• EmeNo11

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Jag har vägdag imorgon egentligen men var så nyfiken nu på morgonen så jag var tvungen att kolla, -1.1 kg sen i söndags :) det verkar som att jag äntligen har hittat något som passar mig och min kropp :)

• EmeNo11

Denna helgen har jag tagit lite paus ifrån räknandet. Ätit frukost som jag brukar och en lunch som vart nyttig men sen middagen har vi bara ätit gott och igår vart det även en liten bit mjölkchokladtårta då jag och sambon firade två år tillsammans. Idag får vi gäster till middag så då blir det lite som det blir. Imorgon börjar jag igen :) vågen visade imorse totalt -1 kg denna vecka ändå :)

• EmeNo11

Om man äter lchf och sedan börjar äta lite kolhydrater igen så kraschar magen. Minsta lilla fusk så får man en mage som krånglar. Fördelen med lchf är väl att både bajs och fisar är helt luktfria :P men får man i sig kolhydrater igen luktar det riktigt ruttet igen :P
    Man går säkert upp i vikt igen om man frossar i kolhydrater men meningen med lchf är ju att man ska fortsätta äta det sen också, en livsstil helt enkelt.
    Min pappa äter lchf för att koll på sin diabetes och han går upp lite grann i vikt när han fuskat ett tag.
    För mig funkar inte lchf, tappar första veckorna men sen står det stilla.

• EmeNo11

Det är ju de extrem inom lchf som också blir dåliga sen. Att äta vanlig crème fraîche istället för lätt och liknande dör man inte av. Att utesluta pasta, ris, potatis och bröd men sedan äta de kolhydrater som är i den vanliga maten är inte heller farligt. Jag tror att det har blivit så extremt nu med alla sorters "dieter" så ingen av dom är bra längre.

• EmeNo11

Blää har haft en riktigt skit dag idag. Vart hungrig konstant så idag har det blivit mer kalorier än tillåtet. Får bli tre gånger hårdare på gymmet imorgon då

• EmeNo11

Den här veckan har inte vart en bra träningsvecka, sambon har jobbat över nästan varje dag vilket gjort att jag bara kommit iväg till gymmet en gång. Och dessutom verkar det som att mitt ena knä ska börja strula igen. Jag behöver verkligen tappa dessa kilon nu för att mina knän ska fungera. Hoppas hoppas kilona börjar rinna av nu när jag fått ordning på maten iallafall :)

• EmeNo11

Denna vecka vart endast -0,8 kg men de skyller jag på att sambon jobbat över så jag har haft svårt att åka till gymmet. Men det är minus :)
    Igår var en dålig träningsdag, svartnade bara för ögonen hela tiden så halvvägs gav jag upp och åkte hem istället.
    Till middag idag blir det hjortstek, magert och riktigt skit gott :D

Härligt sommarnatt :D

Jag brukar också lägga upp lite i en skål om jag vill ha något gått till kvällen, blir oftast popcorn eftersom jag kan äta större mängd då :P

• EmeNo11

Grattis eliten både till giftermålet och att du lyckats så bra med vikten :)

Bonsai vad tråkigt. På något lustigt sätt så har kroppen en förmåga att gärna bråka med en när man absolut inte behöver det. Hoppas du blir frisk snart :)

I helgen har jag inte lagt in någonting men lyckats gå ner ett hekto iallafall. Nu blir det nya tag och jag har även fått med mig sambon på att försöka gå ner i vikt :)

• EmeNo11

Jag äter mindre kolhydrater men lyxar till det ibland med pasta :) nu äter jag 1277 kalorier om dagen och på två veckor har jag gått ner 1,9 kg och då fuskar jag rätt mycket på helgerna.

Jag försöker komma iväg till gymmet tre dagar i veckan men just nu är det lite svårt då sambon jobbar över mycket men snart blir det min tur igen :) på gymmet kör jag mest styrka och lite kondition men det är mest uppvärmning.

• EmeNo11

Jag äter också lågkalori sylten till gröten på morgonen och en halv dl mjölk också. Landar på 172 kalorier då.

Staplarna med kolhydrater, fett och protein har jag ändrat på eftersom jag äter betydligt mindre kolhydrater.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!