• angeni

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Jag studerar så just nu är det fullt upp så promenader är det enda som hinns med. Vore roligare att träna:) så du får väl prova om du vågar;)

• angeni

Så länge det inte är som viktnedgång så kan den användas för att se vad olika saker innehåller kalorimässigt.
    Men ej för viktnedgång

• angeni

Nya tag idag:) igår låg jag mkt plus efter all mat äten eftersom vår promenad på en mil förbrände 710 kalorier, så igår unnade jag mig popcorn. Vägde och räknade allt och för första gången var det lagom mängd:)

Idag ska det pluggas så ingen träning hinns nog med

Frukosten drar alltid iväg för mig. Tips?

• angeni
    Solstråle0001 skrev 2013-01-06 10:18:04 följande:
    Igår gick det inget bra trots extra kalorier då jag promenerade. Kunde inte motstå då barnen åt lördagsgodis Dumt!!! Nya tag idag!
    det är bara att ta nya tag :) vi får kämpa på.
  • angeni
    Solstråle0001 skrev 2013-01-06 11:16:43 följande:
    Vad duktig du är som lyckas äta lagom Vad äter du till frukost?
    Jadu, än så länge har jag inte hittat något bra som jag sedan står mig på.
    Fil har jag provat men det står jag mig inte på, har aldrig gjort.
    Mackor är det som har fungerat bäst. Men det drar ju iväg lätt kalorimässigt.

Så tips tas gärna emot :)

Gröt såg jag nu att jag fått tips på, har köpt hem lågkaloriäppelmos, men sylt kanske innehåller mindre.
  • angeni

Mackor har jag son gräns på 2 sedan länge:)
    Och använder besvara pålägg istället för smör:) och grönsaker, men ska iaf ge gröt en chans:)

• angeni

Taccos här hemma idag:) skippade att räkna då jag hade 800 kvar. Letade reda på bästa bröden. Och minicreme fraîche:)

Så skönt att kunna äta allt bara man tänker på mängden:) mätt och nöjd tjej här hemma:)

• angeni

Här visade vågen -2,3 kg :) Nice! Och jag har inte gått över kalorimässigt någon dag hittills:) och kroppen
    Börjat vänja sig med mindre mat.

• angeni

emmaE86: Jag tränar hemma eller promenader, någon gång då och då på friskis och då mest pass, eftersom det intresserar mig mest. :)

• angeni

Jag har bara gratisversionen och än så länge duger den.
    Jag scannar eller söker och så räknar jag ut hela måltiden kalori per gram och räknar ihop vad jag får. Jag kommer aldrig upp i 1200 som jag ska äta eftersom jag promenerat varje dag. Eller tränat.

• angeni

Jag bryr mig inte om de mätarna utan använder enbart kalorifunktionen. :) och viktnedgången går bra ändå:)

• angeni

Jag fullkomligt rasar i vikt sedan jag började med shape up! Ställde in på ett kilo i veckan och har hittills sen start rastat 4,5 kg på endast nästan 2 veckor... Varför?

• angeni

Jag har hittills gått ner nästan 10 kg med shape up och det fungerar bra för mig:) skönt att kunna veta vad man stoppar i sig:) tog ett tag att vänja sig men nu går det på rutin:)

• angeni

Den första tiden tyckte jag var jobbig eftersom man måste börja dra ner på allt. Men om du rör på dig mycket och förbränner så kan du ju unna dig lite. Försök att laga storkok som räcker länge för att underlätta. Laga mat som du tycker om! Kämpa på.

• angeni

NeLe: vad äter du? Vad tränar du? Det kan ju vara så att du äter för lite i förhållande vad du gör av med. Då kommer kroppen inte vilja släppa av någon vikt.

• angeni

Jag gör mkt storkok. Då skriver jag upp på ett papper alla kalorier och gram som åker i grytan.
    Sen räknar jag ut kalorier per gram. Och lägger in under egna kalorier.

• angeni

Jag kämpar på med shape up. Idag lägsta vikt 77.1 och började på 90,6 den första januari. Tycker jag har fått en sund inställning till mat numera. Man börjar förstå vad saker och ting innehåller och man gör medvetna val:)

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!