Vi som går ner i vikt med shapeup!
Jag står på motionsbandet nu efter att ha unnat mej liiite för stor kakbit till fikat. Blir så uttråkad här bara trots tv och iphone :)
Jag står på motionsbandet nu efter att ha unnat mej liiite för stor kakbit till fikat. Blir så uttråkad här bara trots tv och iphone :)
Mättande kcal fattiga frukostar är äggviteomelett med grönsaker och kalkon/skinka. Väldigt lite kalorier, gott och mättande. Bröd äter jag mest knäckebröd.

Fredagsvägning: 55,9! Så roligt att se 55 för första gången sen innan min första graviditet för över 4år sen!
Fast magen försvinner inte! Är nog verkligen hårdtränlng som gäller nu!
Nu står det att jag bara får äta 1300kcal det känns snålt men kan tänka mej att det ät för att man ska träna också för att gå ner det sista!
Det är inte bra att ligga långt under sitt rekommenderade kaloriintag för då ställer kroppen in sej på svält och förbränner mycket mindre vilket avstannar viktminskningen så det är mycket bättre att få i sej flera nyttiga kaloririka mellanmål som avocado, nötter, frukt och liknande
Nej jag menar såklart inte att du svälter dej 100kcal hit eller dit kvittar nog men det var en över dej (Jazzica) som skrev att hon åt 1000kcal mindre per dag och det gör att viktminskningen går långsammare.
Däremot går man inte ner fortare för att man äter mindre, så länge man förbränner allt man äter är det bättre att äta mer för då är kroppen inställd på "högförbränning"
Fast vardagsförbränningen är ju redan medräknad när det räknats ut vad du ska äta så det är inget "extra"
Igår fick jag hem och prova min brudklänning, och den passa!
Lite besviken blev jag för den skulle ju vara min morot att bli av med det sista haha
Girlie: 14juli är det dags, ja jag får väl satsa på det, eller i alla fall att tona armar och sådär så jag ser riktigt snygg ut!