• Girle

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Om du tränar mkt bygger du ju muskler, de väger ju mer än fett - därför är ju måttband smart. Jag får i mig 2 dl mjölk/dag eftersom jag inte vill vara utan mina nespressolattes till frukost o efter lunchen när liten sover och jag kikar på skräptv äter äggröra - mkt protein. Ligger runt 20% prot per dag.

• Girle

Sungirl: wihooooo! Grattis till 5:an! Vad härligt det måste kännas. Jag kämpar för att se en 6:a istället för en 7:a. Har "officiell" vägdag imorgon, men tjuvvägde mig imorse. Då visade vågen exakt 70.0 så om jag lyckas gå ner ett enstaka hekto tills imorgon så skulle jag bli sååååå lycklig. Men 70.0 är också grymt, det har jag inte vägt på den här sidan av graviditeten och lillen är 14 mån. 69 var inskrivningsvikten och 68 är målet. Sen kanske det blir 67 eller 66, det beror på hur jag känner mig. Hur lång är du?

• Girle

Sunnygirl: säkert tre mån, men det är det ju värt sen är du ju smal heeeela livet
    Goatess: tack! Det känns bra att äntligen närma sig en 6:à

• Girle

God morgon tjejer!
    Här kommer ett litet skrytinlägg morgonens våg visade 69.7!!! Vilket är första gången bakom 70-sträcket sedan augusti 2010 då jag var i fjärde månaden med sonen. Wihoooo! En total viktnedgång på 3 kg sedan start 23 mars. Nu är målet i sikte! *slut på skryteriet*

Eliten: det där knäckt såg riktigt smarrigt ut, det ska jag nog testa. Vad är kcal- innehållet?

• Girle

Tack tack! Får ni också olika kcal? Jag började på 1446, var uppe i 1567 och nu är det 1555 som gäller. Undrar vad det beror på?

• Girle

Sungirl: fast jag fick ju äta minst när jag var "störst"... Märkligt. Men, men, det fungerar. Enligt Appen kan jag nå mitt mål inom 3 v, något jag tycker är lite väl optimistiskt. Men till 1:a juni borde jag vara nöjd

• Girle

Fast jag jag fick ju äta 1567 förra veckan när jag vägde 70.9 och 1555 nu när jag väger 69.7. Det är ju inte många kcal det handlar om, men jag blir nyfiken på varför det ändras?

• Girle

Aivi: bra inställning! Jag tycker att helgerna är supersvåra att hålla. Jag brukar också överstrassera. Eller hmf, "glömma" att fylla i den där sista chokladen. Det finns igentligen bara tre lösningar: 1. Äta strikt helgen igenom o känna sig lite tråkig. 2. Träna så att man får bonuskcal att stoppa i sig (min lösning idag) 3. Låta sig ha en dag i veckan som man får gå lite överbord, då känns det kanske inte lika tungt resten av helgen.

Nu ska jag bara leva som jag lär...

Bonsai: härligt att du är på banan igen!

Grattis till alla minus i veckan! Söndagar ska bli en ny träningsdag har jag bestämt. Det finns ett pass 11 som passar super, så skönt att slippa tänka på barnpassning. Ha en fin söndag allihop!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!