Inlägg från: Blöjor111111 |Visa alla inlägg
  • Blöjor111111

Vi som går ner i vikt med shapeup!

bonsai skrev 2012-06-02 20:04:16 följande:
    Här fuskas det hej vilt i helgen! Äter massor med skräp och skriver inte i appen:) men har gått mkt i går och i dag i alla fall:) jaja nya tag i morgon! Då blir det lax i ugn till middag! Mums!
    Lax är ingen fusk juSoligSkål
  • Blöjor111111
    Sommarnatt10 skrev 2012-06-02 20:23:15 följande:
    Nä precis! Så får jag oxå... Tyvärr kan man ju inte köra runkeeper på löpbandet, el??? Det som blev lite svårt med Shape up va att jag körde lite intervall... Men jag försökte räkna lite på hur mycket jag gick o sprang. Får väl bli lite si så där. Jag tränar ju iaf...
    Men räkna ungefärligt att du får ca 175-200 kcal  gissar jag för löpbandet.
  • Blöjor111111
    MrsQuitaz skrev 2012-06-02 22:15:36 följande:
    Får man haka på? Jag tog precis hem appen efter att ha läst några sidor i denna tråd. Har massor att gå ner men satsar på att göra mig av med 20 kg.
    Jag har tidigare gått ner 25 kg med LCHF men nu står det still. Jag ska lägga om tänker och äta bättre och mindre. Jag ska bli bättre på att äta frukost också men mitt problem är att jag inte äter Jag äter fil/kesella så morgonen kommer nog bli jobbig. Har ni några tips?
    Jag äter 1 portion fiberberikad havregrynsgröt ca 69 kcal med en smörgås och kalkonskinka eller leverpastej+ tomat, slutar på runt 200 kcal vilket är lagom snåltSkrattande
  • Blöjor111111
    MrsQuitaz skrev 2012-06-03 08:07:13 följande:
    Havregryn är jag inte alls förtjust i men ska ge det en chans.
    Ägg älskar jag, helst stekt men kokt är också gott. Vet inte om jag orkar äta frukost idag, är det ok att skippa en måltid?
    Nej skippa ingen måltid alls. Skippar du en betyder det att du kommer att vara hemskt hungrig vid nästa samt är svält inget bra för hälsan. Ät åtminstone ett koktägg.
    Du kan ha kanel och lite mjölk på gröten.

Mellanmål också viktigt att äta. Ät en äpple t.ex. Jag har upptäckt att rädisa är bra och kalorisnålt mellanmål.
  • Blöjor111111
    MrsQuitaz skrev 2012-06-03 10:14:27 följande:
    Förresten, hur mycket kcal är en ostskiva? Hur vet man mängden smör som bres på mackan? Jag har ingen våg hemma och vill inte bli manisk.
    Beroende på ostskiva. Jag köper ibland västgötakloster färdig skivade ostar. En skiva väger ca 15 g så det går att räkna ut genom att titta på ostens 100g kcal innehåll.
    Smör beror ju också på, jag lägger ca 5 g väldigt lite.

Matvåg ska du ha om du vill verkligen gå ner i vikt. Det går oftast inte att gissa vikten. Jag har upptäckt att utan våg skulle jag nog vara ute och cykla. Man blir inte maniskt men lär sig hur mycket saker egentligen väger, tillfällen när jag saknar våg har jag lärt mig nu att uppskatta vikten, ganska så rätt.
  • Blöjor111111
    Femininum skrev 2012-06-05 00:56:44 följande:
    När jag hade min senaste kraftansträngning att gå ner i vikt i höstas/vintras, gjorde jag en kort lista på det jag var sugen på men inte tillät mig. Idag utökade jag den lite, både i avskräckande syfte och för att kunna fatta bättre beslut när man står vrålhungrig på stan. So, here goes:

Mat (eller vad man kan kalla det)

