Inlägg från: nytt eller gammalt |Visa alla inlägg
  • nytt eller gammalt

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Åh bra så ska jag försöka se det! Inget valborgsextragodis idag med andra ord...

MissNewIdentity - låter bra att det funkat att äta en del av motionskalorierna och ändå gå ner! Det känns verkligen som att man behöver lite extra när man t ex springer

• nytt eller gammalt

Girle tack! Sämsta dagen nånsin för mig! Nu till elden snart sågen jag iaf
    Tänka på annat!

• nytt eller gammalt

Grattis till minskad midjemått! Viktigare än vikten egentligen eller hur?

Jag mätte magen för snart två veckor sen, tänkte vänta ett tag till...

Jag brukar skriva upp ungefär all träning och äta högst hälften av kalorierna, helst inga men ofta är jag så hungrig efter träning att jag behöver nåt att äta! Ja skriver inte upp städning och sånt ... Bara riktig träning.

• nytt eller gammalt

MissNewIdentity vi kan slå följe för jag måste nog också hålla stenhård koll denna veckan!

Ja det där med sötsug, jag har varit sjukt sötsugen de senaste dagarna och också ätit en hel del dumheter. Som kanelbulle (=ca 300 kcal) t ex....det är så gott men det är inte värt det i kalorier!

Jag har inget bra att komma med som ersättning, det enda som kan kännas OK för mig är nötter och mandlar. Bär är gott också tycker jag, om manhar hemma! 

Jag behöver nog minska bröd, pasta och framförallt potatis för att minska sötsuget tror jag. Jag älskar potatis men har /nog/ märkt att det triggar sötsug för mig.

Idag blir det intervallträning för mig, det är kul!

• nytt eller gammalt

Vad duktiga ni är allihopa! Pepp pepp från mig för de sista kg!

ElinGBG välkommen hit!

Själv håller jag på och funderar vilken dag jag ska utse som officiell vägdag :)

• nytt eller gammalt

Oj, 2,5 kg på två dagar låter mycket! Har du varit på toa Tyst ? (ja jag skämtar...)

Det går ju upp och ner när man inte kan hålla sig från vågen men det där lät mycket. Finns det nån annan som använder vågen som också kan väga sig regelbundet så märker ni om det är vågen som är knäpp i alla fall!

• nytt eller gammalt

Välkommen hit scrollock!

Ja du har ju samma längd och  nästan samma målvikt som jag, fast jag har inte kommit under 60 än Gråter. Åtminstone inte varaktigt...har 57 som första mål!

Jag har 1350 på shape up men försöker hålla mig på lite mindre eftersom jag tror att jag inte får med alla kalorier exakt när jag skriver in dem!

Har du gått ner till 57hittills  eller är det din startvikt?

• nytt eller gammalt

Scrollock- i morse vägde jag 60,0. Började på 62,1 i januari men tappade motivationen snabbt, har kommit igång igen sen två veckor drygt.

Det är tungt just nu, det första roliga är över... Träningen känns också alltid jobbigare efter de första gångerna... Men jag ska ta mig över detta och fixa resultat!

Hur jag äter- jag äter mest vegmat men nu försöker jag tänka extra mycket på proteiner som mättar bra. Vissa dagar får jag värsta sötsuget som jag ger efter för, försöker få koll på vad som triggar det! Idag åt jag nudlar med wokade grönsaker, räkor, kokosmjölk och röd curry. Och hamnade i sockermonstrets klor! Troligen nudlarna?

• nytt eller gammalt

Bonsai- hur mycket har du gått ner sen du började?

• nytt eller gammalt

Bonsai - 5 kg är jättebra! Då borde du se skillnad också...jag hamnar själv alltid i motivationssvacka så fort jag gått ner ett par kilo. Då känner jag att jag klarar av att gå ner i vikt, det är ju superenkelt, och så lägger jag av av någon anledning. Eftersom det är så lätt att börja igen om jag skulle vilja. Jag tycker du ska testa att ligga still ett tag och känna efter om du gillar den nya vikten. Fortsätt titta in här så får du se om motivationen kommer tillbaka? Det är svårt att tvinga sig utan motivation...tycker också att Girles förslag var bra med nåt extra för att du varit så duktig!

