Vi som går ner i vikt med shapeup!

Välkomnar alla nya!
och äter den utan några skuldkänslor. Vill du äta en pizza, gör det men kontrollera dig själv och ät en halv pizza. Träna bort ca 500 kcal den dagen, då kommer du att ha råd att äta en halv pizza (med fisk eller något lägre kalorier). Jag tycker att hindrar man sig helt av att äta ibland något man verkligen vill kan det leda till att när man når sin målvikt börjar man tillåta sig mer sådant och sen går man upp igen. Bäst är att tänka "allt med måtta". 
Eller att se att de gamla åker ner och är för stora
Dessutom kan man se sig själv i spegeln och se skillnaden runt buken. Underbart tycker jag
Tack för recept!
Idag var det vägning och
endast -0,4 kg på en vecka
Jag har kämpat som bara den. Varje dag har jag kämpat med att gå och mycket, inte överstigit kaloriintaget och nu ligger jag på 70,9 kg. Jag ville slänga ut vågen i morse. Så idag blev det en frukost smörgås utan smör.
Tack för all pepp
Är nu gladare igen. Var och promenerade massor idag
. Bäst är nog att inte gå upp och ändå gå ner oavsett hur lite det är, dessutom så försvårar säkert amningshormoner också.
Har ätit hela dagen kyckling. Kyckling till lunch och kyckling till middag, tror att jag själv börjar få fjädrar redan
.
Jag har inte infört dagbok den senaste veckan eftersom jag vet nu hur mycket något innehåller i kcal. Tänkte föra dagbok endast då jag vet att jag ska äta något onyttigt eller annat. Det har fungerat bra eftersom då vågar jag inte ta för mycket och äter ännu mer grönsaker
. Idag var det vägning och jag vägde 70,3 kg
minus 0,4 kg igen 
Har varit på kryssning och fuskat med kalorier lite.
Ätit gott och druckit gott. Ändå när jag gick på vågen idag blev jag förvånad, trodde att jag hade gått upp i vikt men vågen visade hela 69,6 

. Jag är under 70 sträcket!!!!!!
-0,8 kg på en vecka
.
Kämpa på ni andra också! Ät massa fisk nu när det är midsommar eftersom fisk innehåller "goda" kalorier som försvinner snabbt om man skulle överskrida.
Glad midsommar på er!!!
Ni som fortsätter kämpa, ge inte upp! Bakslag har vi alla men följ strikt ändå kaloriintaget samt väg maten. Att väga maten är väldigt viktig eftersom man oftast uppskattar portioner fel.
Själv har jag haft en jobbig vecka. Har varit förkyld men ändå lyckats gå ner något. Så nu väger jag 67,9, -0,7 kg igen
. Så målet 65 kg är nära.
Flera personer som har sett mig, har märkt att jag har gått ner i vikt vilket gör mig nöjd
.