• romlen

Vi som går ner i vikt med shapeup!

majasmamma skrev 2012-06-01 17:10:11 följande:
    Yes! 2,1kg minus efter första veckan med shape up! 
    Åhh vad härligt kämpat!!
  • romlen

Skriver så sällan då jag tycker det är så tråkigt att det inte funkar att skriva på separata inlägg från telefonen!
    Sitter nu vid datan!

Jag hade gått upp 3 hg denna vecka trots att jag inte ska ha mens snart och trots att jag följt kalorier som jag ska samt tränat en del. Men jag har alltid varit så, några hg upp, några hg ner!
    Märker ju på kroppen att S.U "funkar" Det är ju huvudsaken!

Och jag måste verkligen hålla med om att detta är en såå trevlig och peppande tråd och vi MÅSTE fortsätta med den! Ser verkligen fram emot varenda inlägg som skrivs!

• romlen

Jag håller med om att kaloriräkningen på löpbandet känns väldigt "snål"
    Blev därför så förvånad att Runkeeper visade så mycket!
    (Har ett Attract löpband)

• romlen

Alltså, jag förstår verkligen mig inte på Runkeeper! När jag går hem från jobbet, vilket tar ca 5 min, påstår Runkeeper att jag förbrännt 100 kalorier.
    En kompis till mig mätte nyss sin löprunda på 6,5 km på 40 minuter och hon hade förbrännt 192 kalorier?
    HUR går det ihop? Hur räknar Runkeeper?

• romlen
    bonsai skrev 2012-07-10 15:46:40 följande:
    Har fått jätte ont i min höft:( vet inte varför heller men pw går inte. Ska försöka spinna ivkäll o se om det går. Potatis är livet! O olw ugnsbakat! (med dipp)! Ikväll blir det grillad fläsk karré och färskpotatis och en vitlöks sås på lätt crème fraîche o grillade majskolvar. Så idag blir det inget mellis;)

Krya på dig Bonsai!!
  • romlen

Jag har nått mitt mål att komma i mina 2 par favoritjeans som jag "vuxit" ur!
    Nu gäller det bara att hålla detta!

• romlen
    bonsai skrev 2012-07-11 06:55:24 följande:
    Bra jobbat romlen! Jag kom faktiskt i o kunde knäppa mina favvo jeans men inte röra mig i dom:) snart så! Jag röjde ur min garderob igår med kläder som jag aldrig använt och inte kommer att använda. Har kommit i mindre bhar nu också. Nådde ny vikt igår, 73 kg. Nu är det bara 13 kg kvar till målet.
    Hurra!!! GRATTIS!!! Och härligt att rensa ut!
  • romlen
    Sommarnatt10 skrev 2012-07-11 09:35:44 följande:
    Romlen: grattis!
    Bonsai: visst är det härligt för varje ny siffra som dyker upp :)
    Tack så jättemycket!!
  • romlen
    TRE E skrev 2012-07-11 09:20:32 följande:
    romlen: Grattis!
    Tack så jättemycket!!
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!