött te på kvällen när jag blir sugen. Igår höll jag mig. Tog inget

Sungirl: jag äter runt 150 g kolhydrater per dag! Äter jag för lite fungerar inte min mage..

Tror jag ska dippa grönsaker ikväll, blev så sugen på det nu

• LinnV

Läste lite snabbt.. lite under 1200 kalorier äter jag under veckorna, på helgen äter jag alla mina 1368.. Jag brukade alltid ta ett glas vitt vin på helgkvällarna men nu håller jag mig till cola light!

• LinnV

Jag är laktosintolerant så har inte så mycket val, turkiskt yoghurt använder jag. Finns inget smalare. Jag gillar inte chips längre, jag som alltid älskat det.. grönsaker är godare att dippa godis är värre tyvärr..

• LinnV
    goatess82 skrev 2012-04-13 23:10:39 följande:
    mmm morot och dip är jättegott, vad dipar du mer för grönsaker *nyfiken*

Det är olika men morot, gurka, paprika, bladselleri (eller vad det heter..) ibland lätt kokt broccoli.. minimajs är också gott
  • LinnV

-0,2 kg trots magkatarr, semester, förkylning och middag hos svärföräldrarna igår. Woho! Trodde jag stod helt still eftersom jag inte räknade på en hel vecka förut

• LinnV

Jag känner mig så duktig, mamma kom hit med wienerbröd och jag tryckte i mig en men lyckades hålla mig inom mina kalorier ändå!

• LinnV

Nej nu är det 6 veckor sen jag blev förkyld =/ måste ringa vc på måndag om jag inte blir bättre över helgen. Vill träna och kämpa lite till. Nästa månad börjar bebisverkstan

• LinnV

Jag har som sagt ingen egen våg så väger mig sällan. Men har märkt på alla kläder att de börjar bli stora, mina gamla börjar passa igen en till fördel med att vi bara lagar egen mat nu är att jag får i mig mindre salt och är inte lika svullen längre så kommer i skorna igen också

Något jag äter ofta är broccolimos istället för potatismos, riktigt gott och nyttigt! Sonen som inte gillar grönsaker älskar det

• LinnV

Jag tar en paus, kanske slutar helt.. Vi håller på att renovera vårat nyköpta hus samtidigt som vi har två barn. Matlagning hinns inte riktigt med. Försöker tänka mig för men tiden och orken finns bara inte. Rör på mig hela tiden så borde inte gå upp i vikt iaf!

Kämpa på tjejer, ni fixar det! -5 kg hann jag med iaf och känner mig hyfsat nöjd faktiskt

• LinnV

Vad duktiga ni är tjejer! Heja er! Är in varje dag för att peppa mig fast jag inte hinner räkna just nu.

Jag har fortsatt gå ner. Jag har gått ner 7,5 kg totalt, 0,5 kg kvar till min målvikt! Firade det med att börja springa, var 2 år sen sist. Var riktigt skönt faktiskt

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!