• Girle

Vi som går ner i vikt med shapeup!

God morgon! Såg att mitt inlägg inte riktigt kom fram igår. Jag skrev iaf att barnen åkte iväg på påskresa med mormor och morfar och jag och sambon åker till Amsterdam imorgon, första vuxensemestern sedan 2007. Jag kommer nog inte använda Appen och kcalräkningen aktivt under resan, jag fyller dessutom år i helgen- då blir det ju tårta! Jag ska dock försöka tänka lite smart i mina val och inte bara goffa.

Idag är det Invägning, -0,3 blev det idag, inte så mycket kanske (det borde bli 0,6 minus enl App) men på de två veckorna jag har hållit på är det -1.9 vilket är superbra! Har dessutom ett besök av fröken röd, och då är man ju lite extra svullen.

Hur går det för er andra? Hur ofta väger ni er?

• Girle

Hallå alla!
    Stackars er som är sjuka, hoppas ni mår bättre snart.

Skönt att det är mycket pepp. Här har jag haft en underbar weekend i Amsterdam med god mat och vin (och absolut ingen kcal-räkning, hehe). Nu är det dock vardag igen och jag kör på som vanligt. Har inte vägdag förrän torsdag så jag har två dagar på mig att toppa formen nu kör vi! Vi har en smalare vår att se fram emot!

• Girle

Jag äter allt, men efter att ha ätit enligt Lchf förra året tenderar jag att hellre välja bort light och kolhydrater. Kommer aldrig upp i shapeups rek kolhydratprocent o fettprocenten skenar, men huvudsaken är att jag håller rätt kcal. Jag har också uppräckt att quinoa har mkt mindre kcal än ex ris, så det byter jag ut.

• Girle

God morgon tjejer!
    Har ni kommit in i rutinerna igen efter påsk? Jag hade vägning imorse, +0.1 kg, det måste jag nog vara nöjd med eftersom helgen bjöd på en hel del utsvävningar, hmm... Men nu kör jag ordentligt den här veckan och hoppas på ett bättre resultat nästa vecka.

• Girle

Joosie: ja, det är sååå svårt att låta bli godis, är en riktig godis(läs choklaaaaad)råtta. Men jag har löst det så här: köper inte hem det! Till helgen går det bra, men inte veckorna. Jag kan inte ha det hemma, då ligger det i magen innan kvällen är slut. Men 1 kg i veckan är ju super! Jag har -1.8 på 2,5 vecka och är så sugen på att hårdköra nu. Vågen visar 70.9 och jag längtar tills jag får se en 6a som begynnelsesiffra istället!

Eliten: det är rätta takter - den här veckan ska vi back On track igen!

• Girle

Grattis Stinabj! Härligt med en liten bebis.
    Sungirl: härligt att du redan är i mål för veckan, håller tummarna för lite bonusminus på söndag!

• Girle

Linnv: du kanske kan testa en kopp te i någon rolig smak? Värmen fyller liksom upp magen och jag känner mig både mätt och nöjd.

• Girle

Helgerna är alltid en utmaning. Bubbel och choklad är mitt favvofredagsgott, men man får ju äta så himla lite och då har jag ändå 1570 generösa kcal per dag. Ja, ja. När jag har nått i mål och ändå hållit koll på kcal ett tag tror jag att jag ska köra på nyttiga veckor fram till 18 på fredagar och sedan fritt på helger. Hur tänker ni? Har ni börjat planera/drömma om hur ni ska levs som målviktiga?

• Girle

Sun girl: klart du inte är larvig som dricker redbull i skumpaglas! Tyvärr kan jag inte dricka det, får kväljningar av bara lukten (hm, språkresa när jag var femton, alldeles för mkt redbullvodka, Say no Moore...). Men vi verkar tänka ung samma när målvikten är nådd. Jag har 2,5 kg dit, så jag tänker lite framåt.

• Girle

Hoppas de blir superäckliga! Hade bara de sista gravkilona kvar, men de sitter hårt. Är också sugen på att släppa helgen, men jag vill verkligen bli av med det sista!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!