Inlägg från: Solstråle0001 |Visa alla inlägg
  • Solstråle0001

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Nån som tränar bodypump? Enligt appen bränner man 283 kcal per halvtimma. Om man istället räknar värdet som står för fria vikter lätt är det 106 kcal per halvtimma... Ganska stor skillnad... Brukar räkna i underkant eftersom det är uppvärmning och stretch men idag är jag hungrig! Kommer förövrigt vara död och inleda min semester med grym träningsvärk (har inte bodypumpat på två månader).

• Solstråle0001

Jag kom iväg och tränade och blev glad då träningsbyxorna hade blivit för stora Jag såg faktiskt smal ut Ska inte tillåta mig att bli tjock igen.

• Solstråle0001

Ville bara tipsa om en kalorisnål måltid: ibland brukar jag äta kokt blomkål med keldas pastasås "parmesan och skinka". Den innehåller knappt nån skinka så det blir inte mycket protein men det smakar gott och onyttigt 200 g blomkål och 1 dl sås är 170 kalorier! Inte så mycket kalorier men då har man "råd" att äta en kvällsmacka om man blir sugen! Mums

• Solstråle0001

Kan man ha spenat i ugnen? Menar du färsk som ligger i salladsdisken? Åh vad jag blev sugen på brysselkål!

Har börjat äta mycket blomkålsmos också har bara i blomkål och pyttelite smör. Passar jättebra till en grillad korv

• Solstråle0001

Vägdag idag och det blev -0,8 kg Ny vikt 61,3. Har gått ner 16,7 kg.

I morgon är det sista dagen innan semestern och jag är så rädd att jag kommer gå upp... Vill kunna unna mig lite saker men det blir lätt en dålig vana. Nådde mitt senaste mål på 62 så nu hoppade kalorimålet upp till 1938 kcal. Vet inte om jag ska låta det vara kvar eller sätta ett nytt mål. Känns ju ganska lyxigt att äta så mycket... (snacka om i-landsproblem )

• Solstråle0001

Välkommen CrazyMe!

Grodan: trist att det inte händer nåt men nästa vecka kanske du går ner desto mer

Är det nån än jag som känner sig beroende av shapeup? Har ju hållit på sex månader nu så det blir ju en vana. Men det är så tröttsamt att alltid gå runt och tänka på mat trodde jag skulle vara nöjd med min vikt vid detta laget och på ett sätt är jag ju det. Vill väl gå ner lite till för säkerhetsskull.... Jobbigt! Nån som känner igen sig?

• Solstråle0001

Sommarnatt: så skönt att nån känner likadant! Hur länge har du hållit på? Vad duktig du är som springer! Springer på gymmet ibland men det har inte blivit så mycket på senaste...

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!