Max - Greenmål med pommes, coca-cola och bearnaisesåsdip - 1 412kcal

Pizza - 1 200-1 500kcal

Sibylla - Greenmål med pommes, pepsi (ingn dip, ingen ketchup) - 948kcal

Falafel (Malmös stadsrätt) - 735kcal

McDonalds - Veggie McWrap med coca-cola - 665kcal

McDnalds - McFish, pommes, coca-cola - 860 kcal

Gottis

Daimstrut - 340kcal

Magnum classic - 260kcal

1/2 påse sour cream & onion-chips (150g) - 810kcal

Tortillachips (100g) - 500kcal

Det värsta är att greenmålet på max är min standardrätt om vi ska äta nåt crappy. Kan inte fatta att det innehåller mer än jag nu äter på en hel dag. Visserligen orkade jag aldrig äta upp, men ändå. Skärpning Femininum! Det går inte att gå runt och sukta efter sånt här jämt. Nu har ju det nya livet börjat. (Om inte annat rekommenderar jag att gå in och läsa innehållsförteckningarna, det om något ger avsmak)
    Bra lista. Jag har inga problem med snabbmat eftersom äter vanligtvis kanske 1 gång per kvartal en kebab eller mcdonalds. Häromdagen var jag såååå sugen på en kebabrulle...1000-1500 kcal, äter ingen vitsås som är ännu fetare. Men sade nej och åt annat, sparade mina kcal till popcorn på bio istället.
    Om en månad ska jag äta en halv kebabrulle, får träna mer istället. Annat är jag inte så sugen på, jag äter allt vad jag vill. Vill jag äta på en lördag en bulle så äter jag en halv istället för en hel och promenerar mer. När jag promenerar dessa gånger har jag haft en bulle som motivation Skrattande och äter den utan några skuldkänslor. Vill du äta en pizza, gör det men kontrollera dig själv och ät en halv pizza. Träna bort ca 500 kcal den dagen, då kommer du att ha råd att äta en halv pizza (med fisk eller något lägre kalorier). Jag tycker att hindrar man sig helt av att äta ibland något man verkligen vill kan det leda till att när man når sin målvikt  börjar man tillåta sig mer sådant och sen går man upp igen. Bäst är att tänka "allt med måtta".
    Jag äter nästan allt vad jag vill, begränsar bara mängden och tränar mer då jag vill ha något.
  • Blöjor111111
    Sommarnatt10 skrev 2012-06-05 07:20:21 följande:
    Det var ju inte så farligt

Måste bara skriva! Är så stolt över mig själv! Idag visade vågen under 70kg UNDERBART, så härligt att slippa se den där 7:an. Det betyder -7.9 kg på 7 veckor :D knappt 3 kg kvar till mål, om jag inte blir girig o satsar lägre.
    Nu ska jag bara komma på den optimala belöningen till mig själv. Tips?
    Duktigt gjort! Jag hoppas att vara inom 2 veckor under 70 kgSkrattandeSolig
  • Blöjor111111
    Hjärtefröjd skrev 2012-06-05 08:16:09 följande:
    Jag har precis börjat med Shapeup, med blir lite förvirrade när jag söker på olika saker, tex kebabrulle (som diskuterat ovan).

Blöjor111111 skriver att en rulle innehåller mellan 1000-1500 kcal, men i programmet står den angiven som både 580 och 1020 kcal. Och det kan ju bli helt snett om man väljer fel...

Hur gör ni när något står angivet med olika kalorinivåer?
    Vissa saker kollar jag upp på nätet och kontrollerar om allt motsvarar det som t.ex. står i livsmedelsverket.
  • Blöjor111111
    Ortolana skrev 2012-06-05 09:23:19 följande:
    Oj.. Hade ingen aning om att en pizza innehöll bort mot 1500 kalorier.. Däremot om man bara äter en hamburgare, kan väl inte vara så farligt? Eller? Tänker att de mesta av kalorierna finns i läsk och pommes?

