• EmeNo11

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Jag räknar inte in någon motion alls. Varken när jag tränar eller är ute med hundarna. Har också på stillasittande. Anledningen är att om jag räknar med dom så äter jag upp dom kalorierna och jag vill hellre spara lite till helgen så för mig fungerar det bäst då att inte räkna med dom.

• EmeNo11

Anledningen till att du får äta så få kalorier är för att du inte har mycket övervikt. Du är dessutom kort och väger lite och gör då av med förre kalorier.

Jag ska äta 1273 kalorier om dagen och har stillasittande som inställning. Då är jag 176 lång och väger 84 kilo. Dvs större på alla håll och kanter och gör då av med mer.

• EmeNo11

Jag väger också allt och sen jämför jag appen med vad de står på förpackningens innehåll av kalorier för att få rätt. Hittar jag inget lägger jag in själv :)

• EmeNo11

Jag har en app som jag kollar med emellanåt men annars försöker jag lita på shape up så mycket som möjligt för att inte krångla till det för mycket.

• EmeNo11

Jag äter havregrynsgröt på morgonen, måste ha en ordentlig frukost till det äter jag 50 g lågkalori sylt och 0,5 dl mjölk. Brukar va runt 170 kalorier totalt. Till lunch brukar det nästan alltid bli någon soppa, typ Findus grönsakssoppa eller gulasch eller något annat. Varierar alltså mellan 40-220 kalorier. Till middag äter jag det sambon beställt :P ibland köttfärssås och spagetti men då drar jag bort större delen spagetti och äter tex broccoli till. Till middag blir det alltså helt vanlig mat eller vad man ska kalla det. Kalorierna brukar landa mellan 300-500. På kvällen äter jag 100 g kesella med 50 g bär som är på 100 kalorier.

• EmeNo11

Minus 0,5 stod vågen på imorse. Nu verkar vi va på banan igen. Vi får väl se vad den visar nästa vecka, i helgen ska vi nämligen fira dotterns ett års dag :)

• EmeNo11

Varför ska det va så svårt att komma in i allt igen? I somras hade jag världens flyt och tyckte det var skit kul att träna och att väga maten var inte alls jobbigt. Efter semestern nu känns allt mest skit, träna är tråkigt och att väga maten är jobbigt.
    Nu har sambon sin sista semester vecka och den ska vi ägna till att bygga dotterns rum, mycket röra på sig blir det då så jag hoppas verkligen att jag hittar tillbaka till den känslan i sommar. Mitt allra första mål var att tappa alla mina 14 kilo tills jag fyller år, jag har 12 kilon kvar och fyller år om två, tre veckor. Inte en chans att jag hinner men nu hoppas jag verkligen att jag hinner innan året är slut.

• EmeNo11

Jag känner igen mig med godsakerna. Är inne i någon hopplös fas just nu där dagarna börjar bra men sen är det precis som du säger, jag tar någon bulle eller liten godis bit för jag får ju faktiskt äta allt och sen helt plötsligt ska middagen intas och då blir det på tok för mycket med kalorier på hela dagen.
    Nu har jag suttit och letat efter nyttiga recept så kanske jag kan hitta motivationen igen.

• EmeNo11

Misshyde: jag vägde mer när jag hade mens, samlade på mig lite vätska.

En annan grej som jag tycker är god, gillar inte keso, är kesella. Även den är det massa proteiner i och man kan ha i vad som för att smaksätta :)

• EmeNo11

Jag har fortfarande inte hittat tillbaka till flytet jag hade i somras. Träningen går däremot riktigt bra nu och börjar bli roligt igen. Maten går sådär, vräker inte i mig sötsaker och sådant men jag fick en köksassistent i födelsedagspresent så den måste ju köras in :P snart hoppas jag maten flyter på som förut igen.

• EmeNo11

Solstråle: jag bakar allt möjligt. Bröd, cupcakes, tårtor m.m. Men denna månad har vi inga pengar så de balanser som blir är bröd till sambon och dottern så då blir det mindre onyttiga saker.

• EmeNo11

Jag har 1275 kalorier som dagen. Och då är den inställd på 1 kilo i veckan, brukar bli 0,8 kg per vecka om man slår ut allt.

• EmeNo11

Ja det är klart man får använda appen när man ammar :) jag tror dom brukar säga att man ska äta ca 500 kalorier mer när man ammar bara.

Lågt fett innehåll och få kolhydrater ger färre kalorier, proteiner måste man ju ha i sig så man får leta efter bra proteiner :)

• EmeNo11

Jag har slutat räkna nu men vet att jag äter lagom eller till och med mindre. Började jobba förra veckan och på tre dagar tappade jag 2,8 kg. Nu har jag inte tappat lika mycket lika fort men det går neråt, rör på mig fruktansvärt mycket jämfört med förut så det är därför den stora viktminskningen kom för jag äter precis vad jag vill och hur mycket jag vill nu.

• EmeNo11

Jag åt havregrynsgröt men lågkalori hallonsylt när jag var som hårdas med kaloriräknandet. Med lite mjölk i vart de kanske 160-180 kalorier :)

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!