• bdknapp

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Är det några här som löper och är nybörjare på det? Började löpa för fyra veckor sedan, men får så ont i mina knän om jag inte har en vilodag imellan.. Dom är konstant ömma.

• bdknapp

Girle, jag stretchat för fullt efter passen. Kan väl vara skorna. Tar väl ett tag tills man hittar "sin" löparsko verkar det som. Kanske intw har den rätta modellen för just mig! Kan ju vara så enkelt..?

• bdknapp

Girle, där sa du något! Ska dra förbi där snarast möjligast! Humlan, ja.. En PW kanske..? Jag tycker det är så tråkigt att gå i vanlig takt, och jag springer hellre än att powerwalka, men du har rätt! Jag ska nog inte ta i så hårt som jag gjort, har ju inte varit såhär aktiv sedan jag var barn haha. Kanske några pass på crosstrainern? Där får jag ju bort stötarna i benen! Den här veckan visar vågen samma vikt som förra veckan, anar en viktplatå här!

• bdknapp

Humlan, du verkar erfaren! Har hört att den mest effektiva förbränningen blir när man tränar intervaller just, stämmer det?

• bdknapp

Gah! Sååå skönt att köra crosstrainern nu när mina knän gör så ont. Körde ju crossen innan jag fick för mig att börja löpa ute, och shit vad jag orkar mer nu! Fick verkligen kämpa för att komma upp i tjugo minuter och fem km, idag klarade jag milen på trettio minuter. Så himla skön känsla, det känns verkligen kul med skillnaden! Ställde mig på vågen och tyvärr stod det samma resultat som förra veckans.. Så nu jar jag tagit mått på midja, armar osv för att se om en vecka om det är en viktplatå jag befinner mig i.

• bdknapp

Är det någon här inne som tar före och efter bilder på sig själva? :)

• bdknapp

Vad kul bonsai! Heja dig!!
    Sommarnatt, jag hade unnat mig! Jag får äta 1300 kcal om dagen och fyllde år förra veckan och tänkte att jag fick banne mig unna en tårtbit på 300 kcal plus ett glas vin och chokladboll. Och då kom jag upp i 2000 kcal den dagen. Var jag helt ute och cyklade som tänkte att det är ju faktiskt 2000 kcal som ska vara det "normala" kalori intaget om man tränar hårt varje vecka? Förstår fortfarande inte varför jag "bara" får äta 1300 kcal om dagen...? Mätt är jag hela dagarna iallafall trots att det är så lågt.

• bdknapp

Wihoo! -0,6 kg! Nu är det crosstrainer ett par veckor tills mina knän är helt återställda. Enligt tjejen på löplabbet så är det typiskt för oss nybörjare som inte rört sig på länge och gått på för hårt som det blir såhär, inflammation tydligen. Synd! Men nu ligger mina nya löpardojjor på skohyllan och bara väntar på mig! Dämpar precis på rätt ställen för mitt löparsteg :) hejja oss!

Är det någon som har kommit så långt att ni märker skillnad på hur era kroppar ha formats iochmed träningen? Min kropp på 65 kg nu ser exakt ut så som min otränade kropp på 60 kg tex, om inte ännu bättre?! Det är helt fantastiskt!

• bdknapp

Lovebuz, måndag till fredag, en halvtimme eller mer på crosstrainer plus att jag promenerar till allt istället för att ta buss eller t-bana :)

• bdknapp

Grattia till examen femininum! Och till er som Går ner i vikt! Det är så himla kul att se att det går såbra för alla! Jag har nu slutat skriva in det jag äter i shapeup uppen för nu känner jag att jag har stenkoll, är jag osäker på nån vara eller ingrediens så kollar jag bara upp det :) har kört såhär i två veckor nu och gått ner det jag brukar! Har räknat ut att jag går ner i genomsnitt 0,7 kg per vecka. Det känns förbannat skönt att gå ner i lagom och jämn takt! Och jag kan nu skryta med att jag äntligen har kondition! Det känns heeeelt underbart! :)

• bdknapp

Vad kul bonsai! Det tror jag att du klarar :)
    Majasmamma, grattis! :) man gör underverk med hjälp av den appen :)

• bdknapp

Kors i taket! Hat gått ner ett kilo denna vecka, och då har jag ändå ökat kosten med kolhydrater, som musli, crunchy och flingor till frukost (kan tipsa er om yoggi mini, lågkalori) och tilllägger lite ris/fullkornspasta till middagen har jag börjat göra. Så det blev en väldans överraskning idag på vågen :)

• bdknapp

Den underbara förvandlingen på bild. Helt SJUKT vad fort det går om man är stenhård Solig

• bdknapp

Amy, det ör verkligen guld att kunna se förändring i bild! :) kan rekommendera dig det om du inte gått i mål ännu!

• bdknapp

Romlen! Det räknar ut din hastighet. Igår körde jag ett intensivare och snabbare pass på min löprunda och förbrände mer än vid min vanliga hastighet :)

• bdknapp

Är så himla glad för min egen skull just nu! Jag känner verkligen att träningen blivit en del av mitt liv, det är så himla kul, jag dras inte med det, träningspassen känns inte som måsten, jag längtar alltid till nästa träningspass! Det är såå kul! Känner mig som besatt och förtrollad haha.

• bdknapp

Nu har träningen och kosten stått stilla i två veckor pga studentmottagningar och sjukdom. Har ätit massor av skit men ändå behållt vikten! Helt otroligt! Så myckey godis som jag ätit, förstår ingenting. Imorgon börjar hårdträningen och kosten igen.

Lycka till med maten och alkoholen imorgon! We can do it!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!