Inlägg från: Sommarnatt10 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt10

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Jag tycker det går ganska bra, men det behövs, en weekend i Sthlm väntar... Kan fortfarande inte hålla mig borta från vågen på morgonen. Men det visar ca 0,2kg minus varje dag. Jag brukar ta en liten bit (ca 4g) 70% choklad. O gnaga på när jag blir sugen, choklad är min last men en sådan räcker. Blir nog nästan en varje dag. Men det är 10ggr bättre än det jag brukade trycka i mig.

• Sommarnatt10
    ElinGBG skrev 2012-05-03 07:12:41 följande:
    Hej tjejer, har följt på avstånd en tid men nu hoppar jag in! I måndags började jag med appen, ska gå ned från 79 kg till 57 kg. Innan har jag varit i gång med min "resa" i två veckor drygt men inte gått ner något, idag var min vägdag och redan efter 3 dagar med shapeup har jag gått ner 1 kg! Så lycklig!

Grattis!!! Va härligt
  • Sommarnatt10

Hur gör ni med egen mat. Håller just nu på o gör en gryta o funderar på hur jag ska få in den på ett bra sett bland kalorierna.

• Sommarnatt10
    Girle skrev 2012-05-04 13:03:03 följande:
    ..... Då är jag nämligen nere på 68,9... Vad härligt att få se den där 8:an. Snart så... Är 175 cm. Du kanske blir först i mål i tråden?

Vi har ungefär samma mål. Vi är ungefär lika långa, (174cm) o jag har satt målet på 67 kg. Har funderat på om det är rimligt eller hur man egentligen bör tänka där. Men känns bra att någon är ungefär samma. Då är man ju inte ute o cyklar
  • Sommarnatt10
    Girle skrev 2012-05-04 17:29:41 följande:
    Rumpel: tack för pastaupplysningen! Jag har tänkt helt fel där och tänkt att jag äter 100 gram torr pasta vid en måltid, det gör jag ju inte! Då kan jag ju äta mer pasta ju

Sommarnatt: jag vägde 66-67 innan kidsen 2006-2007 var nere på 67 mellan barnen 2009 och nu har jag satt 68 (och hoppas i hemlighet att jag ska glida ner till 67 av bara farten, hehe) så jag vet att det är ett realistiskt mål och en vikt som jag trivs så bra i. Många av mina kläder passar ju oxå 67-68-jag bra mycket bättre än 72-jag.

Jag har inte varit nere så "lågt" sen jag vet inte när... Vägde 75 innan jag blev gravid, men tänkte nu när jag ska ta tag i de där sista 2kg som vägrat släppa min kropp så ska jag ta tag i de andra oxå. Är redan nere under 75 vilket känns skönt!!
  • Sommarnatt10

Goatess82; Grattis!!!!

Girle; jag känner som du. Vill liksom vara mer fit nu. Liksom bevisa att man kan vara snygg trots att man är mamma (el hur man ska säga). Hade känts bra att komma tillbaka till jobbet i augusti o vara i bättre form än innan jag blev gravid.... Har dock delade magmuskler, så har en del att kämpa med när det gäller den biten. Men ner i vikt kan jag ju gå iaf.

• Sommarnatt10
    goatess82 skrev 2012-05-05 10:36:53 följande:
    tack för grattis=)

jag håller med också, vill också bevisa att man kan vara fit och snygg fast man har ungar, har någon av er fått bristningar, min syns knappt längre men huden är skrynklig där dom har suttit, skittråkigt, tänkte om det försvinner senare?!

Jag har ganska mycket bristningar :/ o de är fortfarande röda....Bikini känns avlägset :( även om jag går ner mina kg
  • Sommarnatt10

Nu är vi påväg hemåt efter en Stockholms weekend. Fredagen klarade jag bra matmessigt, men hotellfrukost, dop med smörgåstårta o 8 olika kakor igår, gjorde att det gick åt skogen. Hoppas det går bättre idag trots frukosten... I morgon blir det en långpromenad i högt tempo! För att kicka igång veckan.

Girle: Grattis, härligt att ha målet så nära

Eliten: kämpa på. Håller tummarna för att du har styrkan att stå emot!!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!