Inlägg från: MissNewIdentity |Visa alla inlägg
  • MissNewIdentity

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Jag får be sambon börja väga sig också. Och så får jag kanske börja väga mig ett par gånger i rad, när jag väl väger mig.

Lite glad känner jag mig ändå, fint för motivationen! Jag kan ju alltid hoppas på att det var tisdagens vägning som
    var fel och inte den idag Tyst 

Gör om, gör rätt.
  • MissNewIdentity

Girle, ja jag funderade också på det där med vätska i kroppen, men 2,5 kg är fortfarande galet. 

Sommarnatt, jag gör precis som Girle, gör ett recept.  Jag tycker helt klart det är värt att betala för Guld, underlättar otroligt mycket.

Gör om, gör rätt.
  • MissNewIdentity

Det lutar åt att det var tisdagens vägning som var felaktig (jippie)! Vägde mig på grannens våg igår kväll, den visade 63, och i morse vägde jag mig 6 gånger i rad på min nya våg, den visade 63,1 och 63,3 alla gångerna Tyst Fast jag ska fortsätta väga ett par gånger varje morgon veckan ut, för säkerhets skull :)

Gör om, gör rätt.
  • MissNewIdentity

Eliten, riktigt härligt!! Vad började du på och hur länge har du hållt på?
    Jag längtar ihjäl mig efter att bara ha 1,1 kg kvar till mål :)

Gör om, gör rätt.
  • MissNewIdentity
    eliten skrev 2012-05-04 10:24:55 följande:
    Jag börja på 62kg i januari ungefär och nu väger jag 55,1kg! Vilket låter jättelite men jag har mycket kvar. (Är bara 158cm)
    14juli ska jag gifta mej i en axelbandslös klänning hade gärna sett att lite armfett försvann med!
    Oj, bra jobbat! 
    Jag är 156 cm lång och väger just nu 63,5 kg. Började 28 mars på 69 kg och har 52 kg som mål. När jag nått dit kommer jag att sluta fokusera på vikten och i stället fokusera på att tona muskler och minska i centimeter. 
    Gör om, gör rätt.
  • MissNewIdentity
    Girle skrev 2012-05-06 12:10:54 följande:
    Sommarnatt: äsch, min lördag blev oxå åt skogen. Men jag bestämde mig för att INTE ha dåligt samvete utan köra på som vanligt. Vill ju inte att jag ska må dåligt för att jag lyxade igår, bara jag inte fortsätter lyxa idag och alla andra dagar Har startat söndagen med ett träningspass och vanliga smalfrulllen. Känns bra! Tack för grattis!
    Girle, vad är din vanliga smalfrulle? Jag är superkass på att äta frukost och tar tacksamt emot alla tips :)
    Gör om, gör rätt.
  • MissNewIdentity

Jag har inte kommit in på ShapeUp's hemsida på hela dagen, så nåt måste det vara de håller på med.

Gör om, gör rätt.
  • MissNewIdentity

Idag visade vågen 62.1, vågar man hoppas på att komma under 60 innan Juni? Ååååh, hoppas hoppas!!!!

Gör om, gör rätt.
  • MissNewIdentity
    ElinGBG skrev 2012-05-10 07:07:36 följande:
    Idag visade vågen 77 kg, minus 1 kg den här veckan Skrattande Nu är det baaaaaara 20 kg kvar då!
    Grattis, bra jobbat Skrattande
    Gör om, gör rätt.
  • MissNewIdentity

Hej svejs på er alla!

Jag vill bara tipsa om en sjukt god, nyttig, smal och enkel lunch (förutsatt att man gillar lax)! Receptet kommer från Anna Skipper (och ja, hon är tokig, men det smakar bra och det är huvudsaken:)

Ingredienser (4-6 portioner)

350 g rå lax 2 dl pillade räkor 3 st citroner 1 st gul lök 3 vitlöksklyftor 1 st chilifrukt, medelstark 4 msk färsk koriander, finhackad 2 avokado finhackade 2 dl mango finhackad salt och peppar