Ni har ju pratat om att ni inte nallar av träningslalorierna? Är det inte
    Meningen att man ska ligga på 1200 oavsett om man tränar eller inte? Annars blir det väl ett för litet kaloriintag? Skulle man träna bort 300 kalorier och inte ersätta dem, har man bara fått i sig 900 kalorier och det är ju på tok för lite? Eller?
    Träning ger dig extra kalorier att äta. Lägsta nivån ger dig det du behöver per dag för att överleva och samtidigt gå ner i vikt. Träning är till för att du ska kunna äta extra samt för att förbränna fett.
    Hamburgare är ganska så fet och kaloririk eftersom den innehåller feta såser, köttet oftast består inte endast av köttfärs men massa annat+ vitbröd är också kaloririk. Gör du din egen kalorisnål hamburgare med självgjorda biffar klarar du dig bättre. Men vill du gå ner är det bästa att glömma hamburgare för ett tag eller så träna bort hamburgaren.
    Självklart beror kalorier på vilken hamburgare man äter.
  • Blöjor111111
    eliten skrev 2012-06-05 14:40:46 följande:
    Då är det ju en väldigt lämplig belöning att få köpa nya kläder i mindre storlek!
    håller med!Solig Eller att se att de gamla åker ner och är för storaSkrattande Dessutom kan man se sig själv i spegeln och se skillnaden runt buken. Underbart tycker jagSkrattande
  • Blöjor111111
    Ceciliawellness skrev 2012-06-06 08:56:06 följande:
    Få mer energi, rätt näring eller minska på ditt fett? Jag erbjuder gratis bodyscanning och wellnessanalys i Malmö! Jag arbetar med herbalifes produkter och kommer med hjälp av scanning och analys ta fram produktförslag som passar just dina behov! Som sagt HELT GRATIS 1timme utan köpkrav... Glöm inte ta hand om er själva och investera 1timme för eget välbefinnande!! Kontakta mig på Johansson.cilla@gmail.com för frågor, tidsbokning, tips eller råd! Vänligen Cecilia
    Herbalife är rena giftet enligt toxikologiska och miljökemiska undersökningar.....Jag tackar nej till levercancer. Du får äta dessa själv. Reklam är inte tillåtet i trådar.
  • Blöjor111111

Tack för recept!

Idag var det vägning och Skäms endast -0,4 kg på en veckaRynkar på näsan Jag har kämpat som bara den. Varje dag har jag kämpat med att gå och mycket, inte överstigit kaloriintaget och nu ligger jag på 70,9 kg. Jag ville slänga ut vågen i morse. Så idag blev det en frukost smörgås utan smör.

• Blöjor111111

Tack för all peppSkrattande Är nu gladare igen. Var och promenerade massor idag Skrattande. Bäst är nog att inte gå upp och ändå gå ner oavsett hur lite det är, dessutom så försvårar säkert amningshormoner också.
    Har ätit hela dagen kyckling. Kyckling till lunch och kyckling till middag, tror att jag själv börjar få fjädrar redanSkrattande.

• Blöjor111111

Jag har inte infört dagbok den senaste veckan eftersom jag vet nu hur mycket något innehåller i kcal. Tänkte föra dagbok endast då jag vet att jag ska äta något onyttigt eller annat. Det har fungerat bra eftersom då vågar jag inte ta för mycket och äter ännu mer grönsakerSkrattande. Idag var det vägning och jag vägde 70,3 kg Skrattande minus 0,4 kg igen Skrattande

• Blöjor111111

Har varit på kryssning och fuskat med kalorier lite. Skrattande Ätit gott och druckit gott. Ändå när jag gick på vågen idag blev jag förvånad, trodde att jag hade gått upp i vikt men vågen visade hela 69,6 SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande. Jag är under 70 sträcket!!!!!!Skrattande -0,8 kg på en vecka Skrattande.

Kämpa på ni andra också! Ät massa fisk nu när det är midsommar eftersom fisk innehåller "goda" kalorier som försvinner snabbt om man skulle överskrida.
    Glad midsommar på er!!!

• Blöjor111111

Ni som fortsätter kämpa, ge inte upp! Bakslag har vi alla men följ strikt ändå kaloriintaget samt väg maten. Att väga maten är väldigt viktig eftersom man oftast uppskattar portioner fel.

Själv har jag haft en jobbig vecka. Har varit förkyld men ändå lyckats gå ner något. Så nu väger jag 67,9, -0,7 kg igenSkrattande. Så målet 65 kg är nära.
    Flera personer som har sett mig, har märkt att jag har gått ner i vikt vilket gör mig nöjdSkrattande.

• Blöjor111111
    ElinGBG skrev 2012-07-06 20:43:15 följande:
    Jag tar en liten paus i räknandet, igår efter vägningen fick jag veta att min farfar gått bort.. Jag tänker inte vräka i mig och släppa allt, men just nu finns det viktigare saker än att räkna kalorier..
    beklagar sorgen!{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!