Vi som går ner i vikt med shapeup!
Vet inte om det går att göra från appen men om du går in på shape up hemsidan så går det. Kommer tyvärr inte ihåg vart men de borde inte va så svårt att hitta
Vet inte om det går att göra från appen men om du går in på shape up hemsidan så går det. Kommer tyvärr inte ihåg vart men de borde inte va så svårt att hitta
Sommarnatt: har du ändrat inställningen till att inte gå ner i vikt? På shape up hemsidan finns det något om att behålla vikten, har inte kollat vad det är eftersom jag själv inte är där än.
Oftast innehåller både pasta och sås ganska mycket kalorier, blanda ut med massa grönsaker så blir det mindre pasta tex. Ost och korv innehåller också massa kalorier, jag äter oftast soppa till lunch för att spara kalorier till middagen eftersom jag hellre äter en ordentlig middag så att jag blir mätt.
Igår gjorde jag stuvad vitkål till köttfärsbiffarna och det vart jätte gott. Kunde äta hur mycket vitkål som helst ju så jag vart ordentligt mätt :)
Nu gjorde jag på en hel vitkål och 5 dl milda mini mat (eller vad den heter, den på 7% fett) och två grönsaksbuljongstärningar. Totalt vart de på runt 30kcal/100 gram :) om jag räknat rätt vill säga, är inte jätte säker på hur man ska räkna ihop allt men det kändes som om att det kunde stämma.
Jag hackade vitkålen i bitar på 1*1 cm ungefär och sen slängde ihop allt i en stor gryta och lät koka tills jag tyckte vitkålen hade rätt tuggmotstånd. Har ingen aning om hur lång tid det tog, mellan 20-40 min kanske :P
Har också hört att vin ska va de "nyttiga" alternativet.
Det var längesedan jag var rund under fötterna nu och kommer nog dröja lääänge innan nästa gång igen :P jag brukar också försöka spara lite kalorier om jag vet att jag ska göra något speciellt någon dag
För att gå ner 1 kg i veckan måste man ju äta 3500 kalorier mindre, säg att jag då ätit under hela veckan totalt 4000 kalorier mindre än vankas skulle om jag ville behålla vikten då har jag ju 500 kalorier tillgodo. Sen måste man få fuska ibland någon gång också tycker jag för att orka med.
Nu har jag inte kollat med shape up men när jag räknat själv ska jag äta 1780 kalorier för att behålla min vikt nu.
Har haft två mindre bra veckor nu. Men vikten har iallafall gått neråt om än bara 0,5 kg. Märks att sambon jobbat mycket övertid. Bara kommit iväg två gånger till gymet och båda gångerna har jag blivit alldeles snurrig så att jag inte kunnat fortsätta. Det blir inte mycket motion hemma heller då ena hunden bara får gå 2 km om dagen :/ ja ja det tar vi igen när gubbens övertid är över :)
Jag använder träningskalorierna som en bonus inför helgen :)
Jag har ställt om mina, kolhydraterna har jag på 20 %. Gjorde det via hemsidan så tror inte det går att göra på appen.
De säger ju att kolhydrater binder vatten och att kroppen lättare tar åt sig det än fett. För mig funkar det så, har jag ätit mycket kolhydrater en dag väger jag mer nästa dag.
Här har vi fortfarande semester, men vägde mig förra söndagen och när vi kom hem från Gotland i söndags vägde jag lika mycket. Jag är nöjd då jag ätit precis vad jag velat och inte tänkt alls på kalorier. De långa promenaderna i Visby gjorde susen :)
Sista semesterveckan har resulterat i 2 kg plus. Dock har jag mens nu och brukar väga mer då också. Att va hos föräldrarna som äter lchf märktes. Ja ja nya tag på måndag, ska fortsätta njuta av den lilla semester som är kvar :)
Semestern var inte så illa totalt sett, imorse stod vågen på +1 kilo. Jag hade gissat på mer. Nu är det nya tag fram till nästa semester så får vi se om jag tar en paus där eller inte. Dock ligger jag fem kilo plus än vad mitt mål var fram till denna vecka men får skylla på semestrarna.