Vi som går ner i vikt med shapeup!
Dolliver: jag håller med dig! Man är ju så fäst vid telefonen så detta blir också roligt.
Dolliver: jag håller med dig! Man är ju så fäst vid telefonen så detta blir också roligt.
Blev 20 min zumba innan lunch för min del. Skulle nog kunnat köra en stund till men lillen tröttnade på att se mamma fåna sig.
Jag brukar lägga in den som aerobics men tror ni det blir rätt kcal då?
MaDD: det där låter jättekonstigt! Varför skulle dem ha en vältränad man som standard när hela meningen med appen är att gå ner i vikt???
MaDD: hur mkt kcal man klarar sig på per dag beror ju på längd och vikt. Så när du fyller i den nya vikten så ändras det. Fast inte varje gång.
Idag är jag nöjd!
Har gått massor och nu belönar jag mig med en latte från min Tassimo. :)
Jag har ätit bra, är mätt och har fort lite kcal kvar.
Det som jag är mest stolt över är att jag vid fikat med kompisen idag tog kaffe och ett äpple! Ingen bakelse eller ngt annat sött.
Löjligt kanske men jag är grymt stolt över mig själv! Med tanke på vilken socker junkie jag vanligtvis är så är det stort. :)
Jag är med chokladbollen på denna. :)
Med shapeup vet jag att om jag vill kan jag ta en bit choklad utan att ha dåligt samvete för det.
Sen lär man sig också hur mkt man får jobba för att göra av med den där chokladbiten och då har iaf jag lättare att avstå.
Ett ex: hos min mamma finns det alltid kakor till fika. I tis hade hon dukat fram en av mina favoriter som är vaniljdrömmar. I vanliga fall hade jag säkert ätit 4-5 st men denna gången tog jag inte en enda. Jag var inte ens sugen eftersom jag visste hur mkt jag skulle behöva jobba för att göra mig av med dem. :)
Shapeup är ingen diet. Det är mer en lära om kalorier och vad man stoppar i sig. Man lär sig snabbt vad man kan äta mer eller mindre av. Jag tror inte våra kroppar mår bra av att skippa tex kolhydrater. Så länge vi äter lagom mängd av allt så ska det gå bra. :)
Mitt problem med lchf är fettet. Man går ner vikten ja men till vilket pris? Förstoppade blodådror? Allt det där fettet kan inte vara bra för kroppen i långa loppet.
Med det sagt så är det ju ändå upp till var och en att välja vad dem vill äta och hur. Funkar lchf för dig så kör på det. :)
HappyHippo: testa Shapeup en vecka eller två. Appen är gratis och du har ju inget att förlora på det. Förutom vikt förstås!
MammatillJacob: heja heja!!
1,9 kg på en vecka. Helt okej. :)
En fråga hur gör ni när ni lagar ngn maträtt med massa ingredienser? Hur lägger ni in den/dem?
Ikväll ska vi äta köttfärslimpa med broccoligratäng. Hur fasiken lägger jag in det??
Åh vad krångligt!