Idag fredag =vilodag i mitt träningsschema och det känns bra, benen är som spaghetti känns det som. Har ätit tråkig frukost (gröt) så jag börjar i detta nu fundera över vad jag ska hitta på för middag ikväll! Om nån känner för att skriva vad ni ska äta för gott idag, vill jag gärna läsa...

Fredag! Tjohoo Flört

• nytt eller gammalt

Grattis från mig också Goatess!

Bravo Bonsai, känns det bra efter spinningen? Själv blir jag så peppar när jag tränat!

Har varit ute på en timme PW med utmaningar, typ springa så fort jag kan uppför en backe eller till nästa träd och sånt. Det är riktigt roligt, kan rekommendera!

• nytt eller gammalt

Välkommen hit bdknapp!

Här går det bra för de flesta tror jag, alla är så duktiga.

Utom jag känns det som just nu, har bestämt mig för vägdag tisdagar men det ser lite mörkt ut inför imorgon. Smygvägning imorse...

Jag är duktig, äter 1300 per dag och tränar fem ggr i veckan. Jag har iaf blivit piggare så det får duga som resultat just nu...

• nytt eller gammalt

Åh sommarnatt jag förstår dig precis! Ha en plan för vad du ska äta för gott som ryms inom dina kalorier...

Beroende på vägning imorgon så funderar jag på olika strategier. Det verkar ju inte som att jag går ner så mkt direkt...

Jag vill gärna bidra med ett frukosttips också. Hemgjord fruktyoghurt. Bara att mixa naturell yoghurt med valfri bär, inget socker brukar behövas (jo kanske till ex vinbär). Gott och lite kalorier.

• nytt eller gammalt

Godmorgon allihopa

Jag har bestämt att ha vägdag på tisdagar men jag kan inte låta bli att väga mig varenda dag. Vikten pendlar verkligen hit och dit. Så, dagens vikt 59,6. 0,8 mindre än förra tisdagen. 0,2 mindre än förra måndagen. Så det känns som att vikten går neråt men väldigt långsamt!

Ingen träning blev det igår heller, fick besök hemma.

Nu skärper jag till mig, eller hur!

Ska bara äta bra mat, mindre godis och sånt. Ibland äter jag väldigt kalorisnål mat t ex grönsakssoppa och unnar mig godis... Det kanske inte är så bra. Nu ska jag försöka äta mat för alla kalorierna! Nästan alltid iaf.

Pepp till alla som vill ha eller behöver!

• nytt eller gammalt

Jag ligger också högt på protein och fett för det mesta.

Eliten: du har så rätt så rätt. Jag ska försöka att inte väga mig förrän nästa tisdag!

• nytt eller gammalt

Välkomna alla nya! Kul att det hoppar in fler och fler tycker jag!

Det där med vanilj och kesella låter himla gott, måste prova nån gång...

Annars går det trögt för mig. Heldagskonferens igår, god mat och massor av fika. Jag höll mig till att bara smaka på EN godsak förmiddag/eftermiddag. Men en dumhet gorde jag - åt brödet till lunchen. Det var inte ens gott, fattar inte varför jag inte kunde lämna det...dessutom tog jag smör på. Så, röd stapel igår men inte med sååå mycket ändå...

Jaja, vi får se vart det bär, denna veckan är jag supersträng med att inte tjuvväga. På tisdag först är det vägning!

Jag har funderat över melon och vikt: väger ni melon med eller utan skal? Skalet väger ju rätt mycket! Vill inte att det ska bli fel när jag reggar melon Flört även om det inte är det mest kaloririka.

• nytt eller gammalt

Åh vad duktiga ni
    Är allihopa! Bravo bravo! Kul att läsa!

Min vägdag idag...+0,1. Suck. Jag har ätit upp mina motionskalorier varenda dag och det var visst inte så lyckat. Helg med tårta två gånger bidrog nog också.

Jaja jag kommer igen imorgon. Nästa vecka ska det bli minus! Ska laga grönsakssoppa tror jag, det kan man i varje fall äta av så man blir mätt...

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!