• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Amy27 skrev 2012-03-07 21:33:17 följande:
    Har ni betal eller gratisversionen? Vad kostar det?

Jag har gratis. Den täcker mina behov!
  • bonsai
    ardonna skrev 2012-03-08 07:58:37 följande:
    hej jag har lyckats gå ner 10 kg, sen september tack vare shape up. :) nu har jag som mål att hålla vikten och fått motivationen att börja träna. jag anände gratisversionen. nu har jag också lärt mig ganska bra på ett ungefär hur mycket kalorier saker innehåller och fått ett helt annat öga för mängden man äter.      

Nu får man ju verkligen upp hoppet!! Jag tycker också verkligen att man får en helt annan uppfattning om vad man stoppar i sig! Stort grattis till viktnedgången! Jag tror verkligen på det här framför andra dieter eftersom man inte tar bort saker i sin kost utan bara äter mindre mängd.
  • bonsai

Jag har satt hela målet på en gång. Tycker det snarare ger mig en ordentlig spark i baken. Jag har ju i dag bara 22 veckor kvar till mitt mål vilket är väldigt kort tid i förhållande till hur länge jag har varit överviktig.

• bonsai

Precis! Eller när jag drack 1,5 dl juice vilket var 79 kcal!!! Mot ett och ett halvt glas lätt mjölk som blir 3!!! Kcal! Snacka om skillnad!

• bonsai

Jag tänker nog köra med appen tills jag når mitt mål eftersom ju mer man går ner destå mindre får man äta. Då har jag ju koll på att jag inte äter för mkt. Visst känner jag mig hungrig då o då under dagen, det är ju skillnad på två o tjugo smörgåsar eller en stor matlåda mot en som rymmer 200 g. Men jag får ju skylla mig själv som har hamnat här:) i morgon blir det som vanligt massa spinning så jag får äta massor med chips o dip! Har ni provat olws ugnsbakat? Jag älskar den med sweet chili! Bara 7.5 % fett! Jag har ätit bara såna chips i ett år nu o gillar inte vanliga chips nu:)

• bonsai
    Makrame skrev 2012-03-08 19:47:15 följande:
    Bra tips med ugnsbakade chipsen! Det blir det garanterat imorgon! :)

Ja dom är super! Men jag dippar i holiday dipp också:) så det blir mkt spinning i morgon, vi ska ju grilla också:)
  • bonsai
    Makrame skrev 2012-03-08 20:18:54 följande:
    Oj, ja då får du ligga i Bonsai! Vilken tur för mig som inte gillar dip för då blir det mer chips!! :D

Haha det är värt varenda svettdroppe!
  • bonsai
    Vitsippan87 skrev 2012-03-08 20:52:47 följande:
    Jag gick ner 12kg med hjälp av shapeup :) Jättebra app! Har nu inte använt den på tre månader men håller fortfarande vikten tack vare att jag blev så medveten om hur mkt kalorier olika saker innehåller:)
    Ska dra igång igen för att gå ner 5kg till men just nu njuter jag av att redan gått ner en hel del:)

Lycka till alla
    Grattis! Man blir så otroligt peppad av alla som gått ner så mycket! Det verkar ju funka skitbra ju!
  • bonsai
    Vitsippan87 skrev 2012-03-08 21:15:31 följande:
    Bonsai: den är toppen!:) Lycka till :) jag hade en ätardag i veckan faktiskt, för lite måste man ju unna sig tycker jag:)
    Jag unnar mig varje helg. Jag spinnar bara extra mkt så att jag kan äta allt gott! Tack:)
  • bonsai
    Dolliver skrev 2012-03-09 09:04:16 följande:
    Visst är det bra att se så "svart på vitt" att om jag tränar si och så mkt så kan jag äta det och det. Ikväll blir det lite extra träning för mig med - har några bitar marabou mörkt mintchoklad som väntar i kylen!

Visst är det skönt! Här sitter jag på cykeln o trampar bort 350 kcal för att få min goda chips!
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!