Vi som går ner i vikt med shapeup!
Det stämmer, stevia är ett naturligt sötningsmedel som det krävs extremt lite av och resten i saften är kemiska färg och smakämnen så det är fritt fram att dricka..
Det stämmer, stevia är ett naturligt sötningsmedel som det krävs extremt lite av och resten i saften är kemiska färg och smakämnen så det är fritt fram att dricka..
Invägningen idag visa bara -0,2 men man får vara glad att det är minus och träna hårdare nästa vecka!
För att se vad man ska äta för att behålla sin vikt så skriver man väl bar in den aktuella vikten som målvikt och målet t.ex ett år fram i tiden så får du ju veta vad du kan äta för att behålla samma vikt..
När jag blir sugen brukar jag ta extratuggummi eller läkerol eller liknande sockerfritt. Brukar funka att munnen blir upptagen!
Jag har 1,7kg kvar går trögt på slutet :) vägning imorgon!
Vägningsfredag och vågen visade -0,6 känns riktigt bra! nu är det 1,1kg kvar till målet!
Jag börja på 62kg i januari ungefär och nu väger jag 55,1kg! Vilket låter jättelite men jag har mycket kvar. (Är bara 158cm)
14juli ska jag gifta mej i en axelbandslös klänning hade gärna sett att lite armfett försvann med!
Blir nog en stenhård kamp för att gå ner det sista för nu har jag blivit dunderförkyld och kan inte träna och om en vecka ska jag operera benet och då får jag inte träna på en månad.. Får hoppas jag kan hålla vikten åtminstonde! Blir svårt när jag är sjukskriven i början och antagligen bara går hemma och bakar :)
Jag har inte heller fått några bristningar trots två graviditeter och kraftig viktuppgång första gången (från 55kg till 85kg :)
Smakfrukost som mättar är: äggröra på 3äggvitor med grönsaker och kalkon då hamnar du lätt på endast 150kcal. Skippa äggula och grädde i så spara du massa kalorier!
Smakar gott tycker jag! Annan nyttig och snabb frukost är havregrynsgröt med tärnat äpple, jag brukar varva!
Ja det är väl inte direkt jättegott men mättande och nyttigt!
Jag rekommenderar verkligen att hålla sej till att väga sej EN gång i veckan annars säger vikten ingenting, och motivationen går upp och ner.
Jag väger mej varje fredag direkt när jag gått upp innan frukost och jag har haft en konstant viktnedgång men det är klart att under veckan går vikten upp och ner men det är ingenting jag behöver veta eller fokusera på utan hålle rmej till den enda vägningen och kan då bli glad över glädjande besked vid varje vägning istället!
Om du äter frukost 14 och middag 23 sp går du nio timmar utan mat då är din kropp inställd på svält och viktminskning kommer bli extremt svårt. Varannan timme bör du äta, kanske du borde äta mindre mål om du inte blir hungrig och mellanmål som frukt även om du inte är det..
Fredagsvägningen var ganska bra för jag hade hållit vikten trots en sjuk vecka utan motion och kaloriräkning och mens på det!
Opererade benet igår och är sjukskriven i två veckor, och nu får jag inte springa eller cykla på en månad... Kommer bli lite tuffare för oddsen är ju att jag kommer gå hemma o bara baka :)
Usch jag har tappat suget helt. Opererad och får inte träna och slutat räkna kalorier! Måste skärpa mej, bröllopet närmar sej!
Riskakor kan jag ta som mellanmål om det ska vara nåt som är lätt att ta med!
Så nu har jag kommit i fas igen efter sjukdom och operation och är tillbaka på samma vikt som innan.
Har samma "problem" brösten är borta men magen kvar...
Ca 6v till mitt bröllop och jag vill ju vara i form! Måste sluta unna mej för mycket men det är extra svårt när det bara är den sista vikten kvar.
Jag får egentligen inte träna än på 3v men jag tänker powerwalka lite i alla fall annars är det nog omöjligt att bli av med det sista!
Då är det ju en väldigt lämplig belöning att få köpa nya kläder i mindre storlek!
Jag har lite samma jag har gått ner och har ett BMI på 22,1 men är fortfarande inte riktigt smal, får komplimanger om att jag blivit fin men vill gå ner det sista men det är svårt att inte unna sej när man inte är jättemissnöjd :)