• Amy27

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Jenna Dark: precis som jag då.
    Äntligen är jag bättre och imorgon får jag börja om från början....

• Amy27

Äntligen frisk!!!
    Jag vägde mig imorse och jag har gått upp ett halv kilo under sjukdomstiden så det var inte så farligt som jag trodde. :)
    Jag har också köpt guld medlemskap, en månad bara för att testa och kanske ge mig ännu mer motivation.
    Hur gör ni när ni lägger in hela måltiden?

Ikväll ska jag testa zumba i grupp för första gången ( jag har kört lite hemma själv framför youtube) och jag är nervös.
    Inbillar mig att alla är smala och kan alla stegen och så kommer jag dallrig och lätt okoordinerad.

• Amy27

Girle: tack!!

MammaMia: du fixar det! Du kommer inte handla massa onyttigheter!!
    P.S Göm chokladen nästa gång!

• Amy27

Nu är jag hemma från Zumban.
    Sjukt kul men sjukt jobbigt!! Å det tar ett tag att lära sig stegen.....men jag ska dit på måndag igen!!

• Amy27

Storis: tänker man på hur mkt smör, socker å kanel en bulle innehållet kan det nog stämma. Tyvärr. :(

• Amy27

Här har det varit ganska dåligt med kaloriräkning. Först var jag sjuk, sen var det påsk och nu är lilleman sjuk. Väldigt lite sömn och allt annat som tillkommer när man har ett sjukt barn gör att jag varken har tid eller ork för att väga allt jag äter.
    Synd när jag köpt en guld månad.
    Jag SKA komma igång igen, senast måndag.

Jag har som tur är inte gått upp ngt iaf....

• Amy27

Nä nu jävlar!
    Efter sjukdom, påsk annat så har ju inte viktnedgången varit så stor som jag hoppats. Får skylla mig själv.

Imorgon börjar jag en godisfri period. Egentligen sockerfri men eftersom lilleman fyller ett i veckan så ska jag smaka lite tårta, men annars nada socker!!
    Å så minst en "röra på kroppen" aktivitet per dag!! Ska nog hälsa på mamma å hennes crosstrainer lite oftare.

Någon som kan tipsa om goda, mättande men kcal fattiga frukostar? Vad äter ni för bröd? Just nu äter jag Fazer rågform som är 55 kcal/skiva och är ganska mättande.

Hur är det med saft? Jag börjar tröttna på vattnet, vill ha lite smak.

• Amy27

Tack för tipsen tjejer!
    Känner att jag behöver handla hem lite grejer.

goatess82: jag sparar inga kalorier utan räknar från dag till dag.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!