• Amy27

Vi som går ner i vikt med shapeup!

plastmamma: jag brukar lägga in det som aerobics.
    Annars har ngn längre bak i tråden tipsat om en sida där man kan kolla exakt hur mkt man förbränner, baserat på ens vikt å längd.

• Amy27

nytt eller gammalt: koncentrera dig inte så mkt på vågen, ta fram ett måttband istället. Du märker resultaten bättre så.

Jag har samma helg framför mig som du, nästan iaf. Ikväll är det kalas för lillebror så då blir det tårta. Imorgon ska vi ha kalas och jag ska göra både tårta och cake pops. Jag tänker helt enkelt som så att så länge jag inte äter mkt av allt så får det vara. Jag kan ta en liten bit tårta, en cake pop och så dricker jag Ramlösa till. Å så nya extra tuffa tag på måndag!!

• Amy27

Det behöver faktiskt inte bli ett plus på vägen. Det var kalas förra veckan ( alla dessa jäkla aprilbarn hehe) och fastän jag åt både lite smörgåstårta och vanlig tårta så gick jag inte upp ngt.
    Å jag hade mens!

• Amy27

DarkLink: jag dricker pepsi Max eller cola/fanta zero då och då. Tycker inte det triggar igång sötsuget.
    Fast det kan också bero på att jag ser till att röra på mig lite extra när jag vill ta en chokladbit.

• Amy27

Här har vågen stått på samma siffra i över en vecka. Ganska bra iofs eftersom jag inte höll så noga koll i helgen men man vill ju se minus.
    Imorgon ska jag springa (jogga blir det nog) vårruset. Känns bra!

• Amy27

goates82: stort grattis!! :D

Till er andra: jag har oxå alltid räknat pasta när den var redan kokt fastän appen menar okokt. Vi är alltså tydligen fler som är lite slöa så att säga

• Amy27

Det jag brukade lägga in (som ngn annan lagt in i appen) måste varit okokt för antalet kcal var mkt högre.

• Amy27

KLARA: det beror ju lite på vad du har satt som mål när det gäller viktnedgång per vecka. Vill du gå ner ett kilo så blir det färre kcal. Sänk till ett halv kilo isf....

Fast om du lyckas komma över 1300 kcal vid lunch då äter du helt fel saker. Eller så äter du alldeles för stora portioner.

• Amy27

Ser att det "pratas" mkt om kesella. Lidls kvarg (det är samma sak) är billigare och de har den i less fat också.
    Förresten så såg jag att det kommit ut en ny smak kesella, citrus. Ngn som smakat? Gott?

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!