Tillagning

Finhacka lök, chilifrukt, koriander, räkor, vitlök och fisk. Varva i en glasskål. Pressa över citron så att fisken täcks helt. Täck med plast och ställ i kylen och låt marinera i minst 6 timmar. Syran i citronen ”tillagar” fisken. Blanda ned mango och avokado. Smaka av med salt och peppar innan serveringen. Allt ska vara finhackat.  MUMS!
    Gör om, gör rätt.
  • MissNewIdentity
    Amy27 skrev 2012-05-11 14:18:44 följande:
    MissNew: hur många kcal är receptet?
    Om man använder receptet för 6 portioner (vilket går utmärkt, det är väldigt mättande) så ger det strax över 215 kcal/portion.
    Gör om, gör rätt.
  • MissNewIdentity

Vägdag igår, den visade 61,6 viket visserligen bara är -0,6 men jag är skitglad ändå, för nu är det mindre än 10 kg kvar till målvikt Tyst

Stort grattis till alla er andra, det är fantastiskt motiverande att läsa om alla andras framgångar!!

Gör om, gör rätt.
  • MissNewIdentity
    K L A R A skrev 2012-05-18 09:41:23 följande:
    Kan man likställa städ med yoga tro, förbränningsmässigt alltså? När jag städar får jag upp en arbetspuls och småsvettas och det vill jag ju gärna tillgodoräkna mig som träning. Konstigt nog fanns inte städa med när jag sökte på det som träning
    Vardagsaktiviteter som t.ex städning ska redan vara inräknade i ditt kaloribehov, så att tillgodoräkna sig det som träning är inte en bra idé om du vill gå ner i vikt.
    Gör om, gör rätt.
  • MissNewIdentity
    Sommarnatt10 skrev 2012-05-18 17:28:23 följande:
    Någon som vet hur snabbt kroppen ställer om till svält? Idag har det blivit jätte tokigt med mat. Bara frukost o sen middag :( några små godisbitar mitt på dagen för att få i mig nått... Jag som skulle vilja kicka kroppen så jag går ner lite mer till nästa helg känner att jag nog har fastnat lite :(
    Jag kör med periodisk fasta och när jag läste på om det så läste jag att det tar misnt 72 timmar innan kroppen ställer om till "svältläge", kan försöka leta upp källan till dig senare men jag hinner inte just nu.
    Gör om, gör rätt.
  • MissNewIdentity

Jag fuskvägde mig idag eftersom jag var smått orolig efter en onyttig helg med både alkohol, hamburgare och en brownie - men till min stora glädje blev det ändå -0,4 kg, så nu är jag på 61,2 kgSkrattande

Tyvärr når jag nog inte mitt mål att komma under 60 kg innan 1 juni, men jag ska köra på hårt som tusan de här 9 dagarna för det är så klart inte omöjligt.... Någon som har nåt bra supertips? Jag har redan dragit ner på kolhydrater och löptränar 4 ggr/vecka.

Gör om, gör rätt.
  • MissNewIdentity
    sweran skrev 2012-05-21 14:11:45 följande:
    Idag vägde jag mig äntligen :) så 81,4 visar vågen på idag... Bara 1,4 kg kvar till första delmålet :) O nu börjar förkylningen ge sig, så då kan jag komma igång med träningen igen :)
    Bra jobbatSkrattande
    Har du någon plan för hur du ska fira att du når ditt första delmål?
    Gör om, gör rätt.
  • MissNewIdentity

Hej alla duktiga Shapeup-are! Det är fantastiskt häröigt att läsa om alla minus, stort GRATTIS!

Tyvärr har jag i princip stått still denna veckan, vågen visade 60,8 kg (60,9 kg förra veckan), alltså nådde jag inte mitt delmål att komma under 60 kg innan juni Gråter  Men men, måste försöka att inte tappa suget, förhoppningsvis rasslar det snart till igen....

Gör om, gör rätt.
  • MissNewIdentity
    Femininum skrev 2012-05-31 09:58:15 följande:
    Idag tar jag examen. Känns skitkonstigt men är glad över att jag nådde mitt första delmål redan förra veckan så jag slipper väga mig idag. Idag blir det nämligen både bubbel och lyxpizza efteråt. Kanske unnar jag mig också en av skolans gudomligt goda chokladbullar som hejdå. Undrar hur min mage kommer reagera på alla godsaker, men det skiter jag i! Tungan ute
    Vad skoj, grattis till examen! Och klart att du ska unna dig lite lyx idag, det är ju verkligen en dag att firaGlad
    Gör om, gör rätt.